מגמת המעבר לאזורי תעסוקה מחוץ למרכזי הערים ממשיכה לצבור תאוצה ואחת מהמרוויחות הגדולות היא אור יהודה, שמקימה בימים אלו את O PARK, פארק העסקים והבילויים החדש של גוש דן, שמציע כמיליון מ"ר של מסחר, תעסוקה, בילוי ופנאי בפריים לוקיישן של ישראל.
בחודש דצמבר האחרון החל שלב א' בשיווק הפארק, ובימים אלו נערכים במנהלת הפארק בשיתוף רמ"י לשלב ב', שיציע מגוון מגרשים בגדלים שונים, המיועדים ליזמים קטנים ובינוניים וגם לחברות גדולות ומובילות במשק.
3 צפייה בגלריה
(הדמיה: גידי בר אוריין אדריכלים)
ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט: "אנחנו בוחנים חיבור של מספר חטיבות קרקע מתוך הביקוש הגדול שאנחנו רואים מצד גופים מרכזיים במשק, המגלים התעניינות במעבר ל־O PARK. מדובר בקרקעות בהיקף של למעלה מ־40 דונם, שישווקו לצד מגרשים קטנים יותר, ויאפשרו ליצור תמהיל של גופים שירכיבו את הפארק".
3 צפייה בגלריה
ליאת שוחט, ראש העיר אור יהודה
ליאת שוחט, ראש העיר אור יהודה
ליאת שוחט, ראש העיר אור יהודה
(צילום: ראובן קופיצ'ינסקי)
הקמת המתחם היא חלק מהסכם הגג הייחודי שעליו חתמה ראש העיר בשנת 2017. במסגרת ההסכם, שתקציבו עומד על 1.5 מיליארד ש"ח, מוקמות כיום שתי שכונות עם למעלה מ־5,000 יחידות דיור לצד מבני ציבור, מוסדות חינוך ופארקים. גולת הכותרת של ההסכם היא O PARK עם כמיליון מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר, שעתידים להפוך לעוגן הכלכלי המשמעותי ביותר של העיר בעשרות השנים הבאות.
אחד מגורמי המשיכה המרכזיים של O PARK הוא מיקומו האסטרטגי - בלב גוש דן, 5 דקות מנתב"ג ומתל אביב, סמוך לצירי התנועה המרכזיים ועם פתרונות תחבורה רבים, שהופכים אותו לנגיש במיוחד. הפארק ירושת בקווי המטרו והרכבת הקלה, שיאפשרו הגעה מהירה ונוחה גם ללא רכב. לעובדים ולמבקרים שיבחרו להגיע עם רכב תהיה חנייה תת־קרקעית ולאורחים יוקצו מקומות חנייה על פני הקרקע. עוד כולל הפארק ציר ירוק המיועד להולכי רגל ואופניים, ובחלק גדול מהאזורים הניידות תיעשה בעזרת שאטלים.
מתחם O PARK ייבנה במבנים בני חמש-שש קומות, בשל הקרבה לנתב"ג, ומסביבם פארקים ומרחבים פתוחים גדולים, המאפשרים עבודה מחוץ למשרדים. המתחם ירושת באינטרנט אלחוטי ובטכנולוגיה מתקדמת, שתאפשר עבודה בסביבה חדשנית ומכל מקום בפארק.
הפארק, שתכנן האדריכל גידי בר אוריין, חולק למתחמי קונספט מוגדרים, כשבכל אחד מהם ימוקמו חברות על־פי תחומי העיסוק. כך לדוגמה חברות היי־טק יישבו במתחם הצהוב, שלצד משרדים מפוארים יציע גם אטרקציות לעובדים המבלים שעות ארוכות בעבודה. לטובת חברות התרופות והמחקר הרפואי הוקם האזור הכחול – הביוטק. חברות האשראי והפיננסים יזכו למתחם ייחודי המותאם לאופי עבודתן, ולחברות העובדות בממשק עם נתב"ג יוקצה מתחם אווירי ייחודי.
לצד אזורי התעסוקה המתקדמים, יוקמו ב־O PARK שימושים עוטפי נתב"ג נלווים, כמו מתחם כנסים ובתי מלון מפוארים, שיוקפו בשלל אטרקציות ויציעו חדרי בוטיק מפנקים במחירים אטרקטיביים.
עוד יכלול הפארק מגוון רחב של שירותי בילוי, תרבות ופנאי, ובהם מסעדות ובתי קפה, בתי קולנוע ומוזיאון, קאנטרי מפנק וירידי תרבות ואוכל מגוונים.
3 צפייה בגלריה
(הדמיה: 3DVISION הדמיות)
אחד מהיתרונות הבולטים של O PARK הוא הפארק הענק, שמשתרע על שטח של למעלה מ־600 דונם בסמוך לנחל איילון. הפארק, שיהיה השני בגודלו בגוש דן, ישמש מרכז בילוי, פעילות ותרבות לתושבי הסביבה. בימים אלו נערכים לתחילת עבודות הפיתוח של הפארק ונבחנים בו שימושים מגוונים, בהם הקמת אמפי פארק ואירוח הופעות ענק.
יתרון מרכזי נוסף שמציע O PARK הוא העלויות הנמוכות של השכירות והארנונה, בהשוואה למתחמים מתחרים בגוש דן. אך לא רק העסקים במקום צפויים ליהנות מחיסכון כלכלי, אלא גם היזמים ובעלי הקרקעות, שיזכו לתשואה גבוהה על נכסיהם לנוכח תנופת הבנייה באזור, ולאור מיקומו האסטרטגי של O PARK וחיבורו לצירי התנועה המרכזיים, לרכבת הקלה ולמטרו.
לטובת החברות והיזמים תעמיד מנהלת הפארק נציגים אישיים שילוו אותם לאורך כל התהליך עד לשלב האכלוס, ויתנו להם מענה בכל סוגייה, מול העירייה והרשויות השונות, ללא בירוקרטיה מיותרת ובזמינות גבוהה.
ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט: "אנחנו ממשיכים לצעוד למימוש החזון להפיכת אור יהודה למרכז העסקים הבא של גוש דן. אנחנו רואים התעניינות גדולה מצד חברות גדולות במשק וכן מעסקים קטנים, שמבינים את היתרונות שמציע הפארק, ורואים את עתידם כאן, אצלנו. O PARK הוא לא רק פארק העסקים והבילויים הטוב בישראל, אלא גם הפארק הטוב ביותר לעסקיו".