באיזו מידה יכול פרויקט נדל"ן מניב לשנות ללא הכר את כל מרקם התעסוקה באזור שבו הוא מוקם? מבחינת חברת ויתניה, מדובר בחזון המיושם הלכה למעשה בשורה ארוכה של פרויקטים פורצי דרך ברחבי ישראל. בתום תהליך מיון ובחירה דקדקני, החברה לוקחת על עצמה לקדם פרויקטים שמשנים את המציאות של אזור תעסוקה שלם או מתחם שבו היא מזהה פוטנציאל לשינוי. כך למשל "ויתניה תל אביב" - פרויקט המוקם בימים אלה ברחוב
החרש סמוך למחלף לה גארדיה, משנה את המציאות התעסוקתית בדרום תל אביב, בזכות תכנונו כמתחם המשלב משרדים, מסחר, מגורים ושטחים לטובת הציבור, לצד היקף הפרויקט והבנייה החדשנית שלו. כשויתניה איתרה את הקרקע באזור, הוא אופיין בעיקר כמתחם של בתי מלאכה ומבני משרדים ישנים ונמוכי קומה, ועם השלמתו ההדרגתית של המיזם, צפויים פני האזור כולו לעבור מתיחת פנים. השינוי הדרמטי שמחוללת חברת ויתניה באזורים שונים בארץ קורם עור וגידים גם בפרויקטים נוספים שלה, בין היתר בהר חוצבים בירושלים, קריית המדע בנס ציונה, פארק־טק בפתח תקווה וטרמינל פארק באור יהודה.

מחולל הצמיחה של דרום תל אביב: ויתניה תל אביב

שלושה מגדלים בני כ־ 40 קומות במודל אידיאלי של שימושים מעורבים – זהו הפרויקט המרכזי של חברת ויתניה שיעטר את הכניסה הדרומית למע"ר של תל אביב. ללא ספק מיקום אטרקטיבי. המיזם יכלול בסך הכול כ־ 125,000 מ"ר שטחי משרדים, כ־ 10,000 מ"ר שטחי מסחר, שני אולמות התעמלות ציבוריים לשימוש העירייה וכ־ 2,000 מקומות חניה תת־קרקעיים, לצד 130 דירות מגורים יוקרתיות. במגדל הראשון, שהינו בבעלות החברות ויתניה ודלק רכב, פועלות חברות מגוונות וחברות הייטק מהשורה הראשונה במשק, ביניהן: חברת הגיימינג הישראלית מונאקטיב, חברת חללי העבודה המשותפים מיינדספייס וכן פירמת עורכי הדין גורניצקי GNY .. המגדל בולט מאוד בנתיבי איילון, רבים אף מזהים אותו בזכות אולם התצוגה של BMW ו־ MINI , שהינו חלק מהמתחם, ותוכנן כך שכלי הרכב נראים מתוכו לנוסעים בכביש. גם בבנק הפועלים הבינו את הפוטנציאל הגדול באזור ואת היתרונות בנגישותו.
בשנת 2021 רכש הבנק את המגדל השני בפרויקט כ־ 60,000 מ"ר על־קרקעי בתמורה לכ־ 970 מיליון שקל, והוא צפוי להעביר אליו את כל משרדי ההנהלה – כ־ 4,000 עובדים.. בכך יוכתר אזור דרום תל אביב בכלל ולה גארדיה בפרט כאחד ממתחמי הפיננסים המובילים בישראל. נכון להיום מתבצעות עבודות חפירה ודיפון במגרש, והמועד הצפוי להשלמת הפרויקט: אוקטובר 2025 . עוד רכש בנק הפועלים שטח של 6,000 מ"ר במגדל השלישי, שחלקו מיועד למגורים וחלקו למשרדים. בכך הצטרף לשני אנשי עסקים מחו"ל, שבחרו אף הם במגדל ורכשו שטח דומה, חלקו לשימוש עצמי וחלקו להשכרה לאחרים. מלבדם יכלול המגדל גם אולם ספורט ציבורי לשימוש עיריית תל אביב בשטח של כ־ 5,000 מ"ר.
3 צפייה בגלריה
(צילום: viewpoint)
יחידות הדיור המפוארות, שכה חסרות באזור דרום העיר, יתמקמו במיזם של ויתניה בין קומה 23 לקומה 40 , כשמדובר בתמהיל רחב המיועד למגוון קהלים – מדירות קטנות לרווקים, זוגות ומשפחות קטנות, ועד דירות צגדולות ומרווחות למשפרי דיור ומשקיעים. מגורים במתחם ייחודי שכזה מתאימים גם למי צשמבקשים לחיות ולהרגיש חלק ממרכז עירוני צמתחדש, דינמי ופעיל מסביב לשעון. כל הדירות צייהנו ממרפסות רחבות ידיים, מפרט טכני עשיר צוכן לובי ומעליות נפרדות לדיירים בלבד. בכל קומה ייבנה מרחב מוגן קומתי, שייתר את הצורך בממ"ד דירתי ויאפשר גמישות תכנונית מרבית. צבימים אלה הולך ומושלם התכנון המפורט צלדירות ובקרוב יחל שיווקן. צפי להשלמת צהפרויקט: אוגוסט 2026.
3 צפייה בגלריה
(צילום: ישר אדריכלים)
"פרויקט 'ויתניה תל אביב' הופך לנגד עינינו צלאייקון של ממש וחלק מקו הרקיע התל אביבי ומושך אליו עניין מצד חברות מובילות במשק ומכל התחומים: הייטק, מקצועות חופשיים וכן משקיעים בנדל"ן מניב, המבינים את הפוטנציאל הלא ממומש של דרום העיר", כך אומר עפר זיו מנכ"ל ויתניה. "בניגוד לאזורי תעסוקה אחרים בעיר, דוגמת ציר יגאל אלון, רוטשילד או משה דיין, שם מחירי המשרדים כבר הגיעו לרף העליון, האזור הדרומי עדיין מתפתח, והמחירים בו צפויים לעלות, בין היתר, בעקבות הפיתוח הצפוי של רכבת ישראל והחיבור לתחנת ההגנה ולציר הרכבת הקלה. על־פי התוכניות, העירייה יוזמת הקמת גשר הולכי רגל, שיחבר את המתחם עם יד אליהו. האזור כולו יעבור מתיחת פנים לצד שורה של פרויקטים בעירוב שימושים, המתוכננים לקום בשנים הקרובות".

מחולל הצמיחה של פתח תקווה: מתחם VICA - פארק טק

אחד הפרויקטים הגדולים והמרכזיים הנבנים כיום באזור התעסוקה הצומח בפתח תקווה הוא VICA PARK פארק העסקים החדש, בהקמת ויתניה וקרסו נדל"ן, נבנה בקצה המזרחי של אם המושבות, בצומת הרחובות שמלצר והמר ובסמוך לרכבת הקלה ולרכבת הכבדה. במתחם, שישתרע על שטח של כ־ 25 דונם, נבנים שטחי מסחר, הייטק ומשרדים. לאחרונה אף אושרה תב"ע המאפשרת תוספת של כ־ 40,000 מ"ר נוספים, סך הכול כ־ 120,000 מ"ר מעל הקרקע. הפרויקט יכלול מגדל של 36 קומות מעל חמישה מפלסי חניה תת־קרקעיים, לצד שישה מבנים בני 11 קומות כל אחד. האכלוס צפוי להתחיל במהלך 2024 , כשהחברות המקימות מתכוונות לשווק את השטחים בעיקר לתעשיית ההייטק ולחברות מהמובילות במשק. שלב א' המתוכנן של הפרויקט כולל כ־ 13,000 מ"ר משרדים בשני מבנים נפרדים ועוד כ־ 40,000 מ"ר מרתפים, שבחלקם ישמשו את השלבי הבאים. הפרויקט נמצא לקראת סיום שלד המרתפים. מועד ההשלמה הצפוי לשלב א' של הפרויקט הוא דצמבר 2025.
3 צפייה בגלריה
ויתניה וקרסו. פרויקט VICA PARK
ויתניה וקרסו. פרויקט VICA PARK
ויתניה וקרסו. פרויקט VICA PARK
VICA PARK" עומד להיות אחד הפרויקטים תהבולטים לתעסוקה ומסחר באזור התעסוקה המתחדש של פתח תקווה", מוסיף המנכ"ל עפר זיו. "מיקומו, בצמוד לציר הרכבת הקלה וכביש 4 עם חיבור ישיר לרמת גן ומרכז תל אביב,הופך אותו לבעל נגישות יוצאת דופן ולכן מייצר ביקושים גבוהים ביותר מצד חברות מובילות, המחפשות להתרחב הן מפתח תקווה והן מאזור גוש דן. תכנונו הייחודי מאפשר שכירת מבנה גם לחברות המעוניינות בשטח עצמאי, אך עדיין להישאר חלק ממתחם עם כל היתרונות שבו. כמו כן, בשל הביקושים הערים אנו שוקלים גם לשלב מגורים במגדל הגבוה בפרויקט".

מחולל הצמיחה של ירושלים: הר חוצבים

מאז 2020 ויתניה מחזיקה בבעלותה מגרש בשטח של כ־ 28 דונם בהר החוצבים בירושלים, אותו רכשה מחברת "טבע". על כמחצית מהשטח בנויים מבנים בשטח של כ־ 15,000 מ"ר, הכוללים בעיקר מעבדות, חדרים נקיים, מחסנים לוגיסטיים, משרדים נלווים ומרכז אנרגיה. רוב השטח הושכר לחברות הייטק וביוטכנולוגיה, וכן מתקיים מו"מ נוסף להשכרת יתרת השטחים הבנויים. על חציו השני של המגרש מקדמת ויתניה פרויקט משרדים ייחודי בשטח עילי בנוי של כ־ 130,000 מ"ר וכן מרתפי חניה. במסגרת שלב א' של הפרויקט ייבנו כ־ 4,000 מ"ר מסחר, שיתנו מענה לצורך של מתחם הר חוצבים בשטחי מסחר. בשל מיקומו הייחודי של הפרויקט בהר חוצבים הנגישות התחבורתית אליו בכניסה וביציאה מעולה.

מחולל הצמיחה של נס ציונה: פרויקט לנדא - ויתניה

בפרויקט לנדא־ויתניה שבקריית המדע בנס ציונה נמצא בהליכי בנייה של שלב א', שבו נבנים 38,000 מ"ר משרדים ותעשייה, מעבדות, וכן מעל 22,000 מ"ר חניונים תת קרקעיים. מדובר בפרויקט שיהיה נקודת ציון מרשימה באזור. כל שטחי הפרויקט הושכרו מראש, לחברת LDP המפתחת ומייצרת מכונות דפוס בטכנולוגיה
מתקדמת. נכון להיום נמצא הפרויקט בשלבי הקמה, והוא צפוי להסתיים במחצית השנייה שנת 2025 . עקב הביקוש הגדול לאזור ולפרויקט רכשה החברה בדצמבר 2022 קרקע צמודה לפיתוח עתידי, שבהם ייבנו כ- 67,000- מ"ר שטחי משרדים ומסחר על־קרקעי וכ־ 40,000 מ"ר מרתפים.

מחולל הצמיחה של אור יהודה: טרמינל פארק

מדובר בפרויקט מודרני של שימושים מעורבים, הכולל משרדים, לוגיסטיקה ומסחר באזור התעסוקה המתחדש של אור יהודה על כביש 412 ,המחבר את העיר עם צומת שפירים. הפרויקט, שנמצא במיקום אסטרטגי, בקרבה לנמל התעופה בן גוריון, נבנה על קרקע של 19 דונם וכולל שני בנייני משרדים בשטח של 50,000 מ"ר ומרתפי חניה בשטח של עוד כ־ 34,000 מ"ר. שלב א' מאוכלס ברובו ובבניין שוכרים מגוונים ואיכותיים, ביניהם חברות הייטק בולטות, מע"צ, קופת חולים לאומית, חברת וולטק, מייהריטייג', אל על, קורייר, נטוורקס ועוד.
בקומת הקרקע מושכרים שטחים ללוגיסטיקה, מעבדות וייצור. שלב ב' בפרויקט כולל שטח קרקעי של 20,000 מ"ר ושטחי אחסנה וכן חניות בהיקף של כ־ 14,000 מ"ר והוא מושכר לחברות מבוססות ומוכרות, דוגמת קבוצת גאון, ג'וב מאסטר, אל על, אלון תבור ועוד. בשל תכנונו, אופיו וקרבתו לצמתים ראשיים, הפרויקט נחשב לאחד הפרויקטים המבוקשים באזור.

תעודת זהות

שם החברה: ויתניה
שנת יסוד: 1995
על ויתניה: חברה יזמית, המשלבת יזמות, תכנון, השבחה והחזקת מבנים ברמה גבוהה באזורי ביקוש גבוהים, המושכרים לשוכרים איכותיים. החברה נוסדה בשנת 1995 על ידי ארבעה שותפים –חברת SGS , משפחת פרופר (אסם), משרד הפרסום גיתם ומשפחת חממה. חברת הביטוח הראל מחזיקה במניות החברה בשיעור של כ־ 17.25% , וחברת טלקאר מחזיקה במניות בשיעור של 23% . החברה הונפקה בבורסה בתל אביב ב־ 2015 וכיום כ־ 17% ממניותיה מוחזקות בידי הציבור.
בבעלות ויתניה נכסים מניבים המושכרים לשוכרים איכותיים בהיקף של כ־ 230,000 מ"ר, כאשר למעלה מ־ 95% מהם הינם שטחי משרדים והיתר שטחים מסחריים. לחברה מאגר של כ־ 400,000 מ"ר (חלקם עם שותפים) הנמצאים בשלבים שונים של תכנון ו/או הקמה בתל אביב, נס ציונה, פתח תקווה והר חוצבים בירושלים. לחברה הסכם ניהול ביצוע והשכרת נכסים עם חברת SGS , המקנה לה יכולת ביצוע, גמישות בבנייה ותפעול הנכסים ברמה גבוהה ובמחירים תחרותיים.
תחומי עיסוק: שילוב פעילות יזמית ואחזקת נכסים מניבים. פועלת באופן ישיר ובאמצעות חברות בנות, חברות כלולות ושותפויות בפיתוח, ייזום, בנייה, השבחה, השכרה והפעלה של נכסים מניבים (שטחי משרדים, מסחר, חניות ובנייה למגורים).