מנהיגים מרחבי העולם פרסמו אתמול (שישי) ברכות לעם היהודי לרגל חגיגות ראש השנה. ביניהם בלט שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זאיד, שצייץ בטוויטר "שנה טובה" בעברית, אחרי שחתם השבוע על הסכם השלום עם ישראל בטקס בוושינגטון.
1 צפייה בגלריה
שר החוץ של בחריין: עבד אל-לטיף אל-זיאני שר החוץ של איחוד האמירויות: עבדאללה בן זאיד דונלד טראמפ בנימין נתניהו חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
שר החוץ של בחריין: עבד אל-לטיף אל-זיאני שר החוץ של איחוד האמירויות: עבדאללה בן זאיד דונלד טראמפ בנימין נתניהו חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
בירכו לחג. בן זיאד וטראמפ
(צילום: AFP)
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס גם הוא להסכמים ההיסטוריים שנחתמו מוקדם יותר השבוע על מדשאות הבית הלבן. "החגים השנה מגיעים עם תחושת אופטימיות לעם בישראל, כאשר הממשל שלי ממשיך לעשות צעדים גדולים בהבטחת מזרח תיכון יציב, משגשג ושלו יותר", כתב טראמפ בהודעה שפרסם הבית הלבן.
עוד נכתב בברכה של טראמפ: "הגברת הראשונה ואני מאחלים לאחינו ואחיותינו היהודים שנה טובה ותקווה שלמיליוני המאמינים באמריקה וברחבי העולם תהיה התחלה מבורכת של תקופת החגים. תקופה זו של חגיגות, תפילות אדוקות, התבוננות פנימה ותשובה, מזכירה לנו את חשיבותן של האמונה, המשפחה והאחווה לכל אחד מאיתנו. בייחוד בזמנים מאתגרים אלה, תחושת השלווה והעידוד הנלוות למנהגים הללו מעולם לא הייתה חשובה יותר".

גם יריבו בבחירות לנשיאות שייערכו בעוד פחות מחודשיים ג'ו ביידן פרסם ברכה לשנה החדשה: "רעייתי ג'יל ואני מאחלים לחברינו בקהילה היהודית שנה מאוד בריאה ושמחה. כשאנחנו מציינים את ההתחלה החדשה הזו, הבה נתחייב לפעול למען שלום וצדק בשנה הקרובה".
באיראן בירכו גם כן את העם היהודי. שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף פרסם כבר שלשום תמונות של יהודים מתפללים בבתי כנסת ברפובליקה האיסלאמית וכתב: "לרגל השנה החדשה, מאחל ליהודים - האיראנים ובכלל - אושר, ומעל לכל בריאות". עם זאת הוא ניצל את ההזדמנות כדי לתקוף את ישראל ולקדם הצעה למשאל עם בישראל והשטחים על הקמת מדינה פלסטינית.



נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בירך את יהודי ארצו לכבוד ראש השנה. בהודעה שפורסמה מטעם הקרמלין, נאמר בשם הנשיא כי "ארגונים יהודיים דתיים עושים עבודה נהדרת בהוצאה לפועל של פרויקטים הנוגעים לצדקה, חינוך ופטריוטיות. אני רוצה להדגיש את דאגתם הבלתי נלאית לחיזוק השלום וההרמוניה, הכבוד הדדי והשכנות בין אנשים, כמו גם את תרומתם למאבק המשותף נגד איום נגיף הקורונה".
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון התייחס בברכה מוקלטת להחמרת מגבלות ההתקהלות בארצו ואמר: "אני יודע שזו מכה לכל מי שרצה לציין את החגים באופן נורמלי. לציין את ראש השנה ללא החיבוק הקרוב של המשפחה יקשה לסיים שנה שהייתה קשה. אבל כאן בבריטניה וברחבי העולם הקהילות היהודיות ידעו להתמודד היטב עם צרה". יורש העצר הבריטי הנסיך וויליאם צייץ תמונות שלו חובש כיפה בביקור בבית כנסת וכתב: "ברכות חמות לקהילות היהודיות".
ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו הקליט ברכה שבה אמר: "ראש השנה הוא זמן להתבונן בשנה החולפת ולחלוק את תקוותינו לעתיד. אף שאנחנו לא יכולים להיפגש כרגע כדי לעשות זאת באופן אישי, אני רוצה לאחל לקהילות היהודיות ברחבי המדינה שנה מתוקה ובריאה".