"בעוד הדרישות מהעובד עולות תדיר בשיח התעסוקה, היבט לא פחות חשוב הוא השינויים שחלים בדרישותיו של העובד והצורך בביצוע התאמות כדי להיענות לצרכיו. בטבע זה חלק מהלך המחשבה", אומר אריה רבינוביץ, סמנכ"ל משאבי אנוש של טבע בישראל. "כחברה בינלאומית שמחויבת לשיפור בריאותם וחייהם של 200 מיליון מטופלים בעולם, הדאגה לשיפור איכות החיים אינה מתוחמת למטופלים בלבד ולמעשה, מתחילה בעובדים. היא מכוונת יעדים וכוללת מחויבות עמוקה ותפישת עולם מגובשת מאוד".

לשפר חיים של מיליוני אנשים בעולם

כחברה גלובלית, שנוסדה בישראל לפני 120 שנה, וכיום היא בעלת מרכזי ייצור, מחקר ופיתוח ופעילות בכ־60 מדינות, טבע מחויבת לישראל. בישראל מועסקים כ־3,800 עובדים באתרים השונים: מהמטה הגלובאלי החדש בתל אביב, דרך אתרי הייצור ומרכזי המחקר והפיתוח בנגב, בכפר סבא ובנתניה ועד המרכז הלוגיסטי המתקדם בשוהם.


3 צפייה בגלריה
עובדי טבע-סלא מובילים את הפן הלוגיסטי של קליטת והפצת מיליוני חיסוני הקורונה בישראל
עובדי טבע-סלא מובילים את הפן הלוגיסטי של קליטת והפצת מיליוני חיסוני הקורונה בישראל
עובדי טבע-סלא מובילים את הפן הלוגיסטי של קליטת והפצת מיליוני חיסוני הקורונה בישראל
( צילום: יח"צ טבע)


"המקצועיות, היצירתיות והתרומה של טבע למאמץ הלאומי הודגמו בהובלת הלוגיסטיקה המורכבת של מבצע החיסונים המקומי, באמצעות חברת הבת סלא", מציין רבינוביץ. "בסיס התרבות הארגונית נשען על הגשמה, דאגה ושיתופיות. הגשמה היא רצון אנושי בסיסי, טבע במהותה עוסקת בשיפור בריאות מטופליה וחייהם. מעט חברות יכולות לומר זאת ולהגשים את זה הלכה למעשה, ויש בכך המון סיפוק. טבע שואפת לייצר שינוי מתמיד ולכן מעניקה לעובדיה את הכלים לפעול, לאתגר, להגשים ולהתפתח”.

דאגה כחלק מה־DNA, לא כסיסמה

"הדאגה מתבטאת כמובן בקשר למטופלים, אך גם בדאגה לעובדים, בין העובדים ובין עצמם, ושל טבע ואלפי עובדיה כלפי החברה הישראלית. אנחנו אומנם חברה מסחרית שפועלת תחת היגיון פיננסי ומחויבת לביצועים, אבל אלה לא מנותקים מערכים, זהו מארג אחד. הפעילות שלנו נעשית מתוך מחויבות עמוקה לחברה, באמצעות התרופות והמוצרים שלנו, בזכות פיתוח תרופות גנריות ואינובטיביות ותמיכה והשתתפות במחקר ופיתוח יחד עם טובי החוקרים באקדמיה הישראלית, אבל גם בזכות תרומה לקהילה: אם בתרומת תרופות, משאבים והתנדבות בתוך הקהילה מתוך זיהוי צרכים חברתיים, כמו הכנת ארוחות חמות לניצולי שואה, יצירת גוף ידע ותמיכה ל’בני משפחה מטפלים' והתגייסות לצרכים חברתיים וסביבתיים שונים, כמו הפגת בדידות קשישים בקורונה או ניקוי רצועת החוף. זה לא מנותק מהדאגה לעובד וליצירת נורמה של אכפתיות וסובלנות, כזו שמאפשרת הלכה למעשה גיוון והכלה בתוך החברה ובין העובדים".
3 צפייה בגלריה
פיתוח תרופות המחר מהמעבדות המתקדמות בישראל
פיתוח תרופות המחר מהמעבדות המתקדמות בישראל
פיתוח תרופות המחר מהמעבדות המתקדמות בישראל
( צילום: אסף רביבו)

מעטפת הגנה לעובד בכל שלבי חייו

"בתחום הדאגה לעובד דפוס הפעולה של טבע יוצא דופן, גם בהשוואה לחברות הייטק," מוסיפה רותי הרסון, מנהלת הרווחה של טבע בישראל. "טבע פורשת מעטפת נרחבת לרווחת העובד. מכניסת העובד לחברה ילווה אותו יחס אישי בכל שלב, במתנות משמעותיות לכל חג, במענקים כספיים לרגל כל אירוע: ימי הולדת, חתונה, הולדת ילד, חזרה לבית הספר, פתיחת שנת לימודים, בר מצווה, גיוס, מימון ללימודי השכלה גבוהה (תואר ראשון ושני – הן לעובד והן לכל אחד מילדיו) וחתונת ילד, נוסף על מלגות הצטיינות שנתיות לילדי העובדים. סל הרווחה הרחב כולל התייחסות לפנאי ונופש של העובדים, הגמלאים ומשפחותיהם, כמו נופשים בארץ ובחו"ל לכל המשפחה בעלות מינימלית, חוגים, העשרות, קייטנות (גם בסוף אוגוסט), ערכות למידה ואירועי תרבות".
"מטבע הדברים, אנחנו דואגים גם לשלמות גופנית ונפשית של העובד ומשפחתו, דרך זמינות למחסן התרופות ובאמצעות ביטוחים רפואיים נרחבים ובדיקות סקר שנתיות מקיפות. אנחנו יודעים כמה קל להתעלם מהמיחושים הקטנים שלפעמים צצים, לכן אנחנו מעודדים את העובדים לבצע אותן, והיו פעמים שמעטפת זו ממש הצילה חיי עובדים. הדאגה לבריאות העובד היא הסיבה שאנו מייצרים תנאים נוחים לאימוץ אורח חיים בריא עם מגוון חוגים לפעילות גופנית. טבע היא משפחה גדולה ולכן יש גם מערך פנימי בחברה, שמעניק תמיכה סוציאלית כוללת וקרן מיוחדת לרווחת העובדים, שאליה ניתן לפנות בדיסקרטיות בבקשה למענק משמעותי".
3 צפייה בגלריה
 המטה הגלובאלי החדש ו״הירוק״ של טבע בתל אביב
 המטה הגלובאלי החדש ו״הירוק״ של טבע בתל אביב
המטה הגלובאלי החדש ו״הירוק״ של טבע בתל אביב
( צילום: איל תגר )

לבחור מחדש כל יום

"השיתופיות היא ערך לא פחות חשוב, אנחנו פועלים כ'טבע אחת' מול האתגרים," מסביר רבינוביץ. "זה בא לידי ביטוי ביתר שאת בתקופת הקורונה, שבה עובדי טבע חשו ברשת הביטחון, ולא רק התעסוקתי, שמעניקה החברה. זה אפשר את ההתגייסות שלנו להיות חלק ממשהו גדול ומשמעותי כל כך כמו מבצע החיסונים. עבורנו, צמצום פערים, שוויון הזדמנויות ושילוב אוכלוסיות מגוונות אינם בגדר משהו שטוב שיש, אלא חובה מוסרית. לכן תוכנית הפעולה שלנו בהשמת עובדים עם מוגבלות, או להבדיל עובדים מהחברה הערבית, מייצרת שינוי מהותי, שחיוני היום ובעתיד. הבחירה היומיומית של העובדים לבוא לעבוד איתנו אינה מובנת מאליה, והיא מהווה רוח גבית לבחירה שגם טבע עושה יום יום: לשפר, לדאוג, לשתף ולהגשים, תוך קביעת יעדים מתמדת לשיפור ה־well being של כולנו". 