5 צפייה בגלריה
ההפגנות בסרביה
ההפגנות בסרביה
ההפגנות בסרביה
(צילום: AFP)
כוחות הבטחון של סרביה עצרו את הצעירים הישראלים רומן לוין וארתור פורמן, בחשד שהשתתפו בהפגנות האלימות נגד נשיא סרביה אלכסנדר וויציץ', שנערכו בשל יוזמת הממשלה להטיל עוצר בבלגרד בעקבות התפרצות הקורונה. כך דיווחו כלי תקשורת בסרביה כשהם מצטטים גורמי בטחון מקומיים.
על פי הדיווחים, שני העצורים היו מעורבים בהפגנות האלימות מול בניין הפרלמנט בבלגרד, שבמהלכן המפגינים תקפו את המשטרה באבנים ובקבוקים. על פי הדיווח, הם נעצרו כשבידם תיקים עם אבנים וכי החזיקו מיכל דלק במטרה להצית אש.
פורמן, יליד קירגיסטאן נכנס לסרביה ב-19 ביוני, ולוין, יליד אוקראינה, הגיע למדינה ב-3 ביולי. במשרד החוץ אישרו כי התקבל מידע ראשוני על מעצרם.
5 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
אתמול נסוג נשיא סרביה וויציץ' מכוונתו להטיל עוצר על הבירה בלגרד במסגרת המאבק בנגיף הקורונה, אחרי שאלפי בני אדם יצאו כאמור לרחובות והפגינו במשך שעות ארוכות נגד ההגבלות החדשות, במחאה שהפכה לאלימה ובמהלכה אף הצליחו כמה מהמפגינים לפרוץ לבניין הפרלמנט.
5 צפייה בגלריה
נשיא סרביה אלכסנדר וויצ'יץ
נשיא סרביה אלכסנדר וויצ'יץ
נשיא סרביה אלכסנדר וויצ'יץ
(צילום: AP)
הכאוס בבירת המדינה הבלקנית פרץ ביום שלישי האחרון אחרי שהנשיא אלכסנדר ווצ'יץ' הודיע כי יוטל על העיר עוצר בין יום שישי ליום שני, בעקבות זינוק מחודש בתחלואת הקורונה במדינה. אתמול הודיע כי הוא כאמור נסוג מהצעד הזה, כשלדבריו לא ניתן ליישם עוצר על הבירה מבלי שיוכרז מצב חירום ברחבי סרביה.
ווצ'יץ' הדגיש שהוא עדיין תומך בצעד מחמיר שכזה, אך הודה: "רוב הסיכויים שלא יהיה עוצר". הנשיא הסרבי ציין כי בממשלתו שוקלים כעת הגבלות אחרות, כגון קיצור שעות פעילותם של מועדוני לילה וקנסות למי שלא יעטה מסכה בפומבי.
המחאה הסוערת בבלגרד, נזכיר, פרצה כשברקע ההאשמות מצד מתנגדיו של הנשיא, שלפיהן הוא האחראי לגל השני שחווה כעת סרביה. לטענתם, הוא הסיר מוקדם מדי את ההגבלות הקודמות שהוטלו, כבר בתחילת מאי, כדי להגדיל את סיכויי מפלגתו לנצח בבחירות לפרלמנט בחודש יוני. ווצ'יץ' מכחיש את הטענה הזו.