התחדשות עירונית היא אחד מהתהליכים הממושכים והמשמעותיים ביותר בחייו של אדם המחזיק בבעלותו דירת מגורים. אומנם בסופו של התהליך מובטחת לו דירת חלומות חדשה, מרווחת, מודרנית ומשודרגת, אבל הדרך לדירה חדשה רצופה שרשרת ארוכה של אתגרים ומורכבויות.
רק חברה מקצועית, בעלת ניסיון רב ומוכח בביצוע פרויקטים מורכבים, הכוללים מאות ואלפי יחידות דיור, אשר נהנית מאיתנות כלכלית מוצקה - יכולה לנווט את פרויקט ההתחדשות העירונית לחוף מבטחים.
כזו בדיוק היא חברת ענב, המקדמת בימים אלה למעלה מ־30 פרויקטים של התחדשות עירונית באזורים הנחשקים והמבוקשים ברחבי ישראל (פריים לוקיישן), תוך התמחות מיוחדת בפרויקטים גדולים ומורכבים של פינוי־בינוי.
אם בשנת 2021 נרשמה הפריצה הגדולה של ההתחדשות העירונית בישראל, הרי שענב ניצבת בחוד החנית, עם צבר פרויקטים גדול באזורים הנחשקים של המדינה. החברה מביאה לשינוי הסביבה האורבנית, בזכות היקפי הפרויקטים, המאפשרים בניית מתחמים שלמים והפיכת השכונות הישנות לשכונות חדשות, איכותיות עם מרקם חברתי ואיכותי. פרויקטים גדולים ומשמעותיים כאלו מובילים לרוב לשדרוג כולל של תשתיות, מבני ציבור, שטחים פתוחים ופארקים וכניסת אוכלוסייה חדשה ורעננה, שמחזקת את פני השכונה כולה.
לא בכדי חברת ענב מדורגת זו השנה השישית ברציפות בראש טבלת דירוג החברות המובילות של תחום ההתחדשות העירונית בישראל על־פי דירוג "מדלן". ענב מוכרת בענף כאחת מחברות הנדל”ן המשפיעות בישראל, תוך הובלת עשרות פרויקטים מגוונים, הכוללים מגורים, מסחר, תעסוקה ומלונאות. עם ניסיון עשיר ועמוק שצברה בענף ההתחדשות העירונית לצד איתנות כלכלית, החברה ממשיכה לגדול ולצבור מגוון פרויקטים רחב ופעילות ענפה בכל חלקי הארץ.
כידוע, מבקר המדינה מתריע כבר מספר שנים, שישנם ברחבי הארץ בניינים רבים המסכנים את חיי הדיירים, ענב נדלן מאמינה שבמקרים רבים התחדשות עירונית לא נועדה רק כדי לשפר את איכות החיים, אלא להציל חיי אדם. כמו כן, ענב כוללת בתכנון כל פרויקט שלה ערך מוסף לכל דייר - חדר כושר פרטי, חללי עבודה משותפים שהצורך בהם התעצם בעקבות מגפת הקורונה והמעבר לעבודה מרחוק, בריכות פרטיות או אדריכלות יוצאת דופן.

כפר סבא: כ־1,100 יחידות דיור ב־14 בניינים

בשכונת תקומה בכפר סבא, למשל, מקדמת החברה פרויקט ענק להקמת כ־1,100 יחידות דיור ב־14 בניינים. תוכנית להיתר בנייה כבר הוגשה, והצפי הוא ליציאה לביצוע בתוך כחודשיים. הפרויקט, שייבנה בכמה שלבים, נמצא בימים אלה בטרום שיווק.
הפרויקט מהווה גורם משיכה לאוכלוסיות נוספות בשל סמיכותו לתחנת הרכבת, הנגישות הרבה לצירי תנועה ראשיים, מיקומו במרחק הליכה מהפארק המרכזי של העיר ובקרבה למרכזי מסחר ותעסוקה.
3 צפייה בגלריה
תקומה כפר סבא בשקיעה
תקומה כפר סבא בשקיעה
תקומה כפר סבא בשקיעה
(צילום: יח"צ)
במסגרת השכונה החדשה, שתוקם במסלול בינוי־פינוי, ייבנו תחילה שני מגדלים של 28 קומות, שיכללו 122 יחידות דיור כל אחד, בסך הכול: 244 יחידות דיור. בשלבים הבאים, לאחר מעבר הדיירים הוותיקים למגדלים החדשים, יחל שלב הריסת המבנים הישנים והמשך הבנייה והשלמת הפרויקט.
מסלול בינוי־פינוי הוא בבחינת יתרון משמעותי ביותר עבור הדיירים, שלא עוזבים את ביתם הישן בעת הבנייה, ויכולים לראות את שלבי ההקמה של ביתם החדש לאורך התהליך. מתכונת בינוי־פינוי, המצריכה קרקע פנויה, היא נחלתן של חברות חזקות ואיתנות בעלת הבנה מקצועית עמוקה של הליכי התכנון, חברה שמסוגלת לייצר ולהעמיד לרשות הפרויקט את התנאים הנדרשים לביצועו.
בפרויקט זה חברת ענב שמה דגש על איכות חיים ומוסיפה לרווחת הדיירים חללי עבודה משותפים וחדר כושר בבניין.

קריית אונו: 255 יח"ד ב־4 בניינים

גם בקריית אונו, שנבחרה לאחרונה כעיר המתחדשת ביותר בישראל, חברת ענב מקדמת בימים אלה פרויקט פינוי־בינוי גדול. הפרויקט, ברחוב התאנה בעיר, מתוכנן לצאת אל הפועל בהינף אחד, עם פינוי הדיירים והריסתם של 3 מבני רכבת ישנים ומסוכנים לטובת בניית 4 בניינים בני 17 קומות, ובהם כ־255 יח"ד בסך הכול. היתרון בהריסת כלל המבנים בבת אחת הוא לוח זמנים מהיר ויעיל יותר בביצוע ההקמה וחזרת הדיירים למתחם מגורים חדש. עובדה זו מעידה היטב גם על חוסנה הפיננסי של החברה, לאור העלויות הגבוהות הכרוכות בהעברת כלל הדיירים למגורים חלופיים.
3 צפייה בגלריה
התאנה קריית אונו
התאנה קריית אונו
התאנה קריית אונו
(צילום: יח"צ)
בקשות להיתר כבר הוגשו לעירייה. הפרויקט נמצא בלב היישוב, בשכונה שקטה ופסטורלית ובמרחק הליכה מקניון קריית אונו, המכללה ומוסדות חינוך מובילים. הפרויקט מאופיין בשטחים ירוקים שיקיפו אותו, וייהנה מגישה נוחה לצירי התחבורה המרכזיים.

יהוד: כ־400 יח"ד ב־6 בניינים

בשכונת מוהליבר בעיר יהוד מקדמת חברת ענב מספר מתמחי פינוי־בינוי. החברה הגישה בקשות להיתרים, ובתקופה הקרובה עתידה לקבל אור ירוק לביצוע כ־400 יחידות דיור ב־6 בניינים בני 15 קומות כל אחד. כיום בשטח ישנם בניינים ישנים במצב פיזי המסכן את הדיירים המתגוררים, שייהרסו לטובת הקמת הפרויקט החדש.
3 צפייה בגלריה
הדמיה יהוד מוהליבר
הדמיה יהוד מוהליבר
הדמיה יהוד מוהליבר
(צילום: יח"צ)
יוסי סגס, נציג הדיירים בפרויקט מוהליבר דרום, מספר: "אני מכיר את חברת ענב מאז שרציתי להתחיל פינוי־בינוי בבניין שלי, לפני 12 שנה. איגדתי מספר דיירים, ומכיוון שענב עושים את החלק הצפוני של פרויקט מוהליבר, היה לי רצון עז לאחידות של כל הרחוב. התרשמתי לטובה מענב באופן כללי, עשיתי סיור בפרויקט מונוסון, ראיתי את הביצוע של הפרויקט והבנתי שיש עם מי לדבר. אני מרוצה מאוד מהתהליך, שמתנהל בצורה קלה ונעימה אל מול כל נושא שעולה, וזה דבר שהיה חשוב לי במיוחד".

חוויית מגורים איכותית וחדשנית

לצד פרויקטים אלו, ענב מקדמת פרויקטים נוספים במסלול פינוי־בינוי, בין היתר פרויקט יוקרתי הנמצא בהליך היתרי בנייה בשכונת נווה יהושע ברמת גן. בנוסף החברה מקדמת מיזמי התחדשות עירונית רחבי היקף ברחוב לה גרדיה בתל אביב, בשכונת עין הים בחדרה וכן בשכונת הרצל באר יעקב.
“אנו לא רק מתכננים את הפרויקטים השונים, אלא פועלים כך שכל דייר ייהנה מחוויית מגורים איכותית וחדשנית שתביא למהפך חיובי בחייו. פרויקט של פינוי־בינוי טומן בחובו הזדמנות נהדרת לשפר משמעותית את איכות החיים של התושבים באותו אזור ולהשביח משמעותית את שווי נכסיהם", כך אומר מנכ”ל ענב, אפי כץ, ומוסיף: "אנו שמחים להוביל את ענף הנדל”ן וההתחדשות העירונית, שמהווה חלק משמעותי מהמאמץ הלאומי לפתירת מצוקת הדיור, תוך אמונה מתמדת ברווחת הדיירים כשותפים מלאים שלנו לדרך, וכן ביצוע פרויקטים מיוחדים ומאתגרים. אנו בענב ממשיכים לצמוח ולגדול תוך שמירה על אבני הדרך, שעליהן מבוססת החברה - אמינות, שקיפות, מקצועיות, וחדשנות, ושמחים ללוות אלפי משפחות בדרכן לדירתן החדשה".

ההתמחות שלנו: פרויקטים גדולים ומורכבים

חברת ענב ידועה בקידום פרויקטים רחבי היקף ומורכבים, הדורשים פתרונות ייחודיים ויצירתיים. החברה נחשבת לפורצת דרך בתחום ההתחדשות העירונית בישראל בכלל ובתחום הפינוי־בינוי בפרט. במהלך שנותיה צברה ניסיון רב ויכולת מוכחת בקידום וביצוע פרויקטים משמעותיים, איכותיים ויצירתיים. אלה מאפשרים לה ללוות כל פרויקט לשלב המימוש בזמן המהיר ביותר, תוך כדי ליווי אישי ומתן פתרונות לכל דייר ודייר.
בכל פרויקט של ענב מושקעים משאבים ותשומת לב רבה, המותאמים לסוג הפרויקט, רמת המורכבות והמחשבה היצירתית שמביאה לידי ביטוי את יתרונותיו.
יכולת החברה לקדם פרויקטים גדולים בהתחדשות עירונית נובעת בין היתר מיכולת מקצועית גבוהה מהאיתנות הפיננסית, הנחשבת לאחת מהגבוהות במשק בכלל ובתחום ההתחדשות העירונית בפרט.