"נוחות" ו"תוספי תזונה" הן מילים שלרוב לא מסתדרות באותו משפט. ולמה שהן יעשו זאת? לאורך השנים תוספי תזונה, ויטמינים ומינרלים מוקמו בפינות החשוכות של הפארמים וחנויות הטבע, וקנייה שלהם הייתה חוויה חסרת שמחה ולעיתים אף מבלבלת.
אומנם במשך שנים צריכה של כדורים, כמוסות וטבליות מסורתיות הייתה טובה ויעילה, אבל צרכנים רבים מצאו אותם לא טעימים, קשים לבליעה או פשוט משעממים. אלו הובילו לעליית מה שמכונה בעגה המקצועית "עייפות מכדורים" - "Pill Fatigue", תופעה שבה ההרגל של נטילת כדורים רבים הופך מתיש ומקשה על יכולת ההתמדה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: iStock)

גם לכם נמאס?

"התופעה 'עייפות מכדורים' מתחילה כבר בעולם הרפואה. מחקרים מעידים על קושי של מטופלים להתמיד בנטילת כדורים רבים, ובכך למעשה נפגע תהליך הריפוי. אם לא נוטלים תרופה, מה הסיכוי שהיא תעבוד? התופעה הזו מחלחלת כמובן גם לעולמות תוספי התזונה, שנוטים להזכיר בצורת הנטילה שלהם תרופות", אומר ד"ר מיכאל ויינפאס, מומחה לרפואת המשפחה, רופא סוכרת והרבליסט קליני.
בעוד רבים מצרכני תוספי התזונה מתקשים לבלוע את הכמוסה או הטבלייה בשלב מסוים, רבים נוספים אפילו לא מעוניינים להתחיל. חלקם מוכנים אולי לצרוך לתקופה מוגבלת, אך עד לנקודה שבה זה כבר הופך למטרד.
כך או כך נראה, שעייפות מצריכת תוספי תזונה נהיית שכיחה יותר. מטופלים מתקשים להתמיד, וזה פוגע בבריאותם בטווח הרחוק. על-פי דוחות*, 69% מהצרכנים היו מעדיפים לצרוך תוספי תזונה במתכונת שונה. מתחת לגיל 34 הנתון אף מטפס ל-82%!
"הדאגה הזו הופכת לממשית גם בקרב נשים בתקופת הפוריות וההיריון. בתקופה רגישה זו יש קושי ניכר במיוחד לצרוך תוספי תזונה בטבליות או בכמוסות, בעיקר בגלל גודלן לצד רגישות לריחות וטעמים המלווה תקופה זו. בקרב נשים בהיריון ההמלצה לנטילת תוספי תזונה היא כבר מזמן קונצנזוס. תקופה זו מהווה חלון הזדמנויות חשוב במיוחד לבריאות האישה והתפתחות תקינה של העובר. משרד הבריאות ממליץ לצרוך במהלך ההיריון ארבעה רכיבים: חומצה פולית, ברזל, ויטמין D ויוד. הגעה למצב תזונתי לא תקין וחוסרים בשלבי חיים אלו עלולים להוביל לבעיות בריאותיות הן ליולדת והן לעובר", מוסיף ויינפאס.

מאתגרים את המסורת

ההבנה הזו הובילה לחיפוש מתמיד של חברות תוספי התזונה אחר פתרונות חלופיים וידידותיים יותר, מתוך הבנה של הצורך שעולה מן בקרב הצרכנים לשלב בין יעילות לנוחות. כך נולדו על המדפים תוספים חדשים דוגמת כמוסות סופט ג'ל, אבקות מסיסות, נוזלים וסוכריות גומי.
3 צפייה בגלריה
(צילום: iStock)
האם הם באמת אפקטיביים?
למרות כל החידושים, נראה כי הפורמטים האלטרנטיביים לא בהכרח מספקים את הפתרון היעיל והנוח. אבקות בעלות טעם וריח לא נעימים, כמוסות שמשמרות את הטקסיות המעייפת, נוזלים עם טעמי לוואי וסוכריות גומי, המכילות כמות רכיבים פעילים נמוכה במיוחד, שהופכת אותן לכמעט לא יעילות, וגם כמות סוכרים גבוהה. עד היום נראה שהיה קשה למצוא את הנוסחה המדויקת שתשלב בין איכות לפורמט נגיש וידידותי לצרכנים, מבלי להתפשר על טיב הרכיבים וכמותם.

ברוכים הבאים לדור החדש של הבריאות

הבשורה מגיעה מחברת סופהרב, שמובילה את ענף ייצור תוספי התזונה בישראל מעל 20 שנה. החברה משיקה בימים אלה את סדרת תוספי התזונה Tab In Gum – תוספי תזונה בגומי לעיסה.
Tab in Gum הוא פטנט עולמי בבלעדיות סופהרב, המחולל מהפכה ומשנה את כל מה שידענו על עולמות תוספי התזונה. המוצר החדש נועד להקל על צרכנים רבים ליטול בקביעות ובעקביות את תוספי התזונה הנדרשים להם, בלי להתפשר על איכות ומינונים גבוהים.

אותם תוספי תזונה בגומי ללעיסה

Tab In Gum היא טכנולוגיה פורצת דרך, המאפשרת לצרוך ויטמינים, מינרלים ורכיבי תזונה נוספים במינון יומי מדויק ומבוקר. החדשנות במוצר היא בשילוב של טבליה המכילה מינונים יעילים בציפוי ייחודי של גומי לעיסה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
סדרת Tab In Gum היא היחידה בעולם המאפשרת את מרב הנוחות וההתמדה, באיכות חסרת פשרות, בטעמי פירות שכיף לצרוך. הסדרה כוללת חמישה תוספי תזונה: ויטמין D, ברזל, מולטי ויטמין לנשים הרות, חמוציות ויטמין C וויטמין B12.
אתם מוזמנים לחוויה חדשה וכיפית, המאפשרת לצרוך תוספי תזונה מבלי לשנות את שגרת היום העמוסה. הריח, הטעם המהנה, נוחות השימוש והחוויה האטרקטיבית הופכים את המטרד שבנטילת תופסים לחוויה נוחה, קלה, פשוטה וטעימה. מהיום פשוט לשמור על הבריאות!
ד"ר ויינפאס מחדד, כי "כדי להצליח לפתח תוסף תזונה איכותי, חדשני ויעיל, חשוב להקפיד על ביצועי מחקרי מעבדה על מנת לוודא את שחרור החומרים לגוף. לא די להמציא את הפורמט הנכון, אלא חשוב לשמור על הרכיבים הנכונים והמינונים המדויקים, החשובים במיוחד".
ייתכן שאנו עדים להתקדמות המרגשת ביותר שעולם תוספי התזונה ראה אי פעם.