מחקרים מראים כי גילוי מוקדם יכול להביא לריפוי של כ 99% מהגברים והבשורה המשמעותית בתחום מגיעה מכיוונו של המרכז לבריאות הגבר, בהובלת פרופ' דוד מרגל, אורולוג מומחה, בעל שם עולמי במחקר ובטיפול של סרטן הערמונית.
המרכז לבריאות הגבר הוקם לאחרונה בבית החולים רפאל, אשר עומד בחזית העולמית במקצוענות רפואית, חדשנות טכנולוגית וחוויית שירות אישית.
הסיכון לחלות בסרטן הערמונית עולה עם הגיל, ועיקר התחלואה הוא מעל גיל 65, רק -1% מהחולים מאובחנים מתחת לגיל 50, הגיל שמוגדר בקבוצת הסיכון.
כל מה שחשוב לדעת על סרטן הערמונית – פרופ' דוד מרגל, מומחה באורולוגיה ומנהל המרכז לבריאות הגבר בביה"ח רפאל:

מסקר שאותו ביצע לאחרונה בית החולים, עולה כי רק 16% מהגברים שנמצאים בקבוצת הסיכון (גברים בגילאי 50 ומעלה) מבצעים בדיקת סקר לגילוי מוקדם של סרטן הערמונית אחת לשנה, כאשר אחד הגורמים המרכזיים המשפיעים על כך הוא היעדר המלצה רפואית.
סרטן הערמונית הוא אסימפטומטי כלומר "סרטן שקט", אף על פי כן, בשל מיקומה של בלוטת הערמונית, עשויים להופיע תסמינים שקשורים בתפקוד מערכת השתן.

למי מומלץ לגשת להיבדק ומהם התסמינים שכדאי לשים אליהם לב ?

- גברים מעל גיל 50, בדיקת דם PSA ראשונה ומעקב מותאם אישית.
- קושי במתן שתן
- בריחת שתן
- גברים עם סיפור משפחתי של סרטן הערמונית או סרטן השד. כן, גם במשפחות בהן יש ריבוי סרטן שד אצל נשים יש סיכון לסרטן ערמונית בגברים
- נשאי גן BRCA1 ו-2 המקושר גם לסרטן השד
- בעלי רמת PSA גבוהה (בדיקת הדם המודדת את רמת החלבון שמפרישה בלוטת הערמונית)
"ממצאי הסקר אותו ביצענו מעידים על כך שאנו צריכים לעשות תהליך הסברתי רחב היקף בקרב גברים בגילאי היעד ובקרב אלו הנמצאים בסיכון לחלות בסרטן הערמונית", כך מסביר פרופ' דוד מרגל, מנהל המרכז. "בנוסף, כיום ישנם טיפולים חדשניים בסרטן הערמונית המקצרים את תהליך ההחלמה ומקלים משמעותית על תופעות הלוואי."

המרכז לבריאות הגבר של בית החולים רפאל, כולל שלושה אספקטים טיפוליים עיקריים הקשורים בבלוטת הערמונית

רפואה מונעת

אבחון מלא של מצב הערמונית בביקור אחד - במקום להתרוצץ חודשים בין מרפאות, המרכז מציע אבחון יעיל הכולל:
- מילוי שאלון רפואי אישי
- אפשרות לבדיקת דם PSA
- במידת הצורך, בדיקה ייחודית לזרימה ושארית שתן, בדיקה גנטית ואולטרסאונד להשלמת האבחון
בסיום הביקור תערך פגישה עם פרופ' מרגל אשר יציג את הממצאים והמלצותיו להמשך/ תוכנית טיפול.

טיפול בסרטן הערמונית, בהובלת פרופ' דוד מרגל

- פענוח מהיר של MRI ערמונית.
- ביצוע ביופסיית פיוז'ן תחת הנחיית MRI-US - בביופסיה זו עושים שימוש בהנחיית MRI, בנוסף להנחיית האולטרסאונד. שילוב זה בין השיטות ידוע כביופסיית MRI Fusion, כך היא מאפשרת נטילת דגימה מדויקת לפי מיקום הגידול.
- פרוצדורה חדשנית של טיפול ממוקד בסרטן (Focal Treatment) שמטרתה לטפל באזור הפגוע בלבד באיבר, לשמר ככל הניתן את החלקים הבריאים סביבו ובכך להימנע מכריתה מלאה של בלוטת הערמונית.
- ניתוחי הסרת גידול הערמונית בטכנולוגיה רובוטית מתקדמת המקצרת ומקלה על החלמת המטופל.

טיפול בערמונית מוגדלת שפירה (לא סרטני)

הגדלה שפירה של הערמונית היא אחת הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר כיום אצל גברים, עם שכיחות של עד 60% אצל גברים מעל לגיל 50. הטיפול במרכז כולל:
- ייעוץ וקביעת תוכנית טיפולית ע"י ד"ר עאבד דרוואשה, רופא המרכז המומחה בכירורגיה אורולוגית.
- ניתוח HoLEP להסרת ערמונית שפירה בעזרת לייזר. ה-HoLEP הוא ניתוח זעיר פולשני המבוצע דרך השופכה ללא צורך בחתכים חיצוניים. הדיוק הגבוה של הפעולה מקטין כמעט לאפס את הסיכון לפגיעה בתפקוד המיני לאחר הניתוח וכן את הסיכון לדימום. בניגוד לניתוחים אחרים להגדלה שפירה של הערמונית, זה ניתוח אשר ניתן לבצע כמעט בכל גודל ערמונית.
- ניתוח REZUM (אידוי ערמונית) המבוצע בגישה זעיר פולשנית. בטכנולוגיה חדשנית זו משתמשים באדי מים המוחדרים לערמונית באמצעות תדר רדיו. בטיפול זה לרוב אין צורך בהרדמה כללית וניתן לשוב לשגרת החיים בתוך מספר ימים לאחר הטיפול.
- צנתור כלי דם לערמונית. פעולה המבוצעת בהרדמה מקומית ומייתרת את הצורך הניתוחי, חסימת עורקי הבלוטה (אמבוליזציה) תביא לירידה באספקת הדם ולהתכווצות של רקמת בלוטת הערמונית.
2 צפייה בגלריה
חדר ניתוח, בית החולים רפאל
חדר ניתוח, בית החולים רפאל
חדר ניתוח, בית החולים רפאל
(צילום: עמית גרון)
פרופ' מרגל: "החזון העומד מאחורי פתיחת המרכז לבריאות הגבר והחיבור לבית החולים רפאל נולד מהרצון לחולל שינוי ולהעניק מענה הוליסטי, חדשני ויעיל לצרכי הגבר. כמי שעוסק במחקר ובטיפול של סרטן הערמונית במשך שנים, אני שואף להטמיע פתרונות חדשניים העולים בקנה אחד עם הרפואה העולמית ומאמין בטיפול המותאם אישית לכל מטופל".
אם אתם או מי מבני משפחתכם בגילאי קבוצת הסיכון, מתמודדים עם אחד מהתסמינים או עם סרטן הערמונית וזקוקים לאבחון, ייעוץ או טיפול, אנו עומדים לרשותכם
למידע נוסף באתר בית החולים רפאל לחצו כאן >>
2 צפייה בגלריה
בית החולים רפאל, פארק עתידים ת"א
בית החולים רפאל, פארק עתידים ת"א
בית החולים רפאל, פארק עתידים ת"א
(צילום: עמית גרון)

במרכז לבריאות הגבר פועלות 2 מרפאות נוספות:

מרפאה לתפקוד מיני - בהובלת ד"ר שמואל רויזמן, מומחה לכירורגיה אורולוגית ומתמחה באורולוגיה שחזורית ותפקודית. במרפאה מבצעים אבחון מקיף שלאחריו כל מטופל יקבל טיפול מותאם אישית מתוך קשת הפתרונות הקיימים כיום לרבות טיפול תרופתי, הזרקות וניתוחים בטכנולוגיה מתקדמת.
המרפאה לפריון הגבר - בהובלת ד"ר דנה ליבנה, מומחית בכירורגיה אורולוגית ובפריון הגבר.
הקושי להרות יכול להיות תהליך מלחיץ ומתסכל עבור שני בני הזוג, אך חשוב לדעת שאבחון המתבצע במקביל אצל שני בני הזוג ולאחריו טיפול נכון, עשוי לקצר את הדרך ולהביא לתוצאה המיוחלת - הריון. במרפאה לפריון הגבר בבית החולים רפאל פועלת ד"ר דנה ליבנה, מומחית אנדרולוגיה (פריון הגבר) ובעלת ניסיון רב שנים בישראל ובקנדה. ד"ר ליבנה תוכל להעניק ייעוץ על בסיס אבחון וסדרת בדיקות מומלצות ובהתאם לכך תוכנית טיפולית.
המרכז לבריאות הגבר בבית החולים רפאל הינו מרכז מצוינות ראשון מסוגו בישראל לבריאות הגבר ובשלב הנוכחי מתמקד ברפואה מונעת וטיפול בבלוטת הערמונית, תפקוד מיני ובעיות פריון. מטרתו להעניק מעטפת מלאה למכלול הצרכים ותחומי הטיפול בבריאות הגבר.
בבית החולים עושים שימוש בטכנולוגיות הרפואיות המתקדמות בעולם, במערכות אבחון וטיפול חדשניות ביותר ומעניקים מעטפת אדמיניסטרטיבית תומכת וזמינות תורים גבוהה. המטופלים נהנים מחלל נעים ומרגיע במיוחד, המאפשר שמירה מקסימלית על פרטיותם, והחשוב מכל, הם מטופלים על ידי בכירי הרופאים בתחום.
למידע נוסף באתר בית החולים רפאל לחצו כאן >>