שכונה חדשה ומסקרנת מוקמת בימים אלה בדרום תל אביב, על התפר שבין צפון קריית שלום, פארק החורשות ושכונת שפירא - אזור המאופיין במרחבים ירוקים גדולים, חיי קהילה עשירים – וזאת כמובן לצד כל היתרונות האורבניים של העיר ללא הפסקה. השכונה החדשה, שנבנית באזור לראשונה זה הרבה שנים, תהיה מעין עיר צעירה וקהילתית בתוך העיר הגדולה, והיא צפויה להכיל משפחות צעירות המחפשות חוויית מגורים המחברת בין טבע לעיר.
השכונה כולה תכלול כ- 800 יח"ד, שייבנו בשילוב מעניין של בנייה מרקמית, באמצעות בנייני בוטיק ומגדלי מגורים, כולל פארק פנימי ירוק. השכונה החדשה גובלת ממערב בפארק החורשות - הריאה הירוקה המרכזית של האזור, שבה מתחמי שעשועים ופינות חמד מוצלות, גן בוטני, בית באר היסטורי וטבע פראי, ומצפון לה, מהעבר השני של דרך קיבוץ גלויות, מצויות שכונות שפירא ופלורנטין. הנגישות התחבורתית לשכונה מהווה גורם משיכה משמעותי, שישודרג באמצעות תחנת הקו הירוק של הרכבת הקלה, המוקמת בצמוד לשכונה, בפינת הרחובות לבון ודרך קיבוץ גלויות.
3 צפייה בגלריה
פלורה קריית שלום
פלורה קריית שלום
פלורה קריית שלום
(הדמיה: VISION D3)
"תל אביב מתרחבת בשנים האחרונות דרומה. אנו רואים יותר ויותר משפחות צעירות שעוזבות את מרכז העיר היקר והסואן לטובת דרום העיר השקט יותר", אומר ירון צוברי, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת המגורים בקרסו, "הן עדיין מעוניינות להתגורר בתל אביב, אבל מחפשות, מעבר למחיר האטרקטיבי, את הקהילתיות, את המרחבים הירוקים ואת השלווה".
חברת קרסו, זרוע הנדל"ן של קבוצת קרסו, הינה החברה היזמית הראשונה שתבנה בשכונה החדשה – את מתחם המגורים "פלורה".
המגרש הראשון בשכונה נבנה על ידי חברה משותפת של קרסו, VENN ושטרית החזקות. מדובר במתחם מגורים ייחודי, שיכלול 4 בניינים בני 9 קומות ובהם 93 יח"ד בתמהיל מגוון של דירות 2-6 חדרים, הפונה לקהל יעד רחב ומאפשר, למעשה, לכל אחד להתגורר בתל אביב - החל ברווקים, זוגות צעירים או הורים מבוגרים, מצמצמי דיור ועד למשפחות. למתחם כבר ניתן היתר בנייה, והעבודות כבר החלו בשטח. מחירי הדירות – החל מ-2,780,000 שקל.
"אין לי ספק שרוכשי הדירות בפרויקט ייהנו מעליית ערך משמעותית בנכס שלהם בשנים הקרובות, עם התפתחות השכונה והאזור, בדיוק כפי שקרה בשכונות נוספות בעיר", אומר צוברי. "השכונה החדשה מכונה בפי רבים כ'פלורנטין החדשה', אלא שהיא תהיה שכונה חדשה לגמרי, עם תשתיות מודרניות ובמיקום אטרקטיבי יותר – עם מחירים אטרקטיביים ופוטנציאל השבחה משמעותי".
3 צפייה בגלריה
פלורה קריית שלום
פלורה קריית שלום
פלורה קריית שלום
(הדמיה: VISION D3)
מתחם "פלורה" ממוקם ממש על גבול פארק החורשות - ריאה ירוקה בשטח של 80 דונם. כמו כן עיריית תל אביב תקים פארק נוסף כחלק מפיתוח השכונה. הדיירים ייהנו גם ממרכז מסחרי ברחוב קיבוץ גלויות ומשלל בתי קפה, חנויות בוטיק ומסעדות בשכונת שפירא הסמוכה ומרחק כ-10 דקות ממוקדי התרבות וחיי הלילה של תל אביב, שברחובות רוטשילד והרצל.
הייחודיות של מתחם "פלורה", בניגוד למגדלים רבי הקומות שמתרבים בתל אביב ובכל הארץ, היא האופי הבוטיקי והאינטימי שלו, אווירת הקהילתיות שתהיה בו, והירוק בעיניים. בסקר שערכו היזמיות מבין רוכשים ורוכשים פוטנציאליים, עולה כי מרבית הרוכשים אכן רואים בשכונה אזור ירוק, שקט וקרוב לעיר, וכזה שיש בו תחושת קהילתיות חזקה.
בשכונת קריית שלום הסמוכה ישנה כבר כיום מערכת חינוך איכותית, קיימים בה שני בתי ספר, אחד ממלכתי והשני ממלכתי–דתי, ארבעה גני ילדים עירוניים, גנים של ויצ"ו ונעמ"ת, בית הספר לטבע וסביבה, הממוקם בלב פארק החורשות, וכן גני יער פרטיים שנפתחו לאחרונה וצוברים פופולריות בקרב כל תושבי העיר. אחת מגולות הכותרת של האזור היא קאנטרי גולדשטיין המחודש – קאנטרי קלאב עירוני עם בריכה, חדר כושר, חוגים לילדים ולמבוגרים ושפע של פעילויות לילדים בקיץ. השכונה קרובה לצירי התנועה הראשיים ולשלל אמצעי תחבורה, ותתחבר לרשת שבילי האופניים של העיר.
3 צפייה בגלריה
פלורה קריית שלום
פלורה קריית שלום
פלורה קריית שלום
(הדמיה: VISION D3)
כחלק מהחזון לשמר ולחזק את האופי הקהילתי של המתחם ולאפשר לדיירים להתחבר לקהילה קיימת ולהרגיש חלק מהשכונה והאזור כבר מיומם הראשון בשכונה, או לבנות קהילה חדשה משלהם, קרסו תשתף פעולה עם הפלטפורמה השכונתית של VENN, המשלבת טכנולוגיה חדשנית עם צוות ניהול קהילה מקצועי, המאפשר ליצור חיבורים אנושיים.
כך, סבורים בקרסו, הדיירים יוכלו ליטול חלק פעיל בבניית השכונה ובעיצוב חוויית המגורים שלהם. החוויה הייחודית תורגש החל משלב הרכישה, דרך מעבר הדירה וכמובן בחיי היומיום. דיירי מתחם "פלורה" ייהנו מאירועים קהילתיים, הרצאות וסדנאות, מרחבי עבודה משותפים, חדרי טיפולים ויוגה ועוד. בנוסף הדיירים, בתמיכת צוות קהילה ייעודי, יוכלו להיות מעורבים וליצור אינטראקציה במרחבים השכונתיים, תהיה להם פלטפורמה ליוזמות, הצעת שירותים מקומיים לחברי הקהילה ואזור לרכישת מוצרים ושירותים מקומיים.
"שמנו דגש רב על האווירה הקהילתית בפרויקט, מתוך הנחה שבקרב דיירים פעילים חברתית, המשתתפים בבניית השכונה, נוצרת נאמנות לאזור המגורים, הוא נכנס להם ללב, והם גדלים וצומחים יחד איתו. אנחנו לא מדברים על שכונה טיפוסית בדרום תל אביב, אנחנו מדברים על שכונה מודרנית, שצפויה להיות אבן שואבת לצעירים ולמשפחות צעירות, ואחת מהשכונות האטרקטיביות ביותר להשקעה בעיר", מסכמים בחברת קרסו.