רקע על קורס חשבי שכר

חשב שכר הוא תפקיד הנגזר מתחום החשבונאות ומשאבי האנוש. תחום זה ממוקד בחישוב של משכורות העובדים בארגונים ועסקים רבים. לחשב השכר ישנה חשיבות מכרעת בכל ארגון והוא מחויב להתמצא בכל חוקי העבודה שלפיהם יש לחשב את שכרם של עובדים לרבות פטורים, ניכויים, קיזוזים, נקודות זיכויי וזיכויים של מיסים משכרו של כל עובד. מכיוון ומדובר על מקצוע בעל חשיבות רבה תחום זה נלמד באופן ספציפי בקורס הכשרה המוביל בישראל אותו ניתן ללמוד ב-"המכללה למיסים ולחשבונאות". קורס חשבי שכר המקיף מכין כל סטודנט בצורה הטובה והאפקטיבית ביותר לפעילות שוטפת בתור חשב שכר ומעל הכל הכנה יסודית לבחינה מטעם לשכת רואי החשבון לקבלת תעודת חשב שכר בכיר. בסיום הקורס כל תלמיד מקבל תעודה מהנחשבות ביותר בתחום של המכללה למיסים ולחשבונאות לרבות תעודה עם מעבר המבחן של לשכת רואי החשבון.

המטרה של המכללה למיסים ולחשבונאות

המכללה למיסים ולחשבונאות היא הבית החם לכל חשבי השכר הנמצאים היום בישראל. היא מעניקה לכל תלמיד גם עם סיום לימודיו קבוצת תמיכה שתלווה כל אחד, תעדכן בשינויים החדשים הקיימים ואלו שנכנסו לתוקף והכל בכדי להכשיר את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום חשבי השכר הבכירים.
הטמעת הידע והמיומנות בכל היבטי המיסוי לרבות ההיבטים המשפטיים הקיימים בתחום השכר, כל זאת בכדי שכל אחד עם סיום לימודיו יוכל לשמש בתור חשב שכר שכיר או עצמאי או פרילנסר מומחה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: Freepik)
בכדי להגשים את מטרה זאת בכיר המרצים בישראל בתחום חשבי שכר מעביר את הקורס, עורך דין ויועץ המס יניב גבריאל - מרצה הקורס עם מעל 5,000 בוגרים בתחום בשכר ב-20 השנים האחרונות ומאות סטודנטים מרוצים אשר לומדים כיום.

למי מיועד קורס חשבי שכר?

קורס חשבי שכר המוביל והמקצועי בישראל של המכללה למיסים ולחשבונאות מייעד את הקורס לאלו הרוצים להעמיק את הידע שלהם בצורה המקצועית ביותר בתחום השכר, בין אלו ניתן למנות את : עובדי מחלקות שכר, מנהלי חשבונות, עובדים בתחום משאבי אנוש, יועצי מס, רואי חשבון, ובעלי ידע בסיסי בשכר ויחד איתם את אלו שאין כל הכשרה קודמת בתחום ורוצים לרכוש מקצוע מבוקש ולהתחיל לעסוק בתחום.
מהם הנושאים הנלמדים בקורס חשבי שכר?
במהלך לימודי קורס חשבי שכר נלמדים כל הנושאים הדרושים לתפקוד יעיל של חשב שכר וביניהם :
שימוש בכלי בקרה: כל סטודנט מקבל את הידע הנרחב והמקיף לצורך ביצוע בקרה שוטפת ומלאה על נושא השכר בארגון.
ביטוח פנסיוני: הסברים על היבטי הביטוח הפנסיוני וחובת הדיווח בקובץ האחיד לרבות הפרשות לעובדים לפי צו הפנסיה, ניכוי מהשכר של העובד בהתאם למסלול הפנסיוני, קופות גמל, קרנות השתלמות ועוד.
הכרת מערכות השכר הממוחשבות איתם עובדי חשבי שכר: בכדי לבצע את העבודה בצורה יעילה כל חשב שכר נדרש לעבוד עם תוכנות ממוחשבות. במהלך הקורס כל סטודנט יכיר לעומק את תהליך העבודה עם התוכנות לרבות נהלי עבודה במחשב ועוד.
חוקי ודיני עבודה: בישראל ישנם המון חוזי והסכמי עבודה שונים. הסכמים אלו משתנים בין עובד לעובד באותו ארגון אך יחד עם זאת ישנו חוק המחייב של מעסיק להקפיד על הפרשות קבועות לעובד על פי חוק. כל חשב שכר חייב להיות מודע להיבטים אלו בכדי להעניק לעובד את הזכויות המגיעות לו ויחד עם זאת למנוע מצב שבו המעסיק עובר על החוק באם לא מבצע את התקנות הקבועות בחוק. האחריות החלה על חשב שכר היא גבוה מאוד וכל חשב שכר חייב להכיר את הביטים אלו לצורך תפקוד נכון.
חוקי ביטוח לאומי: במהלך קורס חשבי שכר בכירים יילמדו הנושאים הקשורים לביטוח לאומי והם זכאות לביטוחים השונים, העקרונות לפיהם עובד חוק הביטוח הלאומי, הכרת הטפסים הקיימים, פיטורים של עובד וביצוע גמר חשבון והפנייה לביטוח לאומי לצורך קבלת דמי אבטלה.
דיני מס הכנסה: מהן הכנסות חייבות במס, הכנסות פטורות ממס, כיצד מתבצע חישוב מס לשכיר, אלו הטבות מס קיימות ולמי הן מגיעות, תכנוני מס, רכיבי השכר ועוד.

שיטת הלימוד של המכללה למיסים ולחשבונאות - השיטה שמובילה להצלחה בטוחה

היום ישנם המון קורסים מקוונים המוצעים בהמון תחומים, אך המציאות היא כזאת שקורסים מקוונים לא מעניקים לתלמיד את המעטפת המלאה שלה הוא זקוק. לא ניתן לדעת בצורה הטובה ביותר היכן התלמיד מתקשה וצריך חיזוק, מתי התלמיד לא קשוב ואם בכלל מבצע את המטלות הנדרשות ממנו. לכן, המכללה למיסים ולחשבונאות מעבירה את הקורסים שלה בכיתות לימוד פרונטליות בלבד במספר מרכזים ברחבי הארץ.
בכדי לבחון את השיטה המתקדמת ללימוד תכני הקורס, מספר עורך דין ויועץ המס יניב גבריאל אודות השיטה והטכניקה : "אני מאמין שכמו ששחייה לא לומדים בזום או בקורס דיגיטלי אלא רק בבריכה, גם לא מצאתי מישהו שלמד לרכב על אופניים בזום אלא רק מעלייה על האופניים. מכאן כי לימודים צריכים להיעשות בכיתה שבה יש מרצה שרואה את מי שעומד מולו, מרצה שקשוב לשאלות של התלמידים ויכול לתת תשובה ופתרון מיידי. התכנים בקורס מועברים בצורה המשלבת גם הומור, כל תלמיד מקבל טכניקות לימוד מתקדמות שבהן הוא יכול לזכור את החומר וכל הקורס מוקדש כולו עם הכנה מלאה למעבר של מבחני לשכת רואי החשבון".
מהם תנאי הקבלה לקורס חשבי שכר?
תנאי הקבלה לקורס הם 12 שנות לימוד, מעבר ראיון אישי עם ועדת קבלה, ידיעת השפה העברית (הקורס ותכני הלימוד הם בעברית). בזכות תנאי הקבלה האלו כל אחד יכול ללא רקע מקדים בתחום להצליח ולהשתלב בתעשייה ולהרוויח שכר מעל הממוצע הארצי.
דרישות הקורס
בכדי לקבל תעודת חשב שכר בכיר של לשכת רואי החשבון ישנם דרישות בהם צריכים לעמוד במהלך הקורס והם : נוכחות של 90% לפחות, מעבר מבחן אמצע במהלך הקורס, ציון עובר בעבודות אותן נדרש להגיש, עמידה במבחן לשכת רואי החשבון.

מה קורה עם סיום הלימודים

לאחר סיום הלימודים המכללה למיסים ולחשבונאות מלווה כל אחד באופן אישי למציאת תעסוקה כשכיר או כעצמאי או כפרילנסר מומחה בתחום. בנוסף, המכללה מעבירה ימי עיון לחשבי שכר בכל תקופה וזאת בכדי שכל חשב שכר יוכל להיות מעודכן תמיד בשינויים והחידושים הקיימים בדיני העבודה, מס הכנסה, ביטוח לאומי, ביטוח פנסיוני ומחשוב שכר ולשפר את יעילותו ותפקדו בארגון בו הוא נמצא.
חטיבת השמה לעבודה
ב-"המכללה למיסים ולחשבונאות" קיימת חטיבת השמה ייעודית לעבודה.
חטיבת ההשמה לעבודה מנוהלת על ידי מקצוענים מהשורה הראשונה בתחום ההשמה בראשם עורך דין יניב גבריאל בעל רקורד עשייה מוכח.
שירותי השמה לעבודה כולל, בין השאר, סימולציות והכנה לראיונות עבודה, הכנת קורות חיים - בדגש על מאפיינים ייחודיים, איתור משרה מתאימה בהתאם לפרופיל האישי של הבוגר, ובכלל זה: מקום מגוריו, ניסיון קודם בתחום השכר (או היעדרו), ציפיות שכר, היקף משרה ועוד.
חטיבת ההשמה הייעודית מקיימת, כדרך קבע וכשגרה, שיתופי פעולה עם החברות, המוסדות וארגונים המובילים בישראל.

השיקולים הבולטים בבחירת קורס חשבי שכר
קיימים מספר שיקולים מרכזים ובולטים לבחירה בלימודים בקורס של חשבי שכר בכירים של לשכת רואי החשבון על פני לימודים לתואר אקדמי כמפורט היטב ובהרחבה להלן:
1. בעלי תואר אקדמי לא מוצאים הרבה פעמים עבודה כי חסר להם ידע מעשי ויש להם לרוב ידע תיאורטי בלבד שלא נדרש בשוק העבודה.
2. קורס חשבי שכר בכירים של לשכת רואי החשבון הוא קורס מקצועי, קצר (6 חודשים), ומבוקש בשוק העבודה וזאת בניגוד לתואר אקדמי בו הלימודים נמשכים מספר שנים.
3. קורס חשבי שכר בכירים של לשכת רואי החשבון הוא קורס זול משמעותית בהשוואה לעלות לימודים לתואר אקדמי.
4. קורס חשבי שכר בכירים לא מחייב החלטה כבדת משקל וזאת בניגוד ללימודים בתואר אקדמי שמטבעם מחייבים החלטה כבדת משקל בעלת השלכות למספר שנים.
5. קורס חשבי שכר בכירים של לשכת רואי החשבון הוא קורס זמין, שנפתח אחת למספר חודשים בסניפים השונים של המכללה למיסים ולחשבונאות וזאת בניגוד ללימודים אקדמיים שמתחילים אחת לשנה ולאחר שההרשמה אליהם נסגרת אין זמינות לאורך כל השנה.
6. קורס חשבי שכר בכירים של לשכת רואי החשבון מאפשר רישום קצר ומהיר (ממש "מהיום להיום"), וזאת בשונה מהרשמה ללימודים לתואר אקדמי שמחייבים רישום מוקדם, ארוך טווח, של מספר חודשים מראש.
7. בקורס חשבי שכר בכירים של לשכת רואי החשבון תלמדו מקצוע שבצידו ידע פרקטי נרחב אשר תואם לדרישות ההשמה בשוק העבודה התובעני וזאת בשונה מלימודים לתואר אקדמי שבו הלימודים נעשים לרוב במנותק מהדרישות בשוק העבודה והוא כולל ידע תאורטי שלא נחוץ לכם למציאת עבודה.
8. קורס חשבי שכר בכירים של לשכת רואי החשבון מחייב 12 שנות לימוד בלבד. לא זאת בלבד, הקורס אינו מחייב בידע קודם או בניסיון קודם וזאת בשונה מלימודים לתואר אקדמי בו תנאי הקבלה מחמירים ומחייבים, בין השאר: בגרות מלאה, ציון פסיכומטרי גבוה ועוד.
9. קורס חשבי שכר בכירים של לשכת רואי החשבון נלמד ב-"המכללה למיסים ולחשבונאות" בקבוצות לימוד קטנות של עד 15 משתתפים בכיתת לימוד, וזאת בשונה מלימודים לתואר אקדמי שכוללים לעיתים מאות משתתפים בכיתת לימוד.
10. קורס חשבי שכר בכירים של לשכת רואי החשבון ב-"המכללה למיסים ולחשבונאות" נלמד בכיתה פרונטלית, באווירה אישית ומשפחתית, ובכיתות לימוד קטנות - כאשר עיקר הדגש בלימודים בקורס הוא על השמה לעבודה.
11. קורס חשבי שכר בכירים של לשכת רואי החשבון נחמד במתכונת נוחה של מפגש חד שבועי וזאת בשונה מלימודים לתואר אקדמי אשר כוללים מספר מפגשים בשבוע, והם לרוב מאוד אינטנסיביים ומחייבים השקעה גם של זמן וגם של משאבים.
12. קורס חשבי שכר בכירים של לשכת רואי החשבון מאפשר לשלב עבודה במקביל ללימודים וזאת בשונה מתואר אקדמי שמחייב מכם הקדשת זמן רב ולא משאיר לכם זמן פנוי לעבוד ולהשתכר למחייתכם במקביל ללימודים בו.
13. קורס חשבי שכר בכירים של לשכת רואי החשבון מעניק לכם תעודת מקצוע ולא תעודה לתלות על הקיר בלבד אשר אינה משלבת מקצוע מבוקש בשוק העבודה לצידה.
לסיכום
כל מה שנותר לכם בכדי להגשים את החלום לקריירה מבטיחה הוא להירשם לקורס חשבי שכר המקצועי ביותר בישראל של המכללה למיסים ולחשבונאות שהיא הבית החם לחשבי שכר בישראל.