העיר הרצליה עוברת תכנון והתפתחות מואצים ובשנים האחרונות מתחדשת ומתרחבת באופן משמעותי. במסגרת מתיחת הפנים ניתן לראות הקמתם של פרויקטים רחבי היקף, כמו שכונת "הרצליה הילס", אשר נבנתה על קרקע שהופשרה בשכונת הרצליה ב', במיקום אטרקטיבי וייחודי בצמוד למחלף הסירה, כביש 2 ומחלף שבעת הכוכבים. בדומה לכך שכונת גליל ים היוקרתית, המושכת אף היא משפחות וצעירים רבים. אחד מהפרויקטים בשכונה בגליל ים הוא אזורים הכוכב, הכולל שישה בניינים בני שמונה-תשע קומות, בתמהיל מגוון של שלושה־חמישה חדרים ופנטהאוזים, ובסך הכול 189 יחידות דיור. הפרויקט נמצא לקראת אכלוס בקיץ הקרוב, ומוקדי המסחר ייפתחו כבר בחודש הקרוב.
שכונות רבות וותיקות בעיר עוברות אף הן מתיחת פנים בהיבט של התחדשות עירונית. כך למשל שיכון וייצמן, אשר צפוי לעבור מהפכה של ממש עם הקמתו של מתחם עירוב שימושים רחב היקף, ובו כ־1,800 יחידות דיור, שטחי מסחר ותעסוקה. במסגרת התוכנית שמתוכננת לצאת אל הפועל בשלבים, ייהרסו 576 דירות ב־30 בניינים ישנים שנבנו בשנות ה־70-60 של המאה הקודמת. במקומם יקומו 15 מגדלים בגבהים שונים של 30-9 קומות.
4 צפייה בגלריה
פרויקט הרצליה הילס
פרויקט הרצליה הילס
פרויקט הרצליה הילס
(צילום: אנדו סטודיו)
לרווחת התושבים והמבקרים הוקמו ומוקמים פארקים רחבי היקף, דוגמת הפארק והבריכות האקולוגיות ב"הרצליה הילס", פארק הרצליה בסמוך לקניון שבעת הכוכבים, שטחים ירוקים ופארקים גדולים בשכונת גליל ים, לצד חוף אכדיה שהתחדש לאחרונה בשלושה מגרשי כדורעף ושולחנות טקבול, שמירה על חוף אפולוניה ועוד.

פארקים סביב לה

"הרצליה הילס" היא אחת מהשכונות החדשות והמבוקשות בעיר המתפתחת. היא הוקמה בשנת 2016 בשיתוף של חברת אזורים ועופר השקעות, לאחר שמהאזור פונה אתר פסולת ששכן שם במשך שנים רבות.
השכונה נהנית ממיקום אטרקטיבי: כביש החוף (2) ממערב, מסילת הרכבת ממזרח, מחלף שבעת הכוכבים מדרום וכפר שמריהו מצפון. בשכונה שישה מגדלים וארבעה בנייני בוטיק, הכוללים בסך הכול 600 יחידות דיור.
תמהיל האוכלוסייה מאופיין במשפחות צעירות מבוססות, משפחות משפרות דיור עם ילדים בגיל גן ובית ספר, אשר יכולות לרכוש נכסים באזור אטרקטיבי במיוחד, אך עדיין לא במחירים הגבוהים של הרצליה פיתוח. כמו כן ניתן למנות עם אוכלוסיית השכונה גם מצמצמי דיור מקרב תושבי הרצליה ותל אביב (שהתגוררו בבית פרטי והחליטו לעבור לדירה קטנה יותר), זוגות צעירים, חלקם משפרי דיור ומשקיעים.
מיקום השכונה מאפשר גישה נוחה מנתיבי איילון ומדרך נמיר. היא נמצאת מרחק נסיעה קצר לכביש 531 המחבר אותה לכביש 4, ממנו מזרחה לכביש 6, או דרומה לכביש 5. כמו כן בסמוך לשכונה תחנות תחבורה ציבורית, המאפשרות גישה קלה ומהירה לחוף הים וכן קווים לכל רחבי הארץ. תושבי השכונה נהנים מגישה ישירה בהליכה רגלית קצרה לתחנת הרכבת העירונית, הנמצאת מעבר לכביש, ולמחלף הסירה הסמוך, כשבעתיד גם תוואי הרכבת הקלה צפוי לחלוף בקרבת מקום.
4 צפייה בגלריה
מתחם מסחרי הרצליה הילס
מתחם מסחרי הרצליה הילס
מתחם מסחרי הרצליה הילס
( צילום: גלעד קוולרצ'יק)
בסביבת השכונה ישנם מספר גני ילדים וכן בית הספר היסודי ברנדיס, המספקים מענה חינוכי לילדים. בהיבט הקהילתי, עומדים לרשות התושבים קאנטרי קלאב יוקרתי, הכולל בריכה חצי אולימפית, חדר כושר וחדרי חוגים. עוד ישנם מוסדות ציבור ושירותים, כגון בתי כנסת, ספרייה עירונית, מרכז קהילתי, משכן אומנים, בריכת שחייה ציבורית וגם תחנת המשטרה של הרצליה ממוקמת בקרבת מקום. זאת ועוד, מעבר לגשר שעובר מעל פסי הרכבת, נמצאים הקאנטרי העירוני, קריית הספורט ומרכז אומנויות הבמה.
ברחבי השכונה שטחים ירוקים, הכוללים פארק רחב ידיים במרכזה, בריכות אקולוגיות, מתחם משחקים וגינות. מהצד המזרחי, מעבר לגשר שמעל פסי הרכבת, נמצא פארק הרצליה.
"הרצליה הילס" היא המוקד המסחרי של השכונה. המתחם כולל בתי קפה, מסעדות, סופרמרקט, חנויות ומוקדי פנאי. לצד אלה מוקם בניין משרדים בתכנון אדריכל אבנר ישר, שבו 10 קומות ו־30 אלף מ"ר שטחי משרדים, כשבכל קומה שטח יוצא דופן של 3,400 מ"ר. עוד כולל הבניין מתחם חללי עבודה משותפים של מיקסר, מסעדות, בתי קפה ומתחם בילויים. אזורי מסחר ותעסוקה נוספים בסביבה הם אזור התעשייה שוקק החיים ממערב וקניון שבעת הכוכבים ממזרח.
4 צפייה בגלריה
פרויקט הרצליה הילס
פרויקט הרצליה הילס
פרויקט הרצליה הילס
(צילום: אנדו סטודיו)
ייחודיותה של שכונת "הרצליה הילס" טמונה מחד באופייה הקהילתי ומאידך בתכנון החדשני, המשלב עירוב שימושים ומאפשר לכל תושביה ליהנות ממוקדי מסחר ותעסוקה. גם קרבתה לאזורים המבוקשים בהרצליה פיתוח, חוף הים והמרינה ולצירי תחבורה ראשיים הופכת אותה למושכת במיוחד.

אייקון אדריכלי נועז

פרויקט "הרצליה הילס" תוכנן על ידי צוות משרד קיקה ברא"ז אדריכלים ומתכנני ערים. מטרתם הייתה ליצור פרויקט, שיראו היטב גם בנסיעה מהירה בכביש, לצד הזדמנות ליצור אייקון אדריכלי נועז, זוויתי וצבעוני. המסד האדום, בגובה ארבע קומות, מהווה את המדרג התחתון ומתכתב עם גובהם האחיד של מבני המשרדים הניצבים ממערב לכביש החוף. כך, בדיאלוג שבין שתי החזיתות – מגורים מול תעסוקה - נוצר מעין "שער" עירוני בקנה מידה גדול. העיצוב הנועז מושג באמצעות שילוב בין צבעים אדומים בקומות המסד לבין ה"גוף" הלבן־כסוף בקומות הגבוהות, המייצר מופע רב־עניין. הצבעוניות העזה משלימה את האווירה הנעימה במתחם. יישום ייחודי שבוצע בפרויקט הוא חיפוי הבניינים באריחי פורצלן בהתקנה יבשה עם בידוד תרמי חיצוני, המבטיח דיוק מיטבי ואחידות בבנייה, בגימור ובצבע, לצד בידוד מעולה.

פרופיל שכונתי - הרצליה הילס

מחיר ממוצע:
דירת 4 חדרים - 4.5 מיליון שקל,
דירת 5 חדרים - 5.5 מיליון שקל
נגישות: צמוד לתחנת הרכבת העירונית, למחלף הסירה, לכביש 2 ולנתיבי איילון
פנאי: פארק רחב ידיים, בריכות אקולוגיות, מתחם משחקי לפעוטות וגינות. בקרבת מקום הקאנטרי העירוני, קריית הספורט, מרכז אומנויות הבמה ועוד
מסחר: מרכז מסחרי עם בתי קפה, מסעדות, סופרמרקט, חנויות ומוקדי פנאי, לצד שטח תעסוקה.
חינוך: גני ילדים ובית ספר יסודי

דבר המומחים

עו״ד אילן שרקון: "בשנים האחרונות הרצליה התפתחה מאוד, ובעיקר נוצרו שכונות גדולות באזורים המערביים של העיר, לפני כביש החוף. ההתפתחות משמעותית היא בעיקר בכל האזור הקרוב לגליל ים, פרויקטים צמודים ופארק הרצליה. אחת מהשכונות הבולטות שנראית למרחוק היא 'הרצליה הילס' (השכונה האדומה ממזרח לכביש 2), שכונה שיש לה את כל המרכיבים להיות שכונה מצוינת. המרכיב הראשון הוא המיקום. מדובר בשכונה הנמצאת ממש על כביש חיפה מצד אחד, בכניסה לכביש החוף מצד שני, ובצמוד לתחנת הרכבת של הרצליה, דבר המקנה לה יתרון תחבורתי מובהק. שנית בשכונה זו ישנו תמהיל של מגורים יחד עם מסחר לצד מספר לא מבוטל של מסעדות, בתי קפה וקאנטרי צמוד לשכונה, דברים המקנים למתגוררים בה שירותים נוחים ברמה גבוהה".
שמאי מקרקעין ועו"ד חיים מסילתי: "המיתוג הגבוה של השכונה יחד עם הקרבה לאיזור התעשיה של הרצליה, שבו ממוקמות חברות הייטק רבות, הפך אותה למוקד משיכה של עובדי אותן חברות, המעוניינים לגור בקרבת מקום העבודה ולא להתפשר על איכות חיים. לאחרונה הוענק לשכונה אות המצוינות בבנייה מטעם התאחדות בוני הארץ".