החיים משתנים, מתעדכנים, וכך גם האנשים. בני ה־70 של היום הם אנשים פעילים, מלאי שאיפות ותוכניות. וכך, לצד בתי הדיור המוגן המסורתיים, התפתח ביקוש הולך וגובר לחוויית מגורים שונה, המספקת לבני הגיל השלישי מגורים בתנאים מעולים עם מידה רבה יותר של פרטיות אישית, לצד יכולת השפעה רבה יותר על הנעשה בבית כולו.
פרויקט "בראשית" המוקם ביישוב רמת מוצא שבהרי ירושלים, מיועד למי שמעוניינים להיות מעורבים, לתרום לקהילה ולהשתייך למעגלים חברתיים. זהו מקום, שבו אתם מוזמנים לתכנן לעצמכם את סדר היום ולעצב את הדרך שבה אתם שואפים לחיות.
תוחלת החיים שעולה בהתמדה והרצון לעשות משהו משמעותי בגיל השלישי, יוצרים דור חדש של אנשים עם יותר משאבים ופנאי, המבקשים למצות את הזמן שלאחר הפרישה ובמקביל לייצר שליטה וביטחון בעתידם. ואכן הגיל הממוצע של המתעניינים במגורים ב"בראשית" - 67 - הולם את תפיסת המגורים מאחוריו, שמבקשת להקים מהתחלה קהילה של דיירים בגיל ובסטטוס דומה, המתכוונים להמשיך לעבוד ולהיות עסוקים.
4 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות בראשית)
אחרי שנים של מחויבויות ומרדף אינסופי להספיק הכול, הם פשוט רוצים ליהנות, ללמוד ולהיות מאושרים.
גינת ירק ובריכה חצי אולימפית
"בראשית" אינו דומה לדיור מוגן מסורתי. הוא ממוקם בלב גבעה מיוערת המשקיפה אל נוף מרהיב. הפרויקט, המתפרש על כ־15 דונם, מציע את כל הדרוש לאיכות חיים מיטבית: דירות מרווחות ומאווררות, מרחבים ירוקים, בריכה חצי אולימפית, חדר כושר, חדרי חוגים, אולם תרבות, בתי קפה ומסעדות, בית כנסת ולמקרה הצורך גם מחלקה סיעודית. במקום גינה קהילתית - שבה כל דייר מוזמן לגדל לעצמו ירקות, שמורת טבע ופארק, שבילי הליכה ופינות חמד רבות.
המתחם החדש מציע פתרונות למגוון הצרכים המתעדכנים של הגיל השלישי החדש, באמצעות שבירת המבנה המסורתי של בתי דיור מוגן בארץ. קהל היעד צעיר יותר ודורש הרבה יותר - אם זה במגוון עשיר של תכנים תרבותיים וחברתיים, טיולים, אירועים, הצגות, קונצרטים, חיבור לקהילה, מעורבות בקבלת ההחלטות בבית ועוד.
4 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות בראשית)
למעשה, הדיירים הם אלו שיקבעו את סוג המענה האינטלקטואלי, התרבותי והספורטיבי המתאים להם, כאשר בחירה היא מילת המפתח.
מסעדות, בתי קפה ו"פרלמנט"
גם כשמדובר באפשרויות הקולינריות, ב"בראשית" מבינים את הציפייה לגיוון תמידי. ולכן מלבד מסעדת השף הראשית, התושבים ייהנו ממגוון מסעדות ובתי קפה ובמיני קניון, שיוקם במקום.
ב"בראשית" מבינים שבני הדור השלישי לא מעוניינים להסתובב רק בחברת בני גילם, ולכן, על מנת לחזק את הקהילתיות, מוקם מרכז מסחרי הפתוח לקהל הרחב, עם בית קפה המעודד ישיבות "פרלמנט" שכונתיות, במטרה שכל דייר יוכל להרחיב את המעגלים החברתיים שלו.
בנוסף, במתחם שמורת טבע הכוללת בריכת מים מהתקופה העות'מאנית. המקום יוכרז כפארק לאומי, בשיתוף רשות העתיקות, ויהיה פתוח לקהל הרחב.
ב"בראשית" מאמינים שלחיבור עם הקהילה משמעות בשיפור איכות החיים, לכן מדגישים קשר עם הקהילה הסובבת.
הטבע נכנס לדירה
התכנון האדריכלי המיוחד של הדירות, המרפסות בגדלים שונים, החלונות הצרפתיים הגדולים והוויטרינות המרשימות מהרצפה ועד התקרה, מאפשרים לטבע להיכנס ישר לתוך הדירה. לשתות קפה בסלון ולהרגיש, לראות ולחוש טבע.

4 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות בראשית)


חושבים על המחר
למרות הגיל הצעיר של הנרשמים ומתוך כוונה להתבגר יחד, המקום כולל את כל האפשרויות הרפואיות שיכולות להיווצר בעתיד, ומתוך כוונה קודם כל להישאר בדירה ורק במידת הצורך לעבור למחלקה סיעודית בתוך המתחם. בבראשית קיימת מחלקת החלמה, מחלקה סיעודית ובכל דירה שירותים ומקלחת כפולים מתוך חשיבה על מטפל, שיצטרף לדירה בעתיד.
4 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות בראשית)
הצד החיובי של הקורונה
דווקא בתקופה האחרונה, תוך כדי משבר הקורונה, מורגשת התעוררות גדולה יותר בתחום. "התחלנו לשווק באוגוסט 2020, והיום ישנם כבר יותר מ־50 נרשמים. הקורנה גרמה לנו לחשוב על איכות החיים שלנו, לדייק אותם ולחשב מסלול מחדש", סיפר אבי ליצ'ק, המנכ"ל והבעלים. "בראשית" שייכת לרשת ליצ'ק, רשת בעלת 30 שנות מוניטין בתחום הגיל השלישי. "זהו אתגר גדול עבור כולנו. אני יודע שנצליח ונהיה דוגמה ומופת לכל העוסקים בתחום זה. אני משוכנע שבכוחנו להשפיע ולסחוף אחרינו ארגונים נוספים ובכך לשנות את תחום בתי הדיור המוגן. אנו בתחילתו של מסע, ואנחנו מזמינים אתכם להיות חלק מהמסע הזה".
2349* - לפרטים נוספים ולהצטרפות למועדון "בראשית".
האכלוס: אוגוסט 2023
פרויקט "בראשית", שמועד אכלוסו הוא אוגוסט 2023, נמצא בימים אלה בבנייה, וזה בדיוק הזמן להצטרף. דיירים שיצטרפו בתחילת המסע, יוכלו להשתתף בהחלטות הקשורות לניהול אורח החיים בבית, בהקמת הפרויקט ובבניית העולם שבו היו רוצים לחיות.