1 צפייה בגלריה
רכב הגה
רכב הגה
(שאטרסטוק)
שוק הרכבים החשמליים ממשיך לצמוח גם בשנת 2023: במחצית הראשונה של השנה,
1 מכל 6 רכבים חדשים שעלו על כבישי ישראל היו חשמליים – גידול של 60% ביחס לשנת 2022. הזינוק בכמות הרכבים החשמליים צפוי להתעצם גם בשנים הקרובות, ויש לכך הרבה סיבות טובות: חוויית הנהיגה השקטה, הדאגה לסביבה, החיסכון בעלויות הטעינה ביחס לעלויות התדלוק, עלויות תחזוקה נמוכות ועוד. אם גם אתם שוקלים לרכוש רכב חשמלי או שיש כבר אחד כזה ברשותכם, הנה 6 כללי אצבע שיאפשרו לכם להפיק ממנו יותר ולשדרג את חוויית הנהיגה.
1. לרתום את יכולות הבלימה הרגנרטיבית
אחד המאפיינים הייחודיים של הנהיגה ברכב החשמלי היא הבלימה הרגנרטיבית: בלימה שמפחיתה את מהירות הרכב בלי להשתמש במערכת הבלימה, בצורה שמטעינה את הסוללה. כאשר מרימים את הרגל מדוושת הגז, הרכב מתחיל להאט בקצב גבוה יותר בהשוואה למכונית בנזין. רכבים חשמליים מגיעים עם מספר רמות של רגנרציה, כאשר 1 היא הרמה הנמוכה ביותר ו- 5 היא הרמה הגבוהה ביותר.
נהגים שלומדים לעבוד עם הבלימה הרגנרטיבית יכולים להשתמש בהאטה זו בצורה נכונה יותר. כך למשל במקום לסחוט את הבלמים כשיש ירידה אפשר להפעיל את הבלימה הרגנרטיבית בעוצמה הנחוצה, להוריד את הרגל מהגז ולתת לרכב להאט מעצמו. התנהגות נכונה תאפשר לכם להרוויח פעמיים: גם לצמצם את שחיקת הבלמים בשל השימוש המופחת בהם – וגם להאריך את טווח הנסיעה.
2. ללחוץ על הדוושה בצורה מדודה
אחד הדברים הכי כיפיים כשנוהגים ברכב חשמלי, הוא ללחוץ על דוושת הגז וליהנות מהמומנט המיידי שמגיע מהמנוע לגלגלים. התוצאה היא האצה מהירה וחלקה. אך ככל שההאצה מהירה יותר, כך היא זוללת יותר אנרגיה ושוחקת מהר יותר את הצמיגים. כדי להגדיל את יעילות הנסיעה מומלץ לאמן את הרגל ללחוץ על דוושת הגז בצורה עדינה יותר, ולהגביר את המהירות בצורה הדרגתית. התנהגות שכזו תאפשר לכם גם להגדיל את טווח הנסיעה וגם להפחית את שחיקת הצמיגים.
3. לשדרג את החוויה באמצעות אפליקציות
הרכבים החשמליים ניצבים בקדמת הטכנולוגיה וככאלה, רבים מהם מגיעים עם אפליקציה ייעודית. האפליקציה מאפשרת לכם לקבל מידע חשוב על ביצועי הרכב ומצבו, וגם להוריד עדכונים חשובים. כדי לשדרג את חוויית הנהיגה ולהפיק מהרכב החשמלי את המקסימום, מומלץ להוריד את האפליקציה הייעודית שמתממשקת עם הרכב החשמלי שלכם. לצד האפליקציה של הרכב עצמו, ישנן אפליקציות נוספות המאפשרת לשדרג את חווית השימוש, כמו למשל האפליקציה של ביטוח הרכב שלכם. כך למשל אפליקציית ביטוח הרכב של הפניקס מאפשרת לבצע מגוון רחב של פעולות בלחיצת כפתור, מהוספת נהג זמני וריכוז כל מספרי נותני השירות הרלוונטיים – ועד קבלת הנחיות חשובות בזמן תאונה.
4. לשמור על לחץ אוויר תקין
שמירה על לחץ אוויר תקין בצמיגים חשובה ברכבים מכל סוג: לחץ אוויר נמוך מהנדרש מגביר את החיכוך עם הכביש, וגורם להתחממות ושחיקה מוגברים. מצד שני, לחץ אוויר גבוה מהנדרש עשוי לפגוע בזמן העצירה ולהגדיל את מרחק הבלימה. ללחץ האוויר יש חשיבות גבוהה במיוחד כאשר מדובר ברכבים חשמליים, שלרוב כבדים יותר בעשרות אחוזים ביחס למקבילות הבנזין (בין היתר בעקבות משקל הסוללה). לחץ אוויר קטן מידי גם יגדיל את שחיקת הצמיג וגם יקטין את טווח הנסיעה. לכן חשוב לשמור על לחץ אוויר תקין של הצמיגים בהתאם להוראות היצרן.
5. פשוט ליהנות!
יצא לכם לגלות פיצ'ר מדליק ששדרג את חווית השימוש בסמארטפון שלכם, שנה אחרי שקניתם אותו? מצד אחד זה מאוד נחמד, מצד שני כמה נחמד זה היה יכול להיות אם הייתם מגלים אותו קודם? אותו עיקרון חל על הרכב החשמלי, שמגיע עם מגוון רחב של פיצ'רים מתקדמים. כדי לגלות אותם ולשדרג באמצעותם את חוויית הנהיגה, מומלץ לחקור את הרכב שלכם וליהנות מכל רגע: לשוטט בתפריטים של מסך המגע ולשחק עם האפשרויות השונות, לעיין במדריך השימוש ולצפות בסקירות וידאו נרחבות.
6. לרכוש הגנה ייעודית לרכב החשמלי
המאפיינים הייחודיים של הרכבים החשמליים מאפשרים לנו הנהגים ליהנות ממגוון יתרונות ייחודיים – מנסיעה שקטה ועד חיסכון משמעותי בעלויות הטעינה והתחזוקה. אך באותה נשימה, מאפיינים אלה מצריכים רכישת ביטוח רכב חשמלי ייעודי המותאם לצרכיו, כדי לספק הגנה מיטבית לרכב ולכיס ברגע האמת. מסיבה זו הפניקס מעמידה לרשות הנהגים ביטוח מקיף עם כיסויים ייעודיים לרכב חשמלי – שכולל מגוון כיסויים ייעודיים: שירותי דרך וגרירה המותאמים לרכב החשמלי, כיסוי לסוללת הרכב החשמלי בעת נזק מתאונה, פריצה וגניבה ואף כיסוי לציוד הטעינה שמגיע עם הרכב. ובשורה התחתונה: בעת רכישת ביטוח רכב מקיף חשוב לוודא שהוא מותאם למאפייני הרכב החשמלי שלכם.
הנהיגה ברכב חשמלי היא חוויה מהנה. בעזרת הטיפים והכלים המתאימים תוכלו להפוך אותה לחסכונית, ידידותית ומהנה אפילו יותר.
פורסם לראשונה: 13:47, 31.12.23