אחת מהחזיתות הרבות שבהן נלחמת ישראל בשבועות האחרונים היא חזית ההסברה, שבה מוצפים תכנים אנטי-ישראליים ואנטי-יהודיים רבים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת.
כדי לעזור בזירה זו התגבשה קבוצת סטודנטים מהטכניון לפיתוח כלים טכנולוגיים המסייעים במאמצי ההסברה של ישראל. חברי הקבוצה הם זק במברגר, שני גורן ועידו עמית מהפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב, אשר חברו לאופק גליק מהפקולטה למדעי הנתונים וההחלטות.
1 צפייה בגלריה
הטכניון
הטכניון
"מיד התחלתי לחשוב איך אני יכול לסייע בהסברה"
(דוברות הטכניון)
התושב החוזר מארה"ב חזר מטיול בחו"ל כדי לעזור להסברה הישראלית
במברגר הוא תושב חוזר מארצות הברית, אשר סיים תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטת קורנל ועבד במשך שלוש שנים בצוות המחקר Google Brain של חברת גוגל בעמק הסיליקון. כיום הוא סטודנט לתואר שני בפקולטה למדעי המחשב ומתכנן להמשיך ללימודי דוקטורט.
כאשר החלה המלחמה, במברגר היה בעיצומו של טיול בווייטנאם. "מייד התחלתי לחשוב כיצד אני יכול לעזור בהסברה הישראלית". על רקע ההתבטאויות האנטישמיות ברשת אשר זינקו באלפי אחוזים, במברגר הבין כי "קשה מאוד להתמודד עם שיטפון כזה של שנאה. מדובר בזירה מקוונת שחשוב מאוד שלא נובס בה".
סטארטאפ טכנולוגי מבוסס AI לשדרוג פעולות ההסברה
תוך מספר ימים, עם חזרתו לישראל, התגבשה סביב במברגר קבוצה של חמישה חוקרים, "יצרנו מעין סטארטאפ טכנולוגי שמטרתו להסיר תוכן אנטי-ישראלי, להנגיש של תוכן פרו-ישראלי אמין, לתרגם תכנים ולייצר תגובות לפוסטים מסיתים, והכל בעזרת טכנולוגיית AI", מסביר במברגר.
חברי הקבוצה מקווים שבקרוב הם יוכלו להעמיד את הטכנולוגיות המקוריות שפיתחו לטובת הגורמים הרלוונטיים העוסקים בהסברה.
אנשי הטכניון נרתמו לסייע בכל דרך למשפחות המפונות, לחיילי צה"ל ולקהילה
מייד לאחר תחילת המלחמה הקים הטכניון את מוקד 'ערבות הדדית' – התנדבות למען חיילי צה"ל, הקהילה והעורף הישראלי. נכון להיום פועלות במסגרת זו עשרות יוזמות, יחד עם פעילויות של אגודת הסטודנטים של הטכניון (אס"ט) ואנשי הטכניון.
מאז תחילת המערכה מתארחות בקמפוס עשרות משפחות שפונו מבתיהן, עבורן נערכו פעילויות שונות ובהן קבלת שבת מיוחדת ומרגשת. כמו כן, גורמים שונים מהטכניון ארגנו פעילויות מגוונות עבור המשפחות שפונו למלון דן פנורמה בחיפה.
במרכז איסוף התרומות שהוקם בקמפוס עבור החיילים והמשפחות מהדרום ומהצפון נאספו מחשבים ניידים, צעצועים וספרים, ארוחות חמות ובגדים שנתרמו דרך חנות בגדי יד שניה של הטכניון ללא תמורה.
עוזרים ומתנדבים ברחבי הארץ
מעבר לסיוע למשפחות המפונות ולחיילים, אגף משאבי אנוש של הטכניון פתח קייטנה לילדיהם של חברי הסגל ללא תשלום עד לפתיחה המחודשת של בתי הספר בחיפה, וסטודנטים מהפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט התנדבו בקייטנה לילדי עובדים בקריה הרפואית רמב"ם.
כחלק מהסיוע לקהילות המקומיות, סטודנטים וסטודנטיות, יחד עם חברי סגל בכירים, פינו וארגנו מקלטים בנשר ובחיפה. קבוצה גדולה של סטודנטים מתגברים את עמדות מד"א ובנק הדם, ומאות סטודנטים וחברי סגל יצאו לסייע לחקלאים ברחבי הארץ.
אין ספק כי בשבועות האחרונים עם ישראל כולו הציג רוח התנדבות חסרת תקדים. נותר רק לקוות לימים שקטים יותר. לפרטים נוספים היכנסו לאתר הטכניון עם הלינק הבא>> מוגש מטעם הטכניון


פורסם לראשונה: 16:43, 09.11.23