צעירים ומבוגרים בארץ וברחבי העולם עושים את זה – לפעמים מבלי שנדע או שנזהה. הטכנולוגיות החדשות של מילוי קמטים מייצרות הזדמנויות שלא היו בעבר לשדרוג המראה. זה נותן הרגשה טובה כשקמים בבוקר או כשמסתכלים במראה, אבל חשוב והכרחי לעשות את זה נכון ובצורה בטוחה. ביקשנו מהמומחה לכירורגיה פלסטית, ד"ר אופיר שיר-עז, לענות לנו על כל השאלות (כן, גם אלה שקצת מביך לשאול).
ד"ר שיר-עז, תגיד, איך זה בעצם עובד?
ד"ר שיר-עז, תגיד, איך זה בעצם עובד?
"כאשר מטופל או מטופלת מגיעים אלינו למרפאה הם קודם כל ממלאים גיליון רפואי הכולל היסטוריה רפואית, מחלות רקע ונטילת תרופות. אחר כך הם פוגשים אותי, את הרופא, ואז מתבצע תיאום ציפיות מלא – מה היו רוצים לשפר, מה המטרות שרוצים להשיג ומהן הציפיות שלהם מהתהליך. אני נותן להם חוות דעת מקצועית- מה אני חושב שמתאים מבחינה רפואית ומבחינה אסתטית. לאחר מכן אנחנו מגבשים יחד תוכנית טיפול".
לאחר גיבוש והסכמה על תכנית טיפול שיכולה לכלול הזרקות, ביו-סטימולטורים או חומצות למיניהן- המטופל או המטופלת עוברים לשלב הבא. "אחרי הייעוץ הרפואי עם הרופא, המטופל עובר ליועצת אסתטיקה לטובת מעבר על התוכנית ומענה על שאלות נוספות שקשורות לכל מעטפת הטיפול, ואז -יוצאים לדרך".
מה החומר שהכי מומלץ למילוי קמטים? וממה כדאי להתרחק?
"החומרים למילוי קמטים בפנים שאנחנו בכללית אסתטיקה עובדים איתם לטיפול בקמטים, זה הבוטוקס והדיספורט (Dysport). אלה החומרים הכי שכיחים ובטוחים הקיימים בטיפולים אסתטיים. חומרים אלה עובדים על הפעילות של השריר ומייצרים שיתוק של קמטי ההבעה בדרך כלל באזור הפנים – מצח, צידי עיניים ובין הגבות".
"החומרים לטובת המילוי אלו חומרים שתפקידם לתת נפח לפנים. "לעיתים נוצר אובדן בנפח הפנים כתוצאה מירידה משמעותית במשקל או צניחה של נפחים כחלק מתהליך של התבגרות", אומר ד"ר שיר-עז ומסביר שהחומר המשמעותי בו משתמשים היא חומצה היאלורונית שמעניקה נפח כזה.
"יש חומרים נוספים שמטרתם לשפר את איכות העור. חומרים אלו עובדים על הקמטוטים העדינים, מה שהופך את העור למראה צעיר יותר. חשוב לציין, כמובן, שכללית אסתטיקה מקפידה אך ורק על שימוש בחומרים שעברו אישור FDA".
1 צפייה בגלריה
ד״ר אופיר שיר-עז
ד״ר אופיר שיר-עז
ד״ר אופיר שיר-עז
(צילום: אילן בשור)
זה נכון שמרגע שמתחילים מוכרחים להמשיך כדי לתחזק?
"לא, זה לא נכון. אומנם יש סברה שאומרת שמהרגע שמתחילים חייבים להמשיך אך היא לא נכונה. הסיבה היחידה שאנשים 'מתמכרים' לזה היא כי אנשים אוהבים את התוצאה. זה בדיוק כמו שהולכים לחדר כושר, מתחילים להתאמן, ואז מתמכרים לזה. למעשה, אחרי שמשך זמן הפעילות חולף, בסביבות ארבעה חודשים לבוטוקס ובאזור השנה בחומצה היאלורונית, חוזרים למצב הקודם. אז אם מישהו לא רוצה להמשיך בתהליך הזה מכל מיני שיקולים – ניתן פשוט להפסיק".
⁠ואם יש לי פחד ממחטים?
"אין סיבה לפחד מהמחטים עצמן כיוון שהמחטים מאוד-מאוד דקות וקטנות בהשוואה למחטים אחרות, כמו של חיסונים למשל. מעבר לזה, גם יש פתרון למי שחושש מאוד מכאב - כאשר מתחילים את הטיפול, ניתן להיעזר בחומרי אלחוש למיניהם, כך שבטיפול עצמו לא מרגישים כלום.
עדיין יראו עליי הבעות כעס או עצב ?
"הבעות הפנים שאנחנו בדרך כלל מטפלים בהן אלו אזורי המצח, בין הגבות ובצידי העיניים. זה אומר שכל ההבעות שאנחנו לא כל כך רוצים לעשות, כמו עצבות וכעס, ימשיכו להראות. אנחנו גם יכולים להתאים את הטיפול לפי טכניקות ההזרקה בין מטופלים שרוצים מצח קפוא, מצח פלטה, לבין לעשות יותר רק באזורים של מרכז הקמטים – כך בעצם אפשר לשמור על הבעות הפנים. בנוסף, אפשר להרים את הגבות, אפשר להשאיר את סימני החיוך ולעשות את זה בצורה שהיא עדינה יותר".
זה יכול להעלים לי גם את הקמט הכי עקשן?
"אנחנו מבדילים בין קמטים לבין קפלים. קמטים זה כל החריצים הקטנים שהרבה פעמים אנחנו רואים אותם בצידי העיניים, במצח, לצד הפה באזורי החיוך, לבין קפלים – שנמצאים באזור שיורד מצידי האף לכיוון צידי הפה. מה שקורה בדרך כלל הוא שהשומן באזור הלחיים צונח וזה נראה כמו קיפול. אם הקפלים עמוקים מדי והקפל הוא משמעותי - לא נוכל לטפל באמצעות תוספת נפח או חומצות למיניהן, כי זה רק ינפח את האזור עוד יותר. במקרה כזה צריך להבין שהטיפול הוא טיפול ניתוחי בלבד שנועד לפתור את הנפילה ולהחזיר את המראה הרענן יותר.
⁠את האמת, כמה גברים עוברים פה מתחת למזרק שלך בכל יום?
"בשנים האחרונות טיפולי פנים לגברים , הפכו למאוד פופולריים. בין 20 ל-30 אחוזים מהמטופלים הם גברים. אפשר לחלק אותם לפי גילאים. המטופלים הצעירים יותר אוהבים בדרך כלל לבצע פיסול אף בהזרקות. מטופלים בגילי 50-40 מגיעים בעיקר לטפל בקמטי המצח ובין הגבות, ובגילאים מבוגרים יותר אנחנו רואים כאלו שרוצים להחזיר יותר נפח לאזור הלחיים".
⁠מה קורה אם עברתי טיפול ואני לא מרוצה מהתוצאה?
"אנחנו פה בשביל כולם, גם עבור מי שהטיפול לא ענה על הציפיות שלו.
יש פה מעטפת שרירותית ורפואית מלאה, בכל מרפאות כללית אסתטיקה, תחת הגב הרפואי של שירותי בריאות כללית, גוף הבריאות הגדול במדינה. אנו תמיד מזמנים את המטופלים לביקורות בין שבועיים לחודש לאחר הטיפול, כדי לפגוש את המטופל, לשמוע אותו ולראות את התוצאה.
לעיתים עולה צורך להוסיף חומר או מזרק כדי להשלים את הטיפול לשביעות רצון המלאה של המטופל.
פורסם לראשונה: 13:30, 31.03.24