בכל הנוגע להכנה לבחינות הבגרות, הכלים הנכונים יכולים לעשות את כל ההבדל בדרך להצלחה. מילונים אלקטרוניים הפכו זה מכבר לעזרים חיוניים עבור תלמידים המנווטים בנבכי הלימוד של השפה האנגלית. בסקירה זו נבחן לעומק שני מתמודדים בולטים בתחום המילונים האלקטרוניים העבריים-אנגליים: בבילון ואוקספורד, כדי שתוכלו להגיע להחלטה מושכלת. שני המילונים הללו מאושרים על ידי משרד החינוך לשימוש במהלך בחינות הבגרות

Babylon: גיוס טכנולוגית AI ללימוד השפה האנגלית

בחזית שוק המילונים האלקטרוניים נמצאת Babylon, חברה חזקה העוסקת שנים רבות בפיתוח פתרונות שנועדו לסייע בלימודי שפה. בבילון מתגאה במסד נתונים מרשים של למעלה מ-650,000 מילים וערכים המופיעים במילון האלקטרוני, ובכך מבטיחה שלתלמידים תהיה גישה לאוצר מילים נרחב. מאפיין נוסף של בבילון הוא היכולת לספק מספר תרגומים למילה אחת, יחד עם הסבר על התרגום ודוגמאות להמחשה, המאפשרים הבנה מעמיקה ולימוד של השפה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
אחד הפיתוחים המרשימים של בבילון הוא כפתור ה-SPELLER המופעל על ידי תוכנה מבוססת AI. במקרה שתלמיד הקליד מילה באנגלית עם טעות כתיב, כמובן המילון לא ימצא את המילה עם הטעות, ואז ה-SPELLER נחלץ לעזרה. בלחיצה פשוטה התלמידים מקבלים את האיות הנכון של המילה יחד עם התרגום הנכון. כלי חדשני זה לא רק מתקן איות, אלא גם מסייע לתלמידים להרחיב את אוצר המילים וכישורי השפה שלהם בכתיבה והבנה וכמובן, מלמד איות נכון של המילים.
החברה שמייצרת ומפתחת את בבילון, מעדכנת באופן קבוע את אוצר המילים של המילון האלקטרוני. המשמעות של עדכונים שוטפים באוצר המילים היא שתלמידים יכולים לגשת למונחים העדכניים והרלוונטיים ביותר, כגון "אינטרנט", "סמארטפון", "YouTube" ועוד. תכונה זו מספקת לבבילון יתרון על פני מתחרותיה, ומבטיחה שהתלמידים מצוידים בכלים לשוניים עדכניים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
בבילון מציעה שני דגמים נפרדים כדי לתת מענה להעדפות שונות. הדגם הקלאסי כולל מקלדת כפתורים ומסך לד, ובנוסף דגם עם מסך מגע, המתהדר במסך גדול וצבעוני המופעל על ידי סוללה נטענת.

אוקספורד: קלאסיקה מהימנה עם מגבלות

מול בבילון ניצב המילון האלקטרוני המוכר של אוקספורד, מוסד מוכר בתחום תרגום השפה האנגלית. עם זאת הבחנה מכרעת מתגלה בהשוואה למתחרה, בבילון. עם כ-270,000 מילים בלבד במסד הנתונים שלו, מילון אוקספורד נופל במונחים של היקף אוצר המילים. כמו כן מילון אוקספורד לא תמיד נותן את הסבר לפירוש המילה, דבר המקשה על הלימוד.
היבט אחד ראוי לציון של מילון אוקספורד הוא עיצוב המקלדת הידידותי למשתמש. המקלדת הנוחה והעמידה תורמת לחוויית משתמש נעימה ומוסיפה אלמנט, שחלק מהתלמידים עשוי למצוא בו יתרון.
עם זאת עקב האכילס המרכזי של אוקספורד מתברר בהיעדר כפתור SPELLER מודגש. היעדרות זו יכולה להוות חיסרון משמעותי עבור תלמידים המתמודדים עם אתגרי איות במהלך הבחינה באנגלית, כאשר אוקספורד לא יוכל למצוא את המילה שנכתבה עם טעות כתיב, ולעומתו Babylon יזהה את המילה עם תוכנת ה-AI המתקדמת שלו.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
במחקר מקיף שנערך על ידי מכון רושינק המוערך, הוצגו למורים לאנגלית הן מילוני בבילון והן מילוני אוקספורד לצורך הערכה. הקונצנזוס המוחץ בקרב המורים לאנגלית היה בעד מילון בבילון כבחירה המועדפת לבחינות הבגרות.
בשאיפה להצלחה בבחינות הבגרות, הבחירה במילון אלקטרוני משחקת תפקיד מרכזי. אוצר המילים הנרחב של בבילון, שנותן גם הסבר מפורט לתרגום כדי למנוע טעויות, וה-SPELLER המופעל על ידי בינה מלאכותית - הופכים את בבילון למפתח להצלחה עבור התלמידים. לעומת זאת, בעוד אוקספורד מציע נוחות והיכרות, אוצר המילים המצומצם שלו והיעדר כפתור SPELLER מציבים אותם בעמדת נחיתות.
לסיכום, לתלמידים השואפים להצטיין בבחינות הבגרות, המילון האלקטרוני בבילון מתגלה כבעל יתרון מובהק. התכונות המקיפות שלו, שילוב הבינה המלאכותית המתקדמת והתמיכה המובהקת מצד המורים לאנגלית הופכים אותו לכלי הכרחי להשגת הצלחה בלימוד השפה האנגלית.
בהצלחה בבגרות!