מאחורי כל חיילת בודדה עומד סיפור חיים לא פשוט, עמוס באתגרים ומכשולים שיכלו להסיט אותה בקלות מהדרך. מתי שהיה קל לוותר, הן המשיכו חרף הדרך הקשה, במטרה לתרום למדינה ולעשות שירות צבאי משמעותי. ובהקשר זה, החיבור לסיפור חג הפורים עוצמתי במיוחד: בדיוק כמו מלכת אסתר, הגיבורה המקראית שלנו שבפעולותיה האמיצות קראה תיגר על המציאות כפי שהיתה והוכיחה שאין דבר שהוא בלתי אפשרי וכל מציאות ניתנת לשינוי, כך גם החיילות הבודדות מצליחות להוכיח שכל אחת יכולה להגיע רחוק, לקרוא תיגר ולא לקבל מציאות שלילית כמציאות חיים.
ובזכות רוח הלחימה המיוחדת שלהן, החליטה רשת הקונדיטוריות 'רולדין', לתרום להן במסגרת מיזם ״לבבות אסתר״ - מארזים חגיגיים של עוגיות פריכות בצורת לב, כש-10 שקלים ממכירת כל מארז יתרמו על ידי 'רולדין' למרכז לחיילים בודדים לזכרו של מייקל לוין. התרומה תסייע במתן מעטפת תמיכה הכוללת סיוע במזון, פתרונות מגורים, ליווי נפשי ,טיולים ועוד. זו השנה השישית בה יוצאת רשת הקונדיטוריות במיזם 'לבבות אסתר', שמקבל הפעם משמעות אקטואלית ונוגעת ללב במיוחד: נשים מעוררות השראה ופורצות דרך, שלמרות המחסור במעטפת רגשית ופיזית בחייהן הצליחו לפרוץ גבולות ולהתגייס לתפקיד משמעותי.
2 צפייה בגלריה
(קרדיט: מיי סושיאל)
מיזם ״לבבות אסתר״ הוא מיזם בעל חשיבות עליונה עבור רשת 'רולדין', מתוך כוונה להעצים נשים ונערות בישראל.
הרשת בחרה לשים בקדמת החג לא רק את המן הרשע, אלא גם את אסתר המלכה, שהובילה עם דודה את הצלת העם היהודי בעת קשה ומסוכנת. 'רולדין' הפכה את המיזם למסורת ובשנים קודמות תרמה לנערות בסיכון, לנעמת וכו׳. הבחירה במרכז לחיילים בודדים, ושימת הדגש על חיילות בודדות, מגיע בהמשכיות לפעילות הרשת מאז השביעי באוקטובר למען כוחות הביטחון וההצלה בישראל.
בשבועות האחרונים, החיילות הבודדות והמילואימניקיות המלוות בעמותה הוזמנו למרכז הסדנאות של רולדיןלבוקר כיפי ומתוק במיוחד בו הועברה סדנת אפיית ״לבבות אסתר״ על ידי הבלוגרית בתיה שורק. "להיות חיילת בודדה זה להיות את, ההורים שלך, המשפחה שלך, את הגב של עצמך", אומרת הדס שטיגליץ, קצינה במיל' ממגב, שהגיעה לסדנה. "את העמותה הכרתי ממש בתחילת השירות שלי. זה היה מקום לבוא להתפרק, לבוא לדבר, לשמוע מה עובר עליי, לחוות יחד איתי, לייעץ לי. גם בזמן המלחמה , הם פשוט נמצאים שם".
2 צפייה בגלריה
(קרדיט: רונן מנגן)
"הבחירה של הרשת לתרום השנה למען חיילות בודדות היא טבעית ומתבקשת לנוכח התקופה המורכבת בה אנחנו נמצאים", אומרת, נועה בכר אהרוני מנכ"לית 'רולדין'. "היא נועדה להעצמה נשית של חיילות צה"ל הנמצאות ללא מעטפת בזמן השירות ולאחריו. זוהי זכות עבורנו להפעיל את מיזם ״לבבות אסתר״ בפעם השישית ברציפות ולחבור למרכז לחיילים בודדים לזכרו של מייקל לוין." את שיתוף הפעולה מנהלת חברת התוכן החברתי ״אג'נדות״, חברה העוסקת בפיתוח אג'נדות חברתיות, בניית שותפויות אסטרטגיות בין עסקים לקהילה ומינופן שיווקית.
הבית של החיילות והחיילים הבודדים
המרכז לחיילים בודדים לזכרו של מייקל לוין הוקם ב-2009 ומלווה חיילים בודדים עולים וישראלים חסרי עורף משפחתי יוצאי החברה החרדית וצעירים בסיכון. מתחילת מלחמת ׳חרבות ברזל׳ מלווה העמותה את החיילים הבודדים ואת המילואימניקים יותר מתמיד ומספקת להם את כלל הצרכים, בין אם בגדים תרמיים וציוד שחסר להם, אוכל חם כשחוזרים הביתה, מענקים כספיים לסיוע לחיילים ומילואימניקים שנקלעו לקושי בעקבות המלחמה ופעילויות לחיזוק החוסן הנפשי.