צילום אסף מגלישראל כ-130 אלף משפחות חד הוריות, רובן המכריע עם נשים בראשן. האחריות הרבה הנופלת על כתפי הנשים החד הוריות מקשה עליהן למצוא משרה המתאימה לאורח החיים שלהן, בנוסף למחסור בהכשרה רלוונטית לשוק העבודה של ימינו אצל רבות מהן. כתוצאה מכך, נשים חד-הוריות רבות מתמודדות עם קשיים כלכליים משמעותיים ולא מצליחות למצוא את הדרך למשרה מתגמלת וראויה ליכולותיהן.
שלא במפתיע, הקורונה פגעה באותן נשים חד הוריות באופן קשה במיוחד, בעקבות הנטל שלהן כמפרנסות יחידות שיצאו לחל"ת ולא הצליחו לחזור למעגל העבודה. 20 אלף מתוך הנשים החד-הוריות הוצאו לחל"ת, עוד בגל הראשון של הסגרים.
3 צפייה בגלריה
( צילום: itworks)
על מנת לעזור לאותן נשים לייצר הזדמנות להתפתחות וקידום בשוק העובדה, עמותת itworks וקרן ידידות טורונטו מפעילות תכנית מקצועית ממוקדת המסייעת לנשים להשתלב בשוק העבודה. בין היתר, קורסי דיגיטל, קורסי רכזות גיוס, קורסי היכרות עם עולם ההיי טק ועוד, אשר נוצרו מתוך דרישות השוק וגובשו בליווי מעסיקים מובילים בשוק, ההכשרות המקצועיות בשיתוף פעולה משמעותי עם מעסיקים, הכשרות בתחומים בעלי פריון גבוה ועם אופק קידום בשכר ובתפקיד. בנוסף ללימודים המקצועיים, הקורסים כוללים מנטורינג של גורמים בכירים בשוק וליווי של נציגי העמותה אשר עובדים עם המשתתפות על כישורים לחיפוש עבודה, יצירת קשרים, תהליכי גיוס והסתגלות במקום עבודה חדש.
שוחחנו עם מאיה אשכנזי, מנהלת התוכנית ב-itworks, ועם טליה גדעוני ורוני אנושי, נשים חד-הוריות שהשתתפו בקורסים של העמותה, על מנת לשמוע על הלימודים, הקשיים במציאת עבודה שתתאים להן, ועל הדרך לשיפור האופק התעסוקתי והשגת העצמאות הכלכלית שחסרה לרבות מהן.

אין ספק שהדרך של הנשים החד-הוריות בישראל למשרות ראויות לכישוריהן ולאורח החיים שלהן, היא דרך ארוכה ומאתגרת. אשכנזי מ-itworks אומרת כי מעבר לקשיים של הזמינות והאתגרים הכלכליים, אותן נשים מתמודדות עם מחסור בביטחון ובאמונה עצמית.
גדעוני מספרת על עלייתה לישראל, תהליכי חיפוש העבודה שלה, הדרך שלה לתפקידים בכירים במפעל בו עבדה, והמכה המשמעותית שספגה עם פרוץ הקורונה. לאחר השתתפות בקורס של itworks גדעוני משמשת כיום בתור דוברת של חברת כנסת ונהנית מהאתגר בכל יום מחדש.
3 צפייה בגלריה
( צילום: itworks)


אנושי יצאה לחל"ת על רקע הקורונה. בקורס בו השתתפה דרך itworks, אנושי מספרת כי למדה איך להשתלב בעולם ההיי טק, ליצור קשרים ברשתות חברתיות וכיצד להתכונן ולנהל את הקריירה שלה. היום עובדת אנושי בתור עוזרת אישית למנכ"ל בחברת הייטק.

שוק העבודה עובר לעבודה היברידית - הקורונה היא גם הזדמנות עבור נשים חד הוריות

אשכנזי מדגישה שהקורונה היא גם בשורה והזדמנות עבור נשים חד-הוריות, בעקבות המעבר לעבודה היברידית, והיכולת של המעסיק למדוד תפוקה ולא שעות במשרד, מה שמאפשר לאותן נשים הרבה יותר גמישות במציאת משרה שמתאימה להן.
גדעוני ואנושי מסכמות וקוראות לכל הנשים החד הוריות לצאת ללמוד, לא להתייאש, לא להרים ידיים, ולחפש איפה הן יכולות להיות טובות ולתרום את חלקן.
3 צפייה בגלריה
( צילום: itworks)
דניאלה פרוסקי-שיאון, סמנכ"לית תקשורת וקיימות בקבוצת לוריאל: "אנו בלוריאל ישראל גאים על תמיכת קרן לוריאל העולמית למען נשים, בפעילות החשובה של itworks. נשים הושפעו וממשיכות להיות מושפעות באופן לא פרופורציונלי מההשלכות הכלכליות והחברתיות של מגיפת הקורונה העולמית, משבר שעלול להוביל עוד 47 מיליון נשים ברחבי העולם למצבי סיכון. הקרן שהקימה קבוצת לוריאל )קרן שהוקמה לאור משבר הקורונה), נועדה לסייע לנשים אלו.
אנו גאים על שיתוף הפעולה ועל ההזדמנות לתמוך בפעילות החשובה של itworks, המסייעת לנשים במצבי סיכון שונים לחזור למעגל התעסוקה, ומסייעים בכך בקידומן ובהעצמתן הכלכלית, האישית, המקצועית והנפשית, ושמחים להרחיב את שיתוף הפעולה גם לתחומי עשייה נוספים."
בנוסף, ניתן לשלוח מייל לעמותה: info@itworks.org.il