עונת הקיץ בישראל מביאה איתה שילוב של שמש קופחת ולחות אימתנית. עבור נשים רבות, התוצאה היא קרזול משמעותי וקושי לשמור על שיער מסודר.
על מנת להקדים תרופה למכה, נשים רבות עושות החלקה כימית, אשר משאירה את השיער חלק ומסודר, אך מצריכה טיפול מיוחד כדי לשמור על בריאות השיער. בנוסף להחלקה, צביעת שיער היא פעולה שגרתית בימינו - ישראליות רבות נוהגות לצבוע את השיער באופן קבוע, כדי לכסות שיער לבן, להציג מראה ייחודי ומגוון, או פשוט כדי להיראות טוב ולהרגיש בטוחות בעצמן.
4 צפייה בגלריה
(צילום: שאטרסטוק)
אחד החומרים אשר משפיעים על שער שעבר החלקה או צביעה, הוא סולפטים. אם עד עכשיו לא שמתן לב לרכיב המסתתר בתווית של השמפו, המרכך או המסכה, זה הזמן לגלות את מה שצריך לדעת על סולפטים, ההשפעה שלהם על שיער מוחלק\צבוע, ועל הפתרונות הקיימים על המדף.
מהם סולפטים? כיצד שומרים על תוצאות ההחלקה לאורך זמן? וכיצד ניתן להימנע מסולפטים בשגרת הטיפוח שלך, מבלי להתפשר על איכות הטיפוח?

סולפטים בתכשירים לשיער - תורמים לניקוי ולהקצפה, מזיקים לקרקפת

סולפטים (מלחים), הם חומרים הנמצאים בתכשירים רבים לטיפוח השיער, לטובת ניקוי הלכלוך ועודפי החלב על הקרקפת. בנוסף, הם החומרים אשר תורמים להקצפה של השמפו או המרכך.
4 צפייה בגלריה
(צילום: שאטרסטוק)
עם זאת, למרות היתרונות שלהם, הסולפטים, אשר לרוב יופיעו בתור SLS או SLES על התווית, מזיקים לקרקפת. הם אמנם מסירים את הלכלוך ביעילות, אך מסירים גם את השמנים הטבעיים שהקרקפת שלנו מפיקה. שמנים אלו עוזרים למראה שיער בריא ומבריק, והם גם מגנים על השיער והקרקפת מנזקי הסביבה, כמו השמש הקופחת בעונת הקיץ.
סולפטים עלולים להוביל לתגובה אלרגית, קרזול, שיבוש איזון ההורמונים ופגיעה בהרכב המינרליים החיוניים לשמירה על השער.

מה הקשר בין סולפטים להחלקה וצביעה של השיער?

לא משנה אם מדובר בהחלקה יפנית, ברזילאית, החלקה במכשיר פן ביתי או שימוש במכשיר החלקה ביתי אחר, חשוב להבין שכל פעולת החלקה פוגעת במידה מסוימת בבריאות השיער. החלקה גורמת לאובדן לחות, גמישות וברק, והשיער הופך לפגיע הרבה יותר. טיפולים רבים של החלקת שיער מבוססים על קרטין, אשר מצד אחד מעניקים לשיער את המרקם שלו לאחר ההחלקה, אך מצד שני עשויים להכיל כימיקל שגורם לשבירת השיער ולהחלשת זקיקי השערה.
במצב כזה, שימוש במוצרים המכילים סולפטים מוביל לשער שביר וחלש אף יותר. באופן כללי, תוצאות ההחלקה נהרסות בעקבות המפגש בין השיער המוחלק לבין המלחים הנמצאים בשמפו או במרכך.
4 צפייה בגלריה
(צילום: שאטרסטוק)
לכן, על מנת לשמור על שגרת טיפוח נכונה אחרי החלקה כימית או צביעה, יש לחפוף את השיער עם תכשירי טיפוח עדינים ומזינים, המותאמים לשיער שעבר החלקה. חשוב להימנע משמפו ומרכך עם מרכיבים אפקטיביים שעלולים לנטרל את השפעת הקרטין ולהוביל לאיבוד מרקם וברק.

יש פתרון לבעלות שיער צבוע או מוחלק – שמפו, מרכך ומסכה ללא סולפטים

למי שחוששת מפגיעה בשיער בעקבות השילוב של פעולת החלקה והאפקט של עונת הקיץ, חשוב לדעת שאפשר למצוא היום שמפו, מרכך ומסכה ללא סולפטים. מוצרים אלו כוללים לרוב שמנים ותמציות מהצומח בריכוז גבוה עם חומציות נמוכה, על מנת לשמור על תוצאות ההחלקה ולהגן על השיער מנזקים שנגרמו בהחלקות מהעבר.
4 צפייה בגלריה
(צילום: שאטרסטוק)
שמפו, מרכך ומסכה ללא סולפטים כוללים לרוב שמנים, ויטמינים ומינרלים העוזרים לשמור ולהגן על השער מנזקי מזג האוויר, מכשירי ההחלקה החשמליים והשימוש בחומרים כימיים בצביעה והחלקה. החומרים המצויים בתכשירים אלו מבצעים ניקוי של עודפי השומן בצורה יסודית, ללא שימוש בסולפטים ותוך שמירה על מרקם טבעי של השער. בנוסף, מוצרים ללא סולפטים מונעים גירודים בקרקפת ומונעים תגובה אלרגית אפשרית.

פתרון חובה לקראת הקיץ - סדרת 'ללא פוספטים' של TRESemmé

עבור מי שרוצה לשמור על אפקט ההחלקה ובריאות השיער מבלי להתפשר על איכות הטיפוח היומ-יומי, מומלץ להשתמש בשמפו, מרכך ומסכה ללא סולפטים מבית TRESemmé.
סדרה המוצרים ללא סולפטים (ללא SLS/SLES) של TRESemmé לשיער שעבר החלקה או צביעה עם הנוסחה הייחודית המסייעת בשמירה על תוצאות ההחלקה ומעניקה לצבע השיער חיות וברק עד 12 שבועות (בשימוש שגרתי במוצרי הסדרה).
TRESemmé מסייעת לנשים לבטא את עצמן בביטחון כבר יותר מ-70 שנה, מתוך אמת פשוטה אחת - לכל אישה מגיע להיראות ולהרגיש נפלא, כאילו יצאה זה עתה ממספרה מקצועית. לכן, TRESemmé מחויבת ליצירת מוצרי טיפוח ועיצוב שיער באיכות מקצועית ובמחיר נגיש.
רוצה מראה מקצועי לשיער, בכל יום? לפרטים ולרכישה של שמפו, מרכך ומסכה מסדרת 'ללא סולפטים' של TRESemmé, היכנסי>>