כל שנה הרגע שממנו חששנו ואליו ציפינו מגיע. השבועיים האחרונים של החופש הגדול, חם, מאוד חם, הילדים מטפסים על הקירות ומה כבר נשאר לעשות בבית ועוד אחרי שנת הקורונה!
"בפסטיבל הקרון הבינלאומי", אומר שחר מרום, המנהל האומנותי של הפסטיבל, "אנחנו חושבים על המשפחה הישראלית, אבא, אימא, סבא או סבתא, ושלושה ילדים בגילים שונים, לרוב אחד מהם בגיל הרך, עוד לפני שאפשר לשבת ולראות הצגה. אנחנו רוצים לייצר להם חוויה נעימה, איכותית, שתציע להם מגוון פעילויות מעניינות, שתהיה אפשרית לכיס והכי חשוב, אנחנו מציעים להם את ירושלים בקיץ, בה אחר הצהריים צריך חולצה ארוכה".
הפסטיבל יתקיים השנה בנושא - מתנות, הפתעות וחגיגה לכבוד יום ההולדת של התיאטרון ושל הפסטיבל. הפסטיבל יארח 33 הצגות מקור לילדים ולמבוגרים ושלוש הפקות בינלאומיות, מתחם חוצות לכל המשפחה בנושא "הפתעה", "תערוכת מתנות" לחגיגות יום ההולדת של התיאטרון, במת חוצות, משחקייה, פינת סדנאות, מתחם אוכל לכל המשפחה ופעילויות חינמיות. מרכז הפסטיבל יהיה פעיל משעות הבוקר עד שעות הלילה המאוחרות ויציע פעילות תרבותית לגילים שונים לכל אורך שעות היום.
1 צפייה בגלריה
  אחותי הגדולם מכולם
  אחותי הגדולם מכולם
אחותי הגדולם מכולם
(צילום: אילן בשור)
לדברי מרום, "השנה, למרות הקורונה, החלטנו לא לוותר על הבאת מיטב האומנים הבינלאומיים בתחום תיאטרון הבובות והחפצים. חשוב לנו לתת לקהל שלנו תחושה של חו"ל בארץ והרגשה של להיות לרגע במקום אחר". בהצגה "תזמורת לשתי ידיים" הבובנאי הווירטואוז סנטיאגו מורנו מצרפת יציג תיאטרון חפצים מוזיקלי עם התזמורת הקטנה בעולם. "סנטיאגו הוא אומן במה, שאי אפשר להסיר ממנו את העיניים. הוא מכשף ילדים וגדולים כאחד בפרץ של כשרון מוזיקלי". ההצגה "VIDA" מספרד תציג תיאטרון בובות עם כפות ידיים שובבות שיוצאות מסלסילה. "כשראיתי את חאבייר ארנדה הבובנאי בפעם הראשונה, נדהמתי, איך אדם אחד על במה יכול לגרום לקהל של כמאתיים איש לצחוק לאורך הצגה שלמה, וכל זה רק עם כפות הידיים". ולמי שאינו יכול לעזוב את מסך הטלוויזיה, ההצגה "פולשים" מצרפת מציגה תיאטרון חפצים שנראה ממש כמו קולנוע מדע בדיוני משנות ה־50 על הבמה (לאוהבי מלחמת העולמות, אסור לפספס!)
הפסטיבל יציג את מיטב היצירה שנעשתה בארץ בשנה וחצי האחרונות לילדים: "אחותי הגדולה מכולן" (תיאטרון הקרון), "המפץ הגדול" (אנסמבל עיתים), "מיץ פרי כה טרי" (עדילי ליברמן והילה גולדברג) ועוד כ־20 הצגות שונות לילדים. "לפסטיבל מגיעים מיטב התיאטראות והיוצרות והיוצרים בארץ, אנחנו בוחרים בקפידה הצגות, שגם לנו ההורים כיף לראות". לדברי מרום, "אפשר להניח את הווטסאפ לחמישים דקות בצד, ולחזור להרגיש כמו ילדים לרגע. ולמי שרוצה לראות הצגות מיוחדות, מלאות בדימויים ומפתיעות גם למבוגרים, מוזמן לצפות בתוכנית הערב שלנו, שמלאה בהצגות בין־תחומיות, המשלבות מחול, קולנוע, תיאטרון בובות, ליצנות וחפצים".
לב הפסטיבל הוא מתחם חוצות לכל המשפחה בנושא "הפתעה", בהמלצתה של דפנה קרון, המנהלת האומנותית של המתחם. מרום מציין, כי "המתחם יכיל המון הפתעות אומנותיות, כי כל אחד אוהב הפתעות ובכל גיל". במתחם החוצות הקהל יוזמן, לטעום, לשהות, לקפצץ, לחוות ולהשתתף ביריד הפתעות: מיצבים, מופעים, יצירות בתנועה וסאונד ועוד הפתעות של אומנות רב־תחומית מקורית, שיצרו למעלה מ־20 אומנים ואומניות. "מניסיון העבר המתחם הוא הצלחת הפסטיבל, ילדים בני שנה וחצי מתרוצצים במרחב בטוח, בעוד האחים והאחיות הגדולים שלהם צופים בהצגות ובמיצגים. יש ילדים שכל כך אוהבים הצגה אחת מסוימת, שהם רואים אותה שוב ושוב. זה מתאים מאוד לילדים היום, במיוחד לילדים שקשה להם לשבת בשקט על כיסא ולהתרכז".
ככל שנה הפסטיבל ישלב פעילות חינמית: במת חוצות ובה הופעות רחוב ליצניות בשעות אחר הצהריים, משחקייה ייחודית ופינת סדנאות. "חשוב לנו לתת תרבות לחברה הישראלית על כל גווניה, ולאפשר במחירים מסובסדים צפייה איכותית בכל הופעות הפסטיבל. למי שמסוגל לתכנן מראש, מחירי הקדם פסטיבל שלנו ממש מצחיקים, ומאפשרים לקבוע יום מלא של פעילות בלי לחשוב פעמיים".

פסטיבל הקרון הבינ"ל
23–22 באוגוסט 2021
גן הפעמון – ירושלים
מכירת כרטיסים מוקדמת בין התאריכים: 19.7.2021-21.8.2021
מחירי הצגות ילדים:
מכירה מוקדמת – 45 שקל
בימי הפסטיבל - 60 שקל
מחירי הצגות מבוגרים:
מכירה מוקדמת – 60 שקל
בימי הפסטיבל – 80 שקל
הנחות נוספות בקניית
מנוי פסטיבל.
הטבה מיוחדת עבורכם
טלפון - 4524*

*אין כפל מבצעים / ההנחה לא תקפה ברכישת מנוי