סובלים מלחץ נפשי, חרדה או דיכאון? הכירו את הפיתוח המהפכני שישנה לכם את החיים: פורמולת NOVELLEXE הצמחית של נובלסנס המבוססת על צמח העוזרר שהוכח במחקרים פרה קליניים וקליניים כמסייע במצבים אלו. זאת בהשוואה לתרופות ממשפחת ה-SSRI כדוגמת ציפרלס וכדומה, הקיימות בשוק - ששימוש בהן עלול לכלול תופעות לוואי כהשמנה, ו/ או ירידה בתפקוד המיני, זאת בניגוד לשימוש בפורמולה הצמחית NOVELLEXE אשר אינה מלווה בתופעות אלו. הפורמולה NOVELLEXE מבוססת על צמח העוזרר אשר נחקרה במעבדה הפסיכוביולוגית של האוניברסיטה הפתוחה.
מי שעומד בראש חברת נובלסנס והפיתוח החדשני הוא עידן שגב, מייסד ומנכ״ל וקצין במיל' ביחידת מגלן המובחרת. עידן וצוות הלוחמים השתתפו במהלך מלחמת לבנון השנייה בקרבות עזים מול לוחמי החיזבאללה תוך שהם מצליחים לנטרל מערכת בונקרים נסתרת של החיזבאללה, שהייתה אחראית לשיגור העיקרי של רקטות על צפון הארץ ושיבשה את מערך חיי תושבי הצפון. מאורעות הקרבות גרמו לצלקות נפשיות בקרב הלוחמים ביחידה ועם חזרתם לשגרה ויציאתם לאזרחות רבים מהם חוו חרדות, ודיכאונות שהפריעו להם לתיפקוד היומיומי באזרחות, ניהול מערכות יחסים ובניית קריירה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
עד כמה דיכאון וחרדה הפכו לבעיה עולמית, בעקבות משבר הקורונה?
"לאחרונה חל גידול ניכר בתופעות החרדה והדיכאון בעולם. על פי ארגון ה-OECD ולפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצבם הנפשי של כ–30 אחוז (כ–1.7 מיליון איש) מבני 21 ומעלה בישראל החמיר בתקופת משבר הקורונה ו-37 אחוז מהאוכלוסייה דיווחו על תחושות לחץ וחרדה. על פי הנתונים כ-19 אחוז מהאוכלוסייה סבלו גם מתחושת דיכאון.
"בסופו של יום - עם קורונה או בלי קורונה ישראל היא מדינה שחיים בה בקצב מהיר ומתרחשים בה אירועים בתדירות גבוהה, לרבים באוכלוסייה יש דאגות של בריאות, פרנסה וקיום. ״באופן אישי אני שומע כל הזמן על אנשים נוספים שחווים דיכאון וחרדה, נוטלים טיפולים תרופתיים ולא מצליחים לחזור לחיים תקינים. אחרים מצליחים לחזור לשגרה אבל חווים תופעות לוואי כמו עלייה במשקל או ירידה בתפקוד המיני ואפתיה. רציתי לעשות מעשה ולשנות את המציאות העגומה הזו.
"כשנתקלתי באחד המחקרים של של ד"ר רביד דורון, ראש המעבדה הפסיכוביולוגית של האוניברסיטה הפתוחה אודות צמח העוזרר שמסייע לחרדה ודיכאון וללא תופעות לוואי, החלטתי לעשות ככל שניתן על מנת להפיץ את הידע באופן מקסימלי ולאפשר לכמות רבה ככל הניתן של אנשים להסתייע במידע ובחידוש על מנת ליהנות מחיים טובים ואיכותיים", מספר עידן.
מה היה המצב בתחום טרם כניסתה של התוסף הצמחי שלכם?
"במחקר שפורסם ע"י האוניברסיטה הפתוחה בשנת 2021 ובחן את שביעות הרצון של אנשים המשתמשים בתרופות נוגדות דיכאון וחרדה מסוג SSRI, נמצא כי רבים מנוטלי התרופות מסוג SSRI כציפרלקס או פרוזק אינם שבעי רצון מהשימוש בהן בשל תופעות לוואי כהשמנה או ירידה בתפקוד המיני. שאלה מעניינת נוספת שנשאלה במחקר הייתה: במידה ותהיה אפשרות להחלפת הטיפול הקיים בפורמולה צמחית שמשפיעה בדומה לתרופות שאתם נוטלים (מסוג SSRI), אך ללא תופעות לוואי, האם תרצו להחליפן? כמובן שרוב המשיבים ענו שבהחלט היו ממירים את השימוש בSSRI לשימוש בפורמולה צמחית", השיב עידן.
2 צפייה בגלריה
עידן שגב
עידן שגב
עידן שגב
(צילום: רמי זרנגר)
בעקבות כל הממצאים הללו החליט עידן להרים את הכפפה, הוא פנה לאוניברסיטה הפתוחה וקיבל את זכויות מסחור הפטנט. "היה לי חשוב להנגיש את פריצת הדרך הזו לקהל הרחב וכך הגענו לפורמולה הצמחית ששמה NOVELLEXE. פורמולה שמנגנון הפעילות שלה שונה מתרופות ה SSRI, היא אינה חוסמת את הטרנספורטר לסרוטונין כפי שעושות יתר התרופות הקיימות, אלא מצליח להגיע לתוצאות במנגנון פעולה שונה", הוא מסביר.
במחקרים שפורסמו בעיתונות המדעית בשנים האחרונות, נמצא שצמח העוזרר מפחית התנהגויות של דיכאון וחרדה, מוריד את הורמוני הלחץ כהורמון הקורטיזול ומעלה את רמת ה-BDNF במוח ובכך מסייע ומגן על המערכות הגופניות והמוחיות. מחקרים פרה קליניים וגם מחקר קליני הראו הטבה אחר שימוש בתוסף המזון.
לסיכום, "פורמולת NOVELLEXE של נובלסנס מהווה פיתרון צמחי טוב ובעיקר בטוח לשימוש עבור הסובלים מלחץ, חרדה ודיכאון. היא מסייעת לחזור לתפקוד מלא ותקין, ללא תופעות לוואי כגון פגיעה בתפקוד המיני או עליה במשקל האופייניות לתרופות ה SSRI".

*הפורמולה אינה תרופה והמידע המופיע בכתבה אינו התווייתי ואינו המלצה רפואית. אין באמור בכתבה משום תחליף לייעוץ רפואי או לטיפול תרופתי. מטופלים הנוטלים תרופות מרשם נדרשים להיוועץ ברופא לפני השימוש בפורמולה.