בין אינספור המשימות של אורח החיים המודרני, אנחנו מנסים לשמור על הבריאות שלנו ושל בני משפחתנו. אף אחד מאיתנו לא רוצה להפוך את קבלת השירות מקופת החולים למשימה מתסכלת. אין דבר מעצבן יותר מניסיון לדאוג לבריאות, שנתקל במחסום בירוקרטי או לוגיסטי.
למרבה השמחה, הישראלים של היום יודעים לדאוג לעצמם, ורבים מהם בוחרים לעבור בין קופות החולים בתהליך קל ופשוט מאי פעם, בכל גיל ובכל מצב בריאותי.
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות מאוחדת)
על מנת לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת, אספנו את כל הנקודות החשובות בנוגע למעבר בין קופות חולים, ואת השירותים שכדאי לכם לחפש בקופת החולים שלכם.

הזכות לעבור קופת חולים היא בסיסית ושמורה לכל אחד מאיתנו

כל תושב זכאי לעבור בין קופות חולים פעמיים בשנה. אדם שעבר לקופת חולים מסוימת, יכול לעבור שוב, אך הוא יתקבל בתור חבר בקופה הבאה רק לאחר 6 חודשים מיום המעבר הקודם.
חשוב להדגיש - כל קופת חולים מחויבת לקבל כל תושב המעוניין להירשם אליה. קופות החולים לא רשאיות להתנות את ההצטרפות באף תנאי, כולל גיל או מצב בריאותי. בנוסף, מעביד אינו יכול לדרוש מעובדיו להיות חברים בקופת חולים כזו או אחרת.

המעבר בין הקופות פשוט מאי פעם

מעבר בין קופות חולים יכול להיעשות באחת משתי דרכים: הראשונה באמצעות הדואר - כל מה שצריך לעשות הוא להגיע באופן אישי לסניף הדואר עם תעודת זהות ולמלא טופס מעבר.
הדרך השניה והפשוטה יותר למעבר, הינה דרך המוסד לביטוח לאומי, באמצעות טופס בקשת מעבר בין קופות החולים - ללא עלות מצד הלקוח (טופס מקוון).
לאחר הרישום בסניף הדואר או דרך המוסד לביטוח לאומי, יש לפנות עם טופס הרישום למרפאת קופת החולים אליה ברצונכם לעבור לצורך השלמת נהלי הצטרפות, הנפקת כרטיס מגנטי והחלטה על ביטוחים משלימים.
איך יודעים מתי המעבר נכנס לתוקף?
ישנם שישה מועדים בשנה בהם רישום המעבר בין קופות חולים נכנס לתוקף. למשל, אם ביקשתם לעבור בין ה-16 בספטמבר ל-15 בנובמבר, המעבר בפועל ייכנס לתוקף ב-1 בינואר- כ-45 יום לאחר המועד האחרון בחלון הזמן המדובר.
כמובן שעד המעבר בפועל תמשיכו לקבל שירותי בריאות כרגיל מהקופה אותה אתם עוזבים.
האם אפשר לבטל את המעבר?
החוק דואג גם למי שרוצה לבטל את הודעת המעבר, אם הודעתם על ביטול הבקשה עד 45 יום לפני כניסת המעבר לתוקף. כלומר, אם שלחתם בקשה ב-16 בספטמבר, למשל, המעבר בפועל צפוי להתרחש ב-1 בינואר, והגשת הבקשה לביטול אפשרית עד ה-15 בנובמבר.

בלי הגבלות, בלי התניות - הזכויות שלכם לא נפגעות בעקבות המעבר

הלקוח זכאי למלוא השירותים הקבועים בסל שירותי הבריאות המגיעים לו מקופת החולים ממנה הוא עובר, עד לכניסת המעבר לתוקף באופן רשמי. החל מאותו מועד והלאה, הוא יהיה זכאי לכל השירותים בקופה החדשה, בלי התניות. חשוב לזכור שמדובר בשירותים במסגרת סל הבריאות, ולא בביטוחים המשלימים.
רגע, מה קורה לביטוחים המשלימים?
אם עברתם מקופה בה הייתם מבוטחים בביטוח משלים (שב"ן) והצטרפתם לביטוח המשלים של מאוחדת תוך 90 יום ממועד הרישום, כלקוחות מאוחדת - אתם פטורים מתקופת המתנה ויכולים לקבל באופן מיידי את כל שירותי הביטוח המשלים שבחרתם - כל עוד עברתם בין ביטוחים משלימים מקבילים.

מאוחדת היברידית – המהפכה של שירותי הבריאות בישראל

נמאס לכם להתלונן על הקופה ולא לעשות כלום? להיאלץ להגיע לרופא/ה באופן פיזי ו"להתייבש" בתור בבית המרקחת? כנראה שזה הזמן לעזוב את הקופה שאתם מכירים מאז שהייתם ילדים, להצטרף למאוחדת, קופת החולים ההיברידית, וליהנות משירותים מתקדמים שחוסכים הרבה זמן יקר.
המהפכה ההיברידית שלנו מאפשרת לכל לקוח לצרוך שירותים רפואיים ולנהל את הקשר שלו עם מאוחדת בכל ערוץ שיבחר - פיזי או מקוון, במרפאה או מהבית - לפי העדפותיו, צרכיו והמציאות בשטח (מישהו אמר קורונה?).
בשנה האחרונה מאוחדת יצרה מציאות שירותית חדשה ורבת אפשרויות, גמישה וחדשנית, שהיא בדיוק מה שהלקוחות של שנת 2020 צריכים. ובעיקר: היינו שם לפני כולם, והרבה יותר טוב.
כשכל קופות החולים נתפסו לא מוכנות ונאלצו לנסות לצמצם פערים בעולם הרפואה מרחוק במקביל להתפשטות המגיפה, הלקוחות שלנו כבר נהנו משירות קיים, שכבר הוכיח תוצאות מעולות.
בזכות שיתוף הפעולה עם ענקית הרפואה American Well ומגוון שירותים מתקדמים, מאוחדת מובילה את המהפכה ההיברידית של שירותי הרפואה בישראל.

ביקור דיגיטלי בשיחת וידאו

על רקע מציאות ה-Zoom שנכפתה על כולנו בעקבות הקורונה, מאוחדת השכילה לספק ללקוחותיה שירות רפואי מתקדם בלחיצת כפתור- החל מרופאי ילדים ומשפחה, רופאי נשים ועור, פסיכיאטרים, דיאטנים, רוקחים ומטפלים, המאפשרים היום ללקוחות מאוחדת לקבל טיפול מהיר, זמין ומקצועי בשיחת וידאו, מבלי לצאת מהבית.
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות מאוחדת)

אבחון ביתי מרחוק באמצעות מכשיר הטייטו ההיברידי

מאוחדת מציעה ללקוחותיה להיבדק עם מכשיר הטייטו ההיברידי בביקור דיגיטלי ועם הרופא/ה שלכם. הטייטו ההיברידי הינו מכשיר קומפקטי הבודק, מנטר ומעביר נתונים לרופאים בזמן אמת, וכך מאפשר אבחון שלם והתאמה מדויקת של הטיפול הנכון.

מיון היברידי – שירותי רפואה דחופה בשיחת וידאו או שיחת טלפון

במקום לבלות שעות ארוכות בחדרי המיון, כדאי לכם לבחור בקופת חולים המספקת שירותי רפואה דחופה בשיחת טלפון או וידאו ע"י מומחים ברפואת ילדים ומשפחה, אחרי שעות הפעילות של המרפאות בלילות, בסופי שבוע ובחגים.

גם בית המרקחת הופך להיברידי - עם תרופות מרשם עד הבית

על מנת לחסוך לכם את התורים הארוכים בבית המרקחת, מאוחדת השיקה את 'מאוחדת פארם', רשת בתי מרקחת היברידיים, באמצעותה ניתן להזמין תרופות מרשם, מוצרי היגיינה וקוסמטיקה עד הבית. הזמנת התרופות נעשית באפליקציה או באתר, והשליח מגיע אליכם עד הדלת.

זמינות תורים מיטבית

זמינות תורים לרופאי משפחה ורופאים מומחים היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בקבלת שירות מקופת חולים, מכל הסיבות הברורות - כאשר אנחנו לא חשים בטוב, אנחנו רוצים לעבור אבחון מהר ככל האפשר. לכן, במאוחדת זמינות התורים גבוהה, כאשר לאורך כל הדרך תוכלו לבחור גם באופציה של תאום תור בביקור דיגיטלי.

ודאו שהילדים מקבלים שירות עוטף ומקיף

ילדים הם הדבר הכי יקר לנו בעולם, ואנחנו רוצים לספק להם גם את שירותי הרפואה הטובים והמתאימים ביותר עבורם. לכן, במאוחדת שמים דגש על שירותי רפואת ילדים, נוער והתפתחות הילד. שירותים כמו אבחונים, קלינאות תקשורת, טיפולי שיניים, הפרעות דיבור, הרטבות לילה, אופטיקה לילדים, אבחוני קשב וריכוז ועוד - מגוון תחומים ומיטב הרופאים המומחים נותנים ללקוחות מאוחדת מעטפת מלאה ותומכת.
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות מאוחדת)

שירותים בפריסה ארצית

לא כל שירות ובדיקה יכולים להתבצע מהבית - לכן, חשוב לוודא שאתם עוברים לקופה המציעה פריסת שירותים ארצית של מרפאות ומכונים, עם שירותים כגון: רפואת משפחה, ילדים, רפואת נשים ורפואה מקצועית, בתי מרקחת, מעבדות, מכוני פיזיותרפיה, מכוני התפתחות הילד, בריאות האישה ועוד, כדי שתוכלו לקבל מענה מלא וקרוב ככל האפשר לבית.

פורסם לראשונה: 14:37, 17.11.21