בשיתוף הבורסה לתכשיטים
אם יצא לכם לצפות בחדשות או פשוט להסתובב ברחובות, בוודאי שמתם לב שלצד הדיסקית המרגשת להחזרת החטופים, הרבה ישראלים בוחרים ללכת עם תכשיטים המחוברים למורשת היהודית והסמלים הישראלים שמאחדים את כולנו. בכל חנויות ורשתות התכשיטים נרשמת בשבועות האחרונים עלייה ניכרת בביקוש לתכשיטים עם קשר ליהדות, ישראליות, אותיות עבריות, מילות חיזוק ואפילו תליונים של ילדים, כדי שכולנו נוכל לשמור את אהובינו קרוב ללב בכל שעה ביממה.
עבור רבים, תכשיט שכזה מסמל הזדהות, סולידריות, גאווה ושייכות למדינת ישראל והעם היהודי. על פי הנתונים, טרנד התכשיטים המעצימים חוצה מגדרים וסוגי פריטים – נשים, גברים וילדים בוחרים להתחזק ולחזק עם תליון, צמיד או עגילים בעיצוב מתאים.
ממגן דוד ועד חנוכייה – כל הסמלים היהודיים והישראלים אותם אפשר למצוא בקולקציות הנוכחיות
חלק מהעיצובים שזוכים לביקוש בימים אלו הם עיצובים קלאסיים ופופולאריים בקרב ישראלים ויהודים בכל העולם, כגון מגן דוד, תליון חי, חמסות ו'עין הרע'. בין החידושים בקולקציות שהושקו ממש לאחרונה אפשר למצוא טבעות וצמידים עם מגן דוד, תליונים של ארץ ישראל, תליון מזוזה, עשרת הדברות ואפילו תליון מנורה משובצת יהלומים.
מי שמחפשים חיבור לעברית, בוחרים בימים כאלה בתליון עם שם בעברית או מילים המסמלות עוצמה ותקווה, או תליוני ילדים שמאפשרים לנו לשמור קרוב ללב תכשיט שמסמל את אהובינו הקטנים.
"הישראלים בוחרים תכשיטים כחול-לבן של סמלי המדינה, מתוך תחושה של שייכות וביחד"
אחת הרשתות שהוציאה קולקציה מיוחדת של תכשיטים המסמלים אחדות וחיבור לעם ישראל היא רשת הבורסה לתכשיטים. "אנחנו רואים בבירור שאנשים רוצים להביע את הישראליות שלהם ולצעוק את יהדותם", אומרת מרב ברזילי, סמנכ"ל שיווק של רשת הבורסה לתכשיטים. "הדבר שהרגיש הכי נכון זה לשים את הסמלים קרוב ללב גם לנשים וגם לגברים, שעונדים גם כחול לבן וגם את סמלי המדינה כאמירה ומתוך תחושה חזקה של שייכות ושל ביחד".
לצד הרצון לרכוש תכשיט שכזה, ברזילי מסבירה שהיה להם ברור כי אנחנו נמצאים בתקופה שבה אנשים לא ממהרים להוציא כסף על מותרות. "הקולקציה הזאת נוצרה מתוך ההבנה שאנשים לא מרגישים בנוח לפנק את עצמם ולקנות דברי יוקרה שבלב כל כך כבד ועצוב." היא אומרת, "עשינו אדפטציה של פס הייצור ועברנו להציע מה שמרגיש מתאים ונכון בתקופה הזאת".
זהב, כסף, כחול, לבן
תופעה נוספת ומבורכת שראינו מאז החלה המלחמה היא התמיכה הכוללת בחברות שמייצרות כחול לבן. גם בחודש נובמבר האחרון, שלרוב מעודד רכישה מאסיבית מאתרים מחו"ל, היו רבים שבחרו לרכוש ממותגים מקומיים. ברזילי משתפת כי העובדה שהתכשיטים שלהם מיוצרים בישראל היא לא רק סיסמה, אלא אפשרה להם גמישות גדולה בתהליך הייצור. "כשהבנו מה הציבור רוצה ומחפש יכולנו לעשות שינוי תוך שבוע בתהליך הייצור שלנו", מספרת ברזילי.
"מהר מאוד נוצרה קולקציה מלאה שכוללת מבחר עצום של תליוני מגני דוד, תליוני ארץ ישראל, תליוני חי, צמידים וטבעות תואמות לנשים וגברים מזהב ואפילו משובצי יהלומים. ולצד התליונים הנפוצים הרחבנו את היריעה, ואפשר למצוא בקולקציה פריטים מיוחדים כמו תליוני מזוזה, עשרת הדיברות, מנורה ואפילו חנוכייה משובצת יהלומים לחנוכה".
בשיתוף הבורסה לתכשיטים