53 ימים היו גבריאלה ליימברג, בת 59 מירושלים, ובתה מיאה (17) בשבי בעזה. הערב (יום שלישי) הן סוף-סוף חזרו הביתה, יחד עם קלרה מרמן (64), אחותה של גבריאלה, שאירחה אותן בביתה בקיבוץ ניר יצחק ב-7 באוקטובר.
עם שובן נפתרה תעלומה נוספת, כשבסרטון נראתה מיאה מוכנסת לרכב הצלב האדום כשהיא אוחזת בכלבתה בלה - שרבים חשבו שאבדה. עם ההגעה לנקודת המפגש בשטח ישראל, ערכו מיאה וגבריאלה שיחת טלפון ראשונה למשפחה - כשמיאה ממשיכה להחזיק את הכלבה בלה. בשבי נותרו האח פרננדו מרמן (60) ובן זוגה של קלרה, לואיס הר (70).

5 צפייה בגלריה
מיאה ליימברג שוחררה מהשבי
מיאה ליימברג שוחררה מהשבי
מיאה ליימברג משוחררת מהשבי עם הכלבה בלה
5 צפייה בגלריה
מיאה וגבריאלה ליימברג בשיחה ראשונה למשפחתן מנקודת המפגש בשטח ישראל
מיאה וגבריאלה ליימברג בשיחה ראשונה למשפחתן מנקודת המפגש בשטח ישראל
מיאה וגבריאלה, בשיחת טלפון ראשונה למשפחה
(צילום: לע"מ)
בני המשפחה היו יחדיו באותה שבת בממ"ד בניר יצחק, במסגרת חגיגת יום הולדת. "בערך בשעה 11:00 נכנסו לשם מחבלים. אנחנו יודעים את זה מהודעות טקסט שהם שלחו - הם כתבו שנכנסו אליהם הביתה ושברו דברים, שלחו נשיקות ומאז נותק הקשר", סיפרו קרוביהם.
קלרה מרמן, שעלתה לארץ מארגנטינה, היא גננת במקצועה וטיפלה במשך 30 שנה בכל הילדים בקיבוץ. "היא גננת מיתולוגית שכולם עברו אצלה", אמרה בתה מעיין סיגל-קורן. היא בת זוגו של לואיס, יש לה שתי בנות ושלושה נכדים, ועובדת בין השאר עם משפחות וילדים בסיכון.
5 צפייה בגלריה
גבריאלה ליימברג מיאה ליימברג הכלבה בלה קלרה מרמן
גבריאלה ליימברג מיאה ליימברג הכלבה בלה קלרה מרמן
מימין לשמאל: גבריאלה, מיאה, בלה הכלבה וקלרה
5 צפייה בגלריה
מודעת החיפוש של בלה כלבתה של מיאה ליימברג שנעלמה
מודעת החיפוש של בלה כלבתה של מיאה ליימברג שנעלמה
הניסיון למצוא את בלה
גבריאלה ליימברג, שגם היא עלתה מארגנטינה לפני שלושה עשורים, היא מנהלת מנהלת מרכז שילוב קהילתי לאנשים עם מוגבלות (שק”ל) "חוות אייל" בגבעת רחל בירושלים, ובמשך 25 השנים האחרונות נחשבת ל"אמא" של עשרות בוגרים על הרצף האוטיסטי במרכז. "היא עטפה את כולם באהבה וברגישות", סיפרה ליהיא לפיד, נשיאת עמותת שק"ל.
בתה מיאה היא תלמידת י"ב בתיכון לאמנויות בירושלים, שם תלו שלט: "מחכים לך מיאה, תחזרי אלינו". חברותיה של מיאה מספרות על זמרת ששרה מדהים, ילדה מסורה ואחראית, חכמה ותמיד עוזרת לחבריה. מיאה עבדה בחנות ספרים, ואוהבת ללמוד ולחקור.
תומר בליטי-דגן, מנהל "התיכון לאמנויות", אמר: "זה אחד הימים המאושרים בחיי. צפויה לנו דרך ארוכה, והמשימה לא הושלמה ולא תושלם עד שכלל החטופים ישובו לביתם, יחד עם זאת, אנו מאושרים שלאחר 53 ימים קשים, נזכה לראות בקרוב את מיאה שלנו ששבה בשעה טובה לישראל עם אמה גבריאלה ודודתה קלרה. מחבקים אותה לליבנו, ונלווה אותה באהבה ובעדינות בדרך שלה. ברוך שובך".
5 צפייה בגלריה
נעדרים
נעדרים
לואיס ופרננדו נותרו מאחור
כאמור, מיאה נראתה אוחזת בכלבה בלה עם יציאתה מהשבי. מאז מתקפת הפתע הרצחנית, ניסו קרובי המשפחה לסייע לאביה משה שנותר בישראל למצוא את בלה, וכתבו כי הוא "מרוסק ומחפש אותה בנרות".
המשפחה של גבריאלה ומיאה ממתינה להן בבית החולים שיבא, שם נערכים כעת לטפל גם בכלבה של מיאה. בהמשך יגיע גם וטרינר שיבדוק אותה. בצוות הרפואי מדגישים לא יפרידו בין הילדה לחיית המחמד שלה, על אף שלא נערכו לכך.
הערב פנתה ליהיא לפיד למשה בפוסט בפייסבוק וכתבה: "משה היקר, כמה דאגת, כמה! כל הימים האמנת. אתמול בערב כשדיברנו, פחדת כל כך שהן לא ישובו, והנה הן פה! מיאה בתך היחידה יחד עם גבריאלה שלך- ואפילו בלה הכלבה. זו שנסעת לעוטף לחפש אותה, שכל כך הרבה פעילים אוהבי חיות חיפשו אחריה. חיבוק לכם! זהו, עוד רגע כבר לא תהיה לבד בבית כמו שהיית בחמישים ושלושה ימים האלו, והבית יהיה שוב מלא באהבה".
פורסם לראשונה: 20:34, 28.11.23