בר בתקופת המנדט ביקשו הבריטים לשמר את צביונה המיוחד של ירושלים ועיגנו שורה של תקנות לשימור מבני העיר.
המבנים הישנים, הטופוגרפיה המאפשרת תצפיות ונופים מרהיבים ממגוון פינות בעיר, הרחובות והכיכרות המיוחדים של ירושלים, מוסדות הדת והציבור- מהווים מוקד משיכה לתיירים מכל העולם, מעטרים את הסביבה העירונית ומנחילים את העבר לדורות הנוכחיים.
לצד שימור ההיסטוריה והייחודיות של העיר, עלינו לדאוג לעתידה של העיר ולתושביה, להגדיל את היצע הדירות, לצמצם את הפגיעה בשטחים פתוחים ולאפשר בנייה לגובה במקומות שאינם דורשים שימור.
2 צפייה בגלריה
הדמיית פרויקט דונה בעין כרם
הדמיית פרויקט דונה בעין כרם
הדמיית פרויקט דונה בעין כרם
(הדמיה: באדיבות חברת דונה)
ההתחדשות העירונית היא מרכיב חשוב בפיתוח העתידי של שוק הנדל"ן הירושלמי והיא מסייעת לחיזוק המרקם העירוני ופיתוח סביבתי לצד הבנייה למגורים. אין ספק, כי הפתרון לשיפור איכות החיים של תושבי השכונות בלב ירושלים וכן לטיפול בתחום הבטיחות הוא התחדשות עירונית.
חברת דונה נוסדה לפני למעלה מ־30 שנה במשרד קטן בירושלים. את הפרויקט הראשון שלה למגורים ביצעה בפסגת זאב ומאז בנתה אלפי יחידות דיור בשכונות רבות בכל רחבי העיר והפכה לאחת מחברות הבנייה הגדולות והמובילות בישראל. חוסנה הכלכלי של החברה, לצד רמת השירות שהיא מספקת, מהווים עוגן יציב עבור דיירים המחפשים את הצעד הבא עבורם בתחום המגורים ופונים להתחדשות עירונית.
דונה רואה בהתחדשות העירונית אבן בניין חשובה בעולם הבנייה הישראלי, וכדי להעניק לבוחרים בה את השירות המקצועי ביותר, גייסה לשורותיה לפני כשנה וחצי את ראש מינהלת ההתחדשות העירונית בעיריית ירושלים לשעבר, עמית פוני קרוניש.
2 צפייה בגלריה
 הדמיית פרויקט דונה בגילה
 הדמיית פרויקט דונה בגילה
הדמיית פרויקט דונה בגילה
(הדמיה: באדיבות חברת דונה)
לצד בנייה חדשה אנו דוגלים בעירוב שימושים, הכולל מלבד הבנייה למגורים גם הקמת מסחר ותעסוקה, תוך דגש משמעותי על הפיתוח הסביבתי, שהוא חלק בלתי נפרד מאיכות החיים. לצד דירה חדשה כל רוכש מחפש גם סביבה מודרנית, נעימה ומטופחת, שיוצרת גם חיי קהילה תוססים. הדבר נעשה תוך איזון בין הצורך בהתפתחות וחדשנות ובין שמירה קפדנית על אופי השכונות בעיר המיוחדת, המשובצת במגוון סיפורים היסטוריים ועשירים.
כאחת מחברות הבנייה המובילות בארץ, מלווה דונה את הבוחרים בה במקצועיות ובאדיבות החל משלבי התארגנות הדיירים עד לקבלת המפתח וגם אחרי.
אנו גאים לחדש את העיר היפה בעולם ומאחלים לתושביה יום ירושלים שמח.
לשנה הבאה בירושלים הבנויה (והמתחדשת).