גם אם הגבולות הפיזיים שלנו מוגבלים, היצירתיות שלנו אינסופית, דינמית ומאפשרת לנו לפרוץ את גבולות אזור הנוחות ולהגשים את עצמנו.
יותר צעירות וצעירים מהארץ ומהעולם בוחרים לחיות, ללמוד, לעבוד ולהתחבר לחיי קהילה רחוק מהבית, ומצליחים לשלב את ההגשמה העצמית עם אורח חיים שמפתח את הכישורים ואת היכולות שלהם בלימודים, בקריירה ובחיים.
אז מה הופך את החוויה הצפונית לכל כך מתאימה לתקופת למידה? המגמה היא עולמית, צעירים וצעירות מחליטים לעזוב את בית ההורים וללמוד במוסדות השכלה גבוהה רחוקים ממקום מגוריהם על מנת להתנסות באורח חיים שונה מזה שהכירו, במסגרת קהילות חדשות, המבוססות על תחומיי עניין וראיית עולם משותפת.
1 צפייה בגלריה
(צילום: חדר לדוגמא)
המגמה הזאת לא צמחה ככה סתם. לאורך ההיסטוריה שינויים גדולים התרחשו בסמיכות למעברים של קבוצות וקהילות אנושיות ממקום למקום, מיבשת ליבשת.
שינויים כאלה מובילים לצמיחה, לשינוי ולקפיצות משמעותיות בהתפתחות, גם האישית וגם החברתית.
אחד המוסדות האקדמיים ששם בראש סדר העדיפויות שלו את היתרונות של היציאה מאזור הנוחות, הוא המכללה האקדמית תל־חי, השוכנת בליבו של הגליל העליון.
היתרונות המובהקים של הנוף הגלילי, הקרבה לטבע והקהילה הסטודנטיאלית המפורסמת בתמיכה ובמחשבה חדשנית ומתקדמת, מושכים צעירות וצעירים מכל הארץ להגיע ללמוד ולהשתלב בקהילה הצפונית.
למעשה כ־70% מהסטודנטים והסטודנטיות במכללה אינם מאזור הצפון.
מה בעצם מניע צעירות וצעירים רבים לצאת מאזור הנוחות ולהגיע צפונה? היתרון הבולט הראשון הוא כאמור הסביבה: המרחק מהמרכז האורבני מזמן שינוי משמעותי בסביבת הלימודים. טבע, שקט וקרבה לנחלים הם רק חלק מהיתרונות שמאפשרים התמקדות בלימודים.
המכללה האקדמית תל-חי מציעה לסטודנטים סביבה ירוקה ופתוחה, המעודדת חופש פעולה ומחשבה, עצמאות ויצירתיות, הסתגלות לשינויים, גמישות ומקוריות, רב־תחומיות ורב־תרבותיות.
המרחק מהבית מפתח מיומנויות מהותיות, כמו יכולת קבלת החלטות ותקשורת בין־אישית, לצד מיומנויות חיים בסיסיות כמו בישול וכביסה.
גם מבחינה אקדמית ומחקרית, לאקדמית תל־חי יתרונות מובהקים:
מכון המחקר מיג"ל, שמסונף אליה ומעסיק סטודנטים ובוגרים בתחומי מחקר מתקדמים וחיוניים, כמו פודטק, פתרונות בתחום הרפואה, מחקרים חקלאיים ועוד.
מרכזי מחקר שעוסקים בבעלי חיים, כמו מרכז האיקלום לחיות בר באגמון החולה, פתוחים בפני הסטודנטיות והסטודנטים להשתלבות לימודית ומעשית בתוכניות לימוד ייחודיות כמו בחוג למדעי החי.
רבים מהמרצים הם חוקרים פעילים, והסטודנטים והסטודנטיות משתלבים במעבדות המחקר שלהם: סגל המרצים והחוקרים של המכללה הם אנשי מקצוע ידועים ובעלי שם עולמי, המחוברים לשטח ולצורכי שוק העבודה. המעבדות מאובזרות בכלי המחקר המתקדמים ביותר, כמו רובוטים מיוחדים שפותחו לצורך מחקר טעמים ומרקמים, והסטודנטים והסטודנטיות בפקולטה למדעים וטכנולוגיה נהנים ממספר שעות מעבדה גדול במיוחד.
וכן, דואגים באקדמית תל־חי גם לרווחת הסטודנטים והסטודנטיות קצת יותר: אולי זה כי בצפון כולם מכירים את כולם, אולי כי רוב הסטודנטיות והסטודנטים רחוקים מהבית (ומאבא ואמא) ואולי כי זאת פשוט חלק מהמהות הקהילתית, אבל בכל מקרה, המכללה האקדמית תל־חי דואגת לרווחת הסטודנטים והסטודנטיות, ומסייעת לכל מי שזקוק למלגות לימודים, מלגות מחיה ומלגות הצטיינות.
ויש דגש וחשיבות לתוכנית מיוחדת, המאפשרת שילוב בעולם התעסוקה כבר במהלך הלימודים.
אז אולי אין דבר כזה מושלם, אבל כשיוצאים מאזור הנוחות, קורים דברים מופלאים שמעוררים את כל החושים: הסטודנטים והסטודנטיות של האקדמית תל־חי נהנים מפעילות חברתית תוססת, מקהילה תומכת ומגובשת, מתערוכות, מכנסים ומימי עיון, ורוכשים חברות וחברים לחיים.
כאלה שכיף ללמוד איתם, לגור איתם ולבלות איתם אחרי יום הלימודים, חברים וחברות שנשארים לתמיד.
נדב, סטודנט למדעי המזון, הגדיר את זה ככה: "לעלות צפונה, רחוק מהמשפחה והחברים, זה לא תמיד פשוט. ומנגד אין מקום בארץ שמאפשר את מה שהצפון יודע לתת. טבע קסום, אנשים אוהבים, שקט, רוגע שמלווה אותך בכל המסע הזה".
וליהיא, סטודנטית לתואר ראשון בחינוך, מסבירה: "הלימודים רחוק מהבית והסביבה הייחודית של המכללה אפשרו לי לפרוץ גבולות ולפתח עצמאות ויצירתיות. זו פשוט הייתה החלטה מעולה להגיע לכאן".
בין שאת או אתה חדורי מוטיבציה לפתח קריירה כמה שיותר מהר, או מעדיפים ללמוד בסביבה מופחתת לחצים, הלימודים באקדמית תל־חי מוכיחים שאפשר גם וגם.
אפשר להתקדם לעבר ההגשמה העצמית, הכלכלית והמקצועית וגם להשתלב בקהילה תומכת ומצמיחה.
לפרטים נוספים והרשמה ליום פתוח ב-1.6 ניתן לחייג 9827*
ליצירת קשר עם המכללה בווטסאפ יש ללחוץ כאן>>