לא כל מוצר יכול להפוך ל'מוצר משנה חיים', אבל עבור עשרות אלפי אמהות בישראל, משאבות החלב של ביאמבה הן ללא ספק מכשיר ששינה את החיים מקצה לקצה.
המותג, שהושק ב-2021, כבש את השוק במהירות מסחררת, וכיום הוא נחשב לאחד ממותגי משאבות החלב הנמכרים בישראל, עם נתח שוק משמעותי שרק הולך וצומח.
על רקע מלחמת 'חרבות ברזל', ביאמבה תרמה מאות משאבות לנשים מהדרום, נשות אנשי קבע ומילואימניקים ונשים שרצו לתרום חלב לבנק חלב האם של ישראל.
במשאבות חלב יש שלושה קריטריונים מרכזיים, אומר ויטאלי בבאייב, בעלים ומנכ"ל ביאמבה. "הראשון הוא שהפעולה עצמה לא תכאב. השני הוא כמות חלב גדולה במינימום זמן. את הקריטריונים האלו ניתן למצוא במוצרים שונים בשוק. הקריטריון השלישי, בו לביאמבה אין מתחרים, הוא הנוחות".
4 צפייה בגלריה
ביאמבה
ביאמבה
(קרדיט: דורין לצטר)
המשאבות של ביאמבה אלחוטיות לחלוטין, מה שמבטל את הטרחה של התנהלות עם צינורות וכבלים. בנוסף, הן במשקל קל במיוחד הדומה לטלפון סלולרי, כך שלא צריך להחזיק אותן במשך השאיבה. "המשאבות שלנו מושלמות לשגרת החיים העמוסה של אמהות טריות בימינו, שרוצות לשאוב מבלי ללכת לחדר צדדי במקום העבודה ולהסתבך עם כבלים, צינורות ומכשיר כבד", לדברי ויטאלי. "כל מה שצריך הוא להניח מתחת לחזייה וללחוץ על כפתור. הפעולה מדמה יניקה של תינוק, מה שנותן לשאיבה תחושה נעימה, מוכרת ולא כואבת".
המשאבה עשויה סיליקון רך ונעים למגע, והבחירה במידה המתאימה נעשה בעזרת כרטיס מיוחד המצורף למארז. בסיום השאיבה, כל מה שצריך לעשות הוא לפרק מהמשאבה את מיכל החלב השאוב ולהכניס למקרר.
נכון להיום ביאמבה מציעה שלושה דגמים של משאבות חלב במחירים נגישים, כך שכל אחת יכולה למצוא את המוצר המתאים לה- דגם בסיסי שמתחיל ב-350 ש"ח, דגם פרו שמיועד לאמהות קרייריסטיות, או דגם סופט לנוחות מוגברת.
4 צפייה בגלריה
(קרדיט: דורן לצטר)
הסיפור שמאחורי ביאמבה - יזם צעיר שהפך הורה ל-3 ויצא למסע גלובלי לאיתור משאבת החלב המושלמת
בבאייב, בן 31, הפך ב-2019 לאב טרי וגאה לבת בכורה. היום, אחרי שלוש שנים בלבד, הוא ואשתו מגדלים כבר שלושה תינוקות חמודים ומתוקים. הכניסה לחוויית ההורות חשפה אותו לעולם משאבות החלב. בתור יזם מגיל צעיר, ויטאלי הבין את המחסור החמור במוצר מתקדם ונוח, ויצא למסע חובק עולם בחיפוש אחר פתרון ראוי. "חיפשתי ברחבי העולם וראיתי שיש במדינות אחרות מוצרים מתקדמים הרבה יותר מהשוק בישראל", לדבריו. "היו לי כמה אפשרויות באותה נקודה – לייבא מותג טוב אבל למכור אותו במחיר גבוה לצרכן, או לפתח מוצר 'מאפס', מה שהיה דורש משקיעים ודורש מספר שנים, בזמן שאני שאפתי לקבל פתרון תוך שנה".
הדרך השלישית, בה בחר בסופו של דבר, עברה דרך מפעלים בסין וגיבוש מותג איכותי במחיר הוגן. "ראשית בדקתי מהם המפעלים שמייצרים עבור המותגים הגדולים בעולם. בעקבות זאת, ביקרתי ב-5 מפעלים שונים, נחשפתי לדגמים שהיו קרובים לפיתוח סופי, בחנתי אותם והצלחתי להגיע למוצר הסופי".
את ההון הראשוני קיבל מהבנק שלו, שהאמין ביוזמה שלו. "אני חייב הרבה לאלעד מורג ועומר גרנות מבנק לאומי סניף משכית הרצליה, שהאמינו בי וסיפקו לי את ההון המספיק כדי להביא לישראל את הכמות הראשונה של המשאבות".
מרגע שהמשאבה הגיעה לסניפי מוצצים ולאתר של ביאמבה, "תוך שלושה שבועות היינו סולד אאוט", הוא מספר. "הבשורה הופצה במהירות שיא, כל מי שרכשה סיפרה לחברות שלה, יועצות הנקה החלו לפנות אלינו, אחיות ומנהלי בתי חולים פנו אלינו, ותוך שנה כבר היינו בשוק עם דגמים נוספים".
4 צפייה בגלריה
(קרדיט: דורן לצטר)
כיום ביאמבה משווקת שלושה דגמים ברמות מחיר שונות לצד מוצרי הנקה משלימים כגון שקיות חלב עם מד חום מובנה, מחמם בקבוק שאפשר להפשיר בו גם את השקית, חזיות הנקה ורפידות הנקה מיוחדות.
"האתגר הוא למצוא את הצורך שאין פתרון ראוי עבורו, ולחפש מהם הפתרונות הזמינים בעולם דרך כנסים מקצועיים", מספר ויטאלי. "לאחר מכן אני חוקר את המפעלים ומוצא את הפתרונות שעדיין לא שווקו. לפעמים צריך להוסיף להם אלמנטים או להתאים אותם לצרכי השוק. המפתח הוא להגיע למוצר שנותן ערך מוסף אמיתי".
היום, בעקבות הניסיון שצבר, "אני מכיר את הגורמים האמינים ביותר בתחום, מתעדכן בכל פיצ'ר חדש ומגלה ראשון את כל מה שנמצא עדיין בפיתוח. הודות לקשרים שלי אני מכניס למוצרים פיצ'רים בבלעדיות, שעושים את ההבדל מול התחרות". כיום יש לביאמבה סימן מסחרי וביוני האחרון החברה קיבלה תו תקן ISO 9001, המראה על הסטנדרטים הגבוהים של תהליך הייצור שלה.
סוד ההצלחה האמיתי נמצא בשירות ומשלוח בסטנדרט הגבוה ביותר
לצד הנוחות והמחיר המשתלם, הבסיס להצלחה ולצמיחה יוצאת הדופן של ביאמבה נמצא בשירות שהיא נותנת לכלל לקוחותיה. "בתור התחלה, ביאמבה מספקת משלוח איכותי מהיום למחר, כדי שהלקוחות יקבלו מענה מיידי. מעבר לכך, יש לנו מוקד של יועצות שעונות לכל פנייה ושאלה", מספר ויטאלי.
4 צפייה בגלריה
(קרדיט: דורן לצטר)
"מבחינת תקלות, אנחנו מספקים סטנדרט של שירות שלא קיים בישראל. גם אם הלקוחה שפכה בטעות משהו על המשאבה שהוביל לתקלה, אנחנו נחליף לה את המכשיר. היתה לנו לקוחה שהתלוננה על כך שלא השיגה אותנו במשך יומיים – בתגובה שלחנו לה הודעת התנצלות יחד עם סט מוצרים שלם של החברה. היא שמחה מאוד ונדהמה מלקיחת האחריות שלנו". באמצעות שירות שכזה, "אנחנו הופכים את כל הלקוחות שלנו לשגרירות מרוצות שמפיצות את הבשורה".
במבט קדימה – פתרונות טכנולוגיים כוללים לאמהות ולבייביז שלהן
על רקע ההצלחה המסחררת של הדגמים הנוכחיים של משאבות החלב והאביזרים המשלימים, בביאמבה מביטים קדימה לעבר פיתוחים טכנולוגיים נוספים הקשורים להנקה, האכלה, שינה, בריאות והתפתחות התינוק.
בין היתר, עובדים בביאמבה על משאבת חלב המחוברת לאפליקציה, מכשיר לעיסוי וחימום החזה, להגדלת התפוקה, וגם מכשיר אינהלציה המנגן שיר אותו מעלים למכשיר, "עליו חשבתי אחרי שהבנתי שהבת שלי מסכימה לאינהלציה רק אם היא שומעת את השיר שהיא הכי אוהבת", מספר ויטאלי. "מבחינת היקף פעילות, ביאמבה עומדת להיכנס למספר מדינות ברחבי העולם, בשווקים בהם זיהינו מחסור וצורך במשאבות חלב מתקדמות, נוחות ובמחירים הוגנים", לדבריו.
לסיכום, אומר ויטאלי, "אני מתרגש בכל פעם מחדש לראות עוד אמא שהמשאבה שלנו משנה לה את החיים. אני רואה את המכשיר אצל אחיות, אצל רופאים ורופאות, אצל יועצות הנקה ואצל נשים במקומות עבודה. זה מרגש אותי".

טלפון: 0777298846
טלפון: 0777298846
פורסם לראשונה: 11:37, 22.10.23