מצד אחד, כולנו שואפים לשקט נפשי ורמת ודאות גבוהה ככל האפשר בחיים. מצד שני, החיים עצמם מנחיתים עלינו אינספור משימות ואתגרים, לצד חוויות והנאות - מה שמקשה לפעמים על היכולת להתנהל פיננסית בצורה יעילה והדוקה. על מנת לקבל רעיונות לשיפור המצב הנוכחי, כדאי לכם להכיר את 5 הטעויות הנפוצות שהישראלים עושים בכל הנוגע להתנהלות פיננסית, וגם פתרון פוטנציאלי שמונע הפתעות.
1. לא לעקוב אחרי ההוצאות בכלל
אף אחד לא מצפה מאיתנו להיות עם האצבע על הדופק, לבדוק את היקף ההוצאות בכרטיס האשראי כל 10 דקות, ולנהל אקסל ברמה יום-יומית. מצד שני, אי אפשר להתעלם לחלוטין מההוצאות שלנו, ועדיין להגיד שאנחנו מנהלים את המצב הפיננסי שלנו. ההמלצה המינימלית היא לבדוק בכל חודש את ההוצאות בכרטיס האשראי, לוודא שאין טעויות, להבין מה היו ההוצאות הגדולות ביותר, איך הן עומדות מול ההכנסות, והאם יש תחומים שאפשר לצמצם בהם בלי לפגוע באיכות החיים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
האפליקציות של כרטיסי האשראי מאפשרות היום השוואה נוחה וקלה לעומת חודשים קודמים, ואפילו מחלקות את סוגי ההוצאות שלכם, כדי להקל עליכם בהתנהלות הפיננסית.
2. לסמוך על הבנק שייתן לכם לחרוג מהמסגרת
אם אתם לקוחות שמתקרבים מידי פעם למסגרת משיכת היתר שלכם בבנק, אסור להסתמך על זה שהבנק יאפשר לכם לפרוץ את המסגרת וימשיך להרחיב אותה. התנהלות פיננסית כוללת אחריות אישית וצעדים שמבוצעים באופן מודע ומושכל - ולא תלות מוחלטת בבנק, או בכל גוף פיננסי אחר.
3. לחשוב שהפתרונות לניהול ההוצאות הם מסובכים לתפעול
יכול להיות שאתם מבינים שיש צורך בפעולה מסוימת כדי ליצור איזון בתזרים החודשי שלכם – אולי ההכנסות גבוהות יותר בחלק מהחודשים, או שההוצאות הן אלו שעולות בעונות מסוימות. הטעות הגדולה היא לוותר מראש על מציאת פתרון, מתוך מחשבה שכל הפתרונות דורשים ביורוקרטיה, טופסיאדה, התנהלות מול נציגים בבנק והרבה טרחה. בעולם הדיגיטלי של היום, יש פתרונות נוחים, יעילים ומשתלמים הרבה יותר ממה שחשבתם. כל מה שצריך הוא לדעת איפה לחפש ועל מי לסמוך.
4. להסתמך על זה שבחודש הבא תוציאו פחות
גם המומחים הגדולים ביותר בהתנהלות פיננסית אומרים שלכל אדם ולכל משק בית יש הוצאות בלתי צפויות. אם יש לכם את היכולת לשים בצד סכום מסוים בכל חודש, כדי ליצור קרן להוצאות שכאלו - מדובר בפתרון הטוב ביותר. לרובנו אין את היכולת הזו, במיוחד אם אנחנו כבר חוסכים למטרות חשובות יותר כמו הילדים, לימודים, או החופשה הבאה.
הדבר החשוב ביותר הוא ההבנה שאי אפשר לשלוט ב-100% בהוצאות השוטפות, ואי אפשר להסתמך על זה שבחודש הבא תוציאו משמעותית פחות - מכשירי חשמל חיוניים עשויים להתקלקל, טיפולים רפואיים דחופים (לא עלינו) עלולים לצוץ ועוד.
5. לחיות תמיד באי ודאות
אי שקט נפשי וחוסר ודאות הם תחושות שאף פעם לא נעים להרגיש. לכן, בכל מקרה ובכל פתרון שלא תחשבו עליו, המטרה היא להימנע ככל האפשר מאי ודאות מתמשכת. גם אם המחיר הוא הלוואה לטווח רחוק שאתם יודעים שאתם יכולים להחזיר, במקום להיתקע במשיכת יתר מקסימלית - לפחות קיבלתם רמת ודאות גבוהה יותר בכל חודש, ולא נתקעתם ב'לופ' של דאגות ומצוקות. במקרים רבים, לודאות יש ערך גדול ששווה לטרוח ולהשקיע עבורו.

הפתרון שמונע הפתעות - כך ניתן לקחת שליטה ולקבוע בעצמכם את גובה החיוב החודשי

אם אתם רוצים למנוע הפתעות בכל חודש עם הגעת מועד חיוב כרטיס האשראי, זה הזמן להכיר את תוכנית החיוב החודשי הקבוע של כאל, המיועדת ללקוחות מחזיקי כרטיס אשראי חוץ בנקאי של החברה. לקוחות כאל שהצטרפו לתוכנית יכולים לקבוע בעצמם את גובה החיוב, לשלוט בהוצאות כרטיס האשראי, ולנטרל את מרבית ההפתעות במועד החיוב החודשי. אם המינוס לוחץ עליכם ואתם לא רוצים להגדיל את משיכת היתר בחשבון או לחרוג ממסגרת החשבון, אחד הפתרונות היעילים ביותר הוא חיוב חודשי קבוע.
הכללים של התוכנית פשוטים וברורים - אם החיוב החודשי נמוך מהסכום שקבעתם, תשלמו רק את העסקאות שביצעתם בפועל. במקרה בו החיוב החודשי עבר את הסכום שנקבע, תחויבו בסכום שקבעתם בלבד או ב-2% מסך ההתחייבות בכרטיס (הגבוה מביניהם), והיתרה עוברת למועד החיוב הבא, בתוספת ריבית שנקבעה עם ההצטרפות לתוכנית.
2 צפייה בגלריה
(צילום: iStock)
ההצטרפות לתוכנית של כאל קלה ונוחה, ומבוצעת דרך האפליקציה או האתר של כאל. אפשר בקלות לשנות את הסכום הקבוע לחיוב עד 48 שעות לפני מועד החיוב.
על מנת ליצור ודאות, שקט נפשי וניהול פיננסי מתקדם יותר, הצטרפו לתוכנית חיוב קבוע של כאל ותתחילו ליהנות מפתרון נוח ונטול הפתעות.
*חיובים נדחים נושאים ריבית עד למועד החיוב הבא שלהם, בהתאם לתנאי הכרטיס. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. המלווה: כאל מימון בע"מ / דיינרס מימון בע"מ.