זה מספר שנים מאז שהקולנוע הישראלי עלה למגרש של הגדולים, ואין שנה שאין ייצוג של סרט ישראלי המתמודד על הפרסים הגדולים בפסטיבלי הקולנוע המשמעותיים ביותר בעולם.
כבר 10 פעמים התמודד סרט ישראלי על פרס האוסקר מאז סלאח שבתי (במאי: אפרים קישון 1964) ובשנת 2018 אף קטף הבמאי הישראלי גיא נתיב את הפרס לסרט הקצר הנחשק בסרטו Skin.
אלא שדווקא הישראלים שבאמת חיים בחו״ל הם המקופחים הגדולים, כיוון שבתי הקולנוע בחו״ל לא מציגים את סרטים הישראלים כמעט כלל באופן שוטף.
משה אדרי, מבעלי סינמה סיטי, מפיק הסרטים והמשקיע הגדול ביותר בסרטים הישראליים בשנים האחרונות שרק לאחרונה זכה בפרס אמ״י על מפעל חיים ובפרס מפעל חיים על תרומתו לקולנוע הישראלי בפסטיבל חיפה, הקים לאחרונה שירות סטרימינג ישראלי Screen iL, שמבטיח לשנות את המפה ובדומה לשירותי סטרימינג אחרים שהקדימו ואף השיקו כמה מסרטי הקולנוע שלהם על גבי הפלטפורמות החדשות (וונדר וומן HBO MAX, מולאן ב-Disney plus), מבטיח להזרים את סרטיו החדשים לשירות החדש Screen iL מיד לאחר שידורם בקולנוע בישראל. ״זוהי דרך נהדרת לתמוך ביוצרים הישראלים מחו״ל. מעכשיו לא צריך להמתין לפסטיבלים פעם בשנה כדי לראות את הסרטים הכי מרגשים, ניתן יהיה לצפות בהם מהסלון באמצעות שירות הטלוויזיה החוקי היחיד המציע את רוב הסרטים הישראלים של כל הזמנים במקום לגנוב מאלפי יוצרים את פרנסתם בצפייה בשירותים פיראטיים שאינם חוקיים".
1 צפייה בגלריה
משה אדרי. "סוף סוף קיימת דרך חוקית לצפות בסרטים ישראליים חדשים, במקום לגנוב מאלפי יוצרים את פרנסתם בשירותים פיראטיים לא חוקיים"
משה אדרי. "סוף סוף קיימת דרך חוקית לצפות בסרטים ישראליים חדשים, במקום לגנוב מאלפי יוצרים את פרנסתם בשירותים פיראטיים לא חוקיים"
משה אדרי. "סוף סוף קיימת דרך חוקית לצפות בסרטים ישראליים חדשים, במקום לגנוב מאלפי יוצרים את פרנסתם בשירותים פיראטיים לא חוקיים"
(צילום: Screen iL)
כבר בחודש שעבר הושקו ב-Screen iL "לשחרר את שולי", שובר הקופות הגדול בכל הזמנים של שלישיית מה קשור, שכבש את המסכים בישראל, וסרטו החדש של גורי אלפי ״עוד סיפור אחד״. בקרוב יעלו לשירות גם סרטים שעדיין מוצגים בקולנוע: ״זרים מושלמים״ -סרטו של ליאור אשכנזי ו״תמונת נצחון״, סרטו החדש ועטור הפרסים של הבמאי אבי נשר.
ישראלים החיים בחו״ל, שעד כה לא הייתה להם כמעט גישה לסרטים ישראלים באופן חוקי בכלל, יוכלו מעתה ליהנות מספריית הסרטים הישראלית הגדולה בעולם הכוללת למעלה מ-300 סרטים ישראלים חדשים ביותר ומכל התקופות שחודשו בהשקעה של עשרות מילוני שקלים על ידי משפחת אדרי. ספרייה כזו המציעה כמות כזו של סרטים ישראליים המוצעת בשירות Screen iL לא הייתה קיימת עד היום באופן חוקי, והיא אחת המוטיבציות העיקריות להקמתו של שירות סטרימינג שכזה. בשירות ניתן לצפות בשוברי הקופות האלמותיים: אפס ביחסי אנוש, איים אבודים, סוף העולם שמאלה, חתונה מאוחרת לצד כל סרטי הקאלט: דיזנגוף 99, גבעת חלפון אינה עונה, לול, אלכס חולה אהבה, חגיגה בסנוקר, סלאח שבתי, השוטר אזולאי, ובקרוב החידוש של כל סרטי אסקימו לימון.
טינו מטלון, מייסד שותף במיזם Screen iL, הוסיף: "כישראלי שחי 13 שנים בלוס אנג׳לס ומקורב מאד לעולם הסרטים הישראלי, הפקתי סרטים בהוליווד, אבל את הסרטים הישראלים שיצאו בארץ לא היה לי איפה לראות.. את האוקסימורון הזה הייתי חייב לפתור אז פניתי למשה והקמנו ביחד שירות שנותן פתרון בדיוק לצורך הזה".
מעכשיו מבטיח מטלון, "בכל חודש אנו נעלה לפחות סרט ישראלי חדש ולאט לאט נצמצם את הפער שבין הקולנוע לשירותי הסטרימינג בדיוק כמו שקורה בכל העולם - כדי שישראלים בחו"ל יוכלו לצפות בקולנוע הישראלי המשובח בדיוק כמו אלו שנמצאים בארץ".
שירות Screen iL מציע חוויה טלוויזיונית חוקית לכל מי שחי בחו״ל ומתגעגע לארץ.
השירות זמין על טלוויזיות חכמות, על כל מכשיר נייד, אפל TV, סטרימרים טאבלטים ובמחשב האישי. ניתן להירשם לשירות דרך אתר האתר www.screenil.com