המכללה האקדמית בית ברל מובילה מהפכה בחינוך. קבוצת המהפכה לומדת מהטובים ביותר. אנו משלבים זרועות עם אנשי חינוך בישראל ובעולם: מורים, מנהלים, הורים, אנשי תנועות הנוער ויוצאים למסע מרתק.
ראשיתו של המסע היא חבירה למוסדות שהצליחו להצמיח יזמות חינוכית יוצאת דופן. בתי ספר, בארץ ובעולם, שמשחקים, חוקרים, לומדים, ויוצרים, נפגשים בבית ברל ללמוד אחד מהשני ואחד עם השני. כך נולדה רשת "המעבדה" ועיימה תחושה של תמיכה והתמודדות משותפת, ובעיקר של מסוגלות ונכונות להסתכן יחד.

יוצאים לדרך

מהפכה היא עניין לא פשוט, ההצלחה אינה מובטחת. רבים שואלים אותנו איך זה בדיוק יקרה? את התשובה נייצר יחד. למגלי עולם היה מצפן אבל מה יקרה להם בדרך לא ידעו, ובכל זאת יצאו למסע. אנו מכוונים לאנשי חינוך ששואפים לגלות בעצמם את התשובה החינוכית המתאימה להם, שאינם רוצים ללכת בתלם, שרוצים להחליט כיצד ילמדו ויוכשרו להיות מובילים חינוכיים.
המטרה המרכזית שלנו במסע המרתק להכשרת מורים מהפכנית, היא הצמחתם של אנשים בעלי חזון וסדר יום ערכי שרוצים ויכולים לשבור מסגרות ולהוביל תהליכים לא שגרתיים. אנו רוצים להעניק למורים לעתיד כלים להתבוננות פנימה, ללמידה, צמיחה וחשיבה עצמית. התלמידים והמורים יחד עם הצוות המקצועי של בית ברל יעצבו את הדרך בה הם ילמדו, את הנושאים שילמדו, ואת כלי ההערכה והמדידה בהם יעריכו את עבודתם. שני סטודנטים שישבו באותה קבוצת לימוד יוכלו ללמוד נושאים שונים, לבקר במוסדות חינוכיים ומשקיים שונים ולהעשיר אחד את השנייה בידע שרכשו.
את מי יפגשו תלמידי המהפכה? אנשים מובילים מכל תחומי החיים: יוצרים ואמנים, חברי המדרשה לאומנות והחוג לקולנוע שילמדו אותם להשתמש בשפות העיצוב, הקולנוע והאומנות. חשיבה במאה ה־21 שואבת מעולם הדימויים הוויזואליים. אל הדורות הצעירים צריך לפנות בכלים שמדברים לליבם. המורים השותפים למהפכה, והסטודנטים בבית ברל בכלל, ילמדו לשחק, לנגן, ליצור ולהמציא נתבי למידה חדשים. להכין פודקאסטים, לשאת הרצאות TED בעברית ובאנגלית, ליצור סרטי וידאו, לעשות שימוש בטיק טוק וברשתות החברתיות. זוהי שפת המחר והמורים שלנו ידברו בה.
המורים לעתיד ילמדו במרכז החדשנות עם אנשי הייטק, לצד ממציאים, חוקרים, מדענים ואנשי מעשה. תהיה להם הזדמנות ליצור, להמציא, להשתתף במאיץ החינוכי שהוקם בבית ברל, לקחת חלק בהאקתונים עם אנשי הייטק וגורמים מובילים בצה"ל ובעולם החדשנות. אף אחת או אחד מהלומדים לא ימצא עצמו כלוא במסגרות אקדמיות שאינן מעניקות חופש למידה. כל אחת ואחד מהתלמידים במהפכה, או בכלל, יוכל לטעום ממגוון רחב של קורסים ותחומי למידה.

למידה וצמיחה רגשית

הפקולטה החדשה שלנו לטיפול, ייעוץ ותמיכה חינוכית תהיה עבורם מרכז של למידה וצמיחה רגשית. תוכנית המהפכה תאפשר למורים לעתיד לרכוש כלים להקשבה ורגישות חינוכית שהם כלים חיוניים לכל מי שרוצה ליצור תנאים ללמידה משמעותית. מורים קשובים צריכים קודם כל להכיר את עצמם. ותוכנית הלימודים שלנו מעניקה לכל מורה את היכולת לצמוח, להבין את עצמו ואת מקור כוחו, להבין למה בחר להיות מורה, לחשוף את הניצוץ הפנימי ולחלוק אותו עם אחרים.
במרכז בובר, המרכז הגדול ביותר בארץ לחינוך בלתי פורמאלי, ירכשו הסטודנטים שלל כלים שמקדמים למידה דיאלוגית, עבודה בקבוצות, ולמידה בכלים אלטרנטיביים שאינם חלק מהמערכת הפורמלית של החינוך בישראל. הקשר עם בתי ספר חדשניים כמו גם עם רשתות החינוך האלטרנטיבי כמו החינוך הדמוקרטי או המונטסורי, רשת יד ביד המקדמת חינוך יהודי־ערבי, רשת ברנקו וייס, רשת דרור בתי חינוך ומערכת חותם - מאפשרות תמהיל מרתק של למידה מאנשי שטח שהם אנשי חזון.
מערכות חינוך בישראל ובעולם כולו דורשות חשיבה מחדש. מישהו צריך את האומץ, התבונה והיכולת להוביל דרך חדשה. אנחנו בבית ברל מאמינים שיש לנו סגל אקדמי מצוין, קבוצת מהפכה מרתקת בראשותם של פרופ' יולי תמיר ויעקב הכט, שכבר חברו אליה לומדים שיש להם חזון, ניסיון, יכולת עשיית ואופטימיות חינוכית.
אנו מזמינים אתכם לקחת חלק בתוכנית המהפכה בחינוך ולהיות שותפים לדרך, לעורר השראה, להטביע חותם ולהשפיע על דור העתיד.
הכתבה בשיתוף המכללה האקדמית בית ברל

אל הדורות הצעירים צריך לפנות בכלים שמדברים לליבם. המורים השותפים למהפכה, והסטודנטים בבית ברל בכלל, ילמדו לשחק, לנגן, ליצור ולהמציא נתבי למידה חדשים