ברכות! סוף סוף הגעתם לגיל הנינוח הזה, שבו הילדים כבר בגרו ועזבו את הבית, היקף המטלות בחייכם פחת משמעותית, מרוץ החיים האט, ואין זמן טוב מזה להקדיש לעצמכם ולהתחיל לפרוח. בין הגשמת מאוויים ושאיפות אישיות, אפשר ואף מומלץ להיות קשובים גם לגופנו ובמיוחד לעור שלנו, ולספק להם את מה שהם צריכים.
בחלוף השנים, ככל שאנחנו מתבגרים, העור שלנו חווה שינויים דרמטיים – הוא הופך לדק ומקומט יותר ונוטה להיפצע בקלות, זאת כתוצאה של גורמים פנימיים וחיצוניים־סביבתיים.
למה זה קורה? בהיבט הגנטי אפשר למנות אובדן מסת עצם, הידלדלות השרירים והעור שמעליהם ופיזור מחדש של רקמת השומן. גורמי ההשפעה הסביבתיים כוללים תרופות, חומרים כימיים, עישון, השפעת כוח המשיכה ובעיקר - חשיפה לקרינת השמש. חשיפה מתמשכת לקרני השמש מייצרת סדרת תהליכים, שבסופם נהרסים הקולגן והסיבים האלסטיים בשכבת הדרמיס, ומתמעטת החומצה ההיאלורונית שאחראית למראה הרענן והצעיר. כך, בגיל המבוגר העור הופך צהבהב דהוי ומתאפיין במרקם גס, לא אחיד, דק ומצומק, המלווה בקמטים וקמטוטים, כתמים ונגעים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
עונות הסתיו והחורף מקשות אף הן על עורנו: האוויר המתייבש והרוחות המאפיינות תקופות אלה גורמים לנידוף הלחות, להתפרצות בעיות עור או אף להחמרה של תופעות קיימות. בין הבעיות המאפיינות את העור של בני הגיל השלישי ניתן למנות בין היתר:
- נזקי שמש – כתוצאה משנים רבות של חשיפה לקרינה.
- אטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור) – מחלה דלקתית כרונית, שמתבטאת ביובש ובתפרחת מגרדת.
- פסוריאזיס – מחלה אוטואימונית, שמתבטאת בעור מגורה ויבש עם קשקשת, שעשויה להיות מגרדת. במקרים קשים יופיעו גם פצעים מוגלתיים.
- עור יבש וסדוק – התופעה מתרחשת בשל איבוד האלסטיות. צבעו של העור הופך לאפרפר־צהבהב ויש לו נטייה להיפצע בקלות.
- תופעות אלרגיות – עם הגיל עולה שכיחות הנטייה לפתח תופעות אלרגיות ממגוון סוגים.

לא מאוחר לתקן

החדשות הטובות הן שיש מה לעשות. כדי לעצור את הפגיעה בעור ולסייע בשיקומו בגיל המבוגר, יש להחזיר לו במהירות את הלחות שאבדה עם השנים, לצד רכיבים פעילים נוספים, ולא פחות חשוב, שזה יתרחש במהירות וביעילות. בין הרכיבים החיוניים לעור בוגר נמצא למשל גליצרין, שידוע כסופח לחות וכחומר המשמר אותה בגוף. שילוב גליצרין בשגרת הטיפוח משמר את הלחות שבגופנו ולוכד לחות מהאוויר שסביבנו ומעניק תחושה חלקה ומאוזנת בשכבה החיצונית של העור. שימוש קבוע בגליצרין מסייע בהרגעת גירוי וגרד, ופעולתו עדינה מאוד. רכיב נוסף הוא פנתנול - חומר שמאופיין בלחות ניכרת ותכונות אנטי דלקתיות, המזרזות את קצב החלמתם של פצעים. גם לחומצה היאלורונית תפקיד מהותי בשמירה על לחות העור. זאת בזכות יכולתה לספוח מים, לצד תפקידה בשימור מבנה הסחוסים במפרקים. החומצה נוצרת בגופנו ומרביתה נמצאת בעור שלנו, לכן שימוש בתכשיר המכיל אותה יכול לעכב תהליכי התקמטות ויחזיר לעור את הנפח הטבעי והמראה הרענן.
סדרת הלחות "סיקה ביאפין" היא הכתובת המדויקת לכל צרכי העור, הכוללת את כל המרכיבים החיוניים לו. בסדרה שישה תכשירים בעלי מנגנון פעולה מהיר ואפקטיבי המותאם לאורך החיים החדש והשאפתני. המוצרים, שנספגים במהירות ואינם שמנוניים, מיועדים לשימוש בכל שעות היממה, כולל אחרי מקלחת, מרגיעים עור מגורה בתוך דקות בודדות ומספקים לחות לאורך זמן.
קרם לחות מזין למניעת גירוי, למשל, הוא תכשיר עוצמתי בשיקום עור יבש במיוחד ומגורה. הקרם ההיפואלרגני, שפותח תחת פיקוח רפואי, בעל מרקם עשיר, מזין את העור לאורך זמן, משפר את נראות העור (אדמומיות, יובש וחספוס), ומותאם לכל בני המשפחה (החל מגיל חצי שנה).
קרם משקם - זהו קרם S.O.S לעור יבש במיוחד שמשקם את העור ביעילות ומקל באופן מיידי על תחושת הגירוי. הקרם בעל מרקם לא שמנוני וללא בישום, מועשר בגליצרין, חומצה היאלרונית ואבץ, מגן על העור מפני נזקי הסביבה, מסייע בשמירה על לחות העור ומתאים לשימוש כל בני המשפחה (החל מגיל שלוש).
עוד כוללת הסדרה ארבעה תחליבי לחות לגוף ולרחצה עתירי לחות המיועדים לשימוש יומיומי.
העובדה שאתם מתבגרים, לא אומרת שהעור צריך להתבגר יחד איתכם. מוזמנים להכיר את סיקה ביאפין - הסדרה שעונה על כל הצרכים של העור שלכם. מוצרי סדרת סיקה ביאפין מחזירים לעור "עייף" את הלחות והחיוניות ביעילות ובמהירות.