חטופים: גדי משה מוזס (79), אפרת כץ (69) ורביד כץ (51) מניר עוז; דורון כץ אשר (34), רז (4.5) ואביב (2.5) מגנות הדר. "ב-16:00 הבנו שנחטפו - הטלפון של דורון אוכן בחאן יונס. ראינו אותם בסרטון של חמאס, חוץ מאת רביד - לא מצאנו אותו באף רשימה", מספרת ליאור כץ-נתנזון, הבת, האחות והדודה של החטופים.
2 צפייה בגלריה
פרויקט משפחות החטופים - משפחת כץ-אשר
פרויקט משפחות החטופים - משפחת כץ-אשר
(צילום: אביגיל עוזי)
"דורון, האחות הקטנה שלי, עזבה את ניר עוז אחרי הצבא והלכה ללמוד בתל אביב ראיית חשבון. היא התחתנה עם יוני, ונולדו להם שתי בנות, רז ואביב. הם גרים בגנות הדר, ודורון עובדת כרואת חשבון. אנחנו משפחה מאוד קרובה, אבל במיוחד הילדים קרובים לסבתא אפרת - פנסיונרית, אבל חקלאית בנשמה, והנכדים הם האוויר לנשימה שלה. גדי הוא בן הזוג שלה כבר יותר מ-20 שנה, סבא לכל דבר, והוא מרצה לחקלאות - מומחה לתפוחי אדמה ומים. הוא אפילו לימד איזו תקופה במצרים, ואמא הצטרפה אליו לשם.
רביד הוא האח הגדול שלי - בשלן, ציוני גדול שאוהב את המדינה - ויש לו שני ילדים גדולים, שלמזלנו היו אצל אמא שלהם בשבת ההיא ולא בניר עוז".
"גם אנחנו לא היינו בקיבוץ כשהכל התחיל, התארחנו במרכז, וכשהתחילו ההפגזות שלחתי לדורון הודעה לשאול מה איתן. היא אמרה שהיא והבנות בממ"ד ואמא מסתובבת בבית עושה כלים. היא וגדי לא מתרגשים מהקסאמים. רביד בינתיים הצטרף לכיתת כוננות, לא לפני שהוא וידא שבת הזוג שלו רויטל והתינוקת עלמא בת הארבעה חודשים בטוחות בממ"ד של השכנים. יותר מאוחר התחלנו לקבל הודעות שחדרו מחבלים לקיבוץ, ודורון כתבה לי שאמא ראתה אנשים בתוך הבית כשהיא נכנסה לממ"ד.
2 צפייה בגלריה
פרויקט משפחות החטופים - משפחת כץ-אשר
פרויקט משפחות החטופים - משפחת כץ-אשר
(צילום: אביגיל עוזי)
"גדי עדכן שהוא בחוץ, מתמקח עם המחבלים. הם ביקשו כסף ואת המפתחות לאוטו. ב-10:00 קיבלתי הודעה מהטלפון של אמא שלי: 'זאת דורון, בבקשה אל תספרי ליוני', בעלה. ב-16:00 כבר הבנו סופית שהן נחטפו: יוני איכן את הטלפון של דורון בחאן יונס. אחרי שעה גם ראינו את דורון, את רז ואת אמא שלי בסרטון של חמאס, ואנחנו משערים שגם אביב שם. גדי כנראה נחטף בנפרד, הבן שלו מצא לפני שלושה ימים תמונה שלו בידי חמאס. את רביד לא מצאנו באף רשימה - לא בהרוגים ולא בחטופים - ורויטל ועלמא ניצלו.
"הבית שלנו בניר עוז עומד, אבל אין לנו משפחה לחזור אליה. רבע מהקהילה שלנו איננה - חטופים, נעדרים או מתים. אנחנו לא יודעים אם נוכל לחזור אי פעם לגור שם. לא אכפת לנו מהבית שעומד, אנחנו רוצים שהמשפחה שלנו תחזור".
משפחות חטופים ונעדרים שמעוניינות להשתתף בפרויקט: yediot.oct@gmail.com
פורסם לראשונה: 00:00, 18.10.23