שתף קטע נבחר

שמענו ש..(23/10/03)

ברנו מתכננים להפסיק לייצר מכוניות עם ישבן גדול, פרארי אנזו מפריעה לייצור פורשה קאררה GT, דקת דומיה לזכר הפורד פוקוס RS ועוד שמועות מהתעשיה...

הישבן של המגאן...

 

...יהיה כנראה האחרון מסוגו לבית רנו. כך חשף פטריק לה קוואמה, מעצב הבית המוכר של הצרפתים. קוואמה הסביר את ההצהרה בכך כי לרנו "אין כוונה לקחת אלמנט עיצובי כלשהו, ולנצל אותו עד מוות". בכך אגב מתח ביקורת פחות ממרומזת על מדיניות העיצוב של מתחרות מבית, כמו קבוצת פיז'ו-סיטרואן למשל, או מתחרות נוספות כמו פולקסווגן, הידועה בניצול בלתי-נלאה של מוטיב עיצוב הגולף. יש לציין, בהצלחה יתרה...

 

ואפרופו, בתערוכת פאריז שתתקיים בשנה הבאה תחשוף רנו דגם תצוגה חדש, שיראה את כיוון העיצוב העתידי. ואם המקורות שלנו אינם מכזיבים, נראה כי מדובר יהיה בפרט דומיננטי לא פחות מאותו ישבן בולט במגאן, שהפך כבר לסימן ההיכר של היצרנית.

 

אנזו אאוט, קאררה GT אין

 

החל מינואר הקרוב תחל פורשה בייצור מכונית העל, כוכבת פוסטרים בחדרי חובבי רכב וצעצוע אמיתי לעשירים של ממש - הקאררה GT. בשלב ראשון ייוצרו שתי יחידות בכל יום עבודה, אך בפורשה מעריכים כי יצליחו להעלות את הקצב למספר המרשים של 2.7 מכוניות בממוצע ליום בנובמבר אותה שנה.

 

ואם אתם שואלים את עצמכם מה קורה למשל בנובמבר, נענה עבורכם כי באותו הזמן תרד כוכבנית פוסטרים נוספת - פרארי אנזו - מפס הייצור. מסתבר ששתי המכונית עושות שימוש מרכב סיבי פחם מאותו סוג, המיוצר על ידי חברת ATR האיטלקית. כל מרכב כזה נבנה בתהליך הדורש 1,000 שכבות נפרדות בשילוב עם אלומיניום - תהליך שאורכו לא פחות מחמישה ימים. ואם זה לא מספיק, הרי שעיצוב חומר הגלם אורך שמונה עד עשר שעות נוספות.

 

לנד רובר כביש, וספורט

 

אצל יצרנית רכב השטח "לנד רובר" נפלה כנראה החלטה חד-משמעית. למרות התדמית וההיסטוריה, היא עומדת למקד את מאמצי הפיתוח והשיווק דווקא בדגמים המיועדים לכביש, וגם לשטח רך. את כלי העבודה המסוקסים והספרטניים תמשיך לייצר, אך משמעותם הפיננסית, כך מסתבר, הולכת וקטנה.

 

בתערוכת פרנקפורט הוצגה סנונית ראשונה עם הפרילנדר בערכת "ספורט"  הכוללת הנמכת מרכב, הקשחת מתלים וצמיגי כביש כמעט-טהורים. לצדו הציגו כזכור אנשי לנד רובר רכב חדש, ששמו עדיין אינו ברור. בכל זאת, מפרטים שהגיעו לידינו, עולה כי לנד רובר רשמה כבר שלושה שמות אפשריים כפטנט בארה"ב ואירופה - "ריינג'-ספורט", "ריינג' רובר-ספורט" ו"ריינג' סטורמר". זה האחרון נרשם אגב בארה"ב בלבד.

 

פוקוס RS, ז"ל

 

מדור השמועות מעוניין להקדיש דקת דומיה לזכר הפורד פוקוס RS. המכונית המרשימה זכתה לביקורות מעורבות ולהצלחה תדמיתית נאה - גם אם שיווקית לא מדובר כאן במתחרה אפשרית ללאנטיס... המכונית האחרונה לרדת מפס הייצור בסארלואיס, גרמניה, עם סימון מספר יחידה "4,525", תעשה כך בסוף חודש זה. החדשות הטובות הן שבעוד כשנתיים תציג פורד יורשת בדמות ה-RS קוזוורת', שתתבסס על הפוקוס הבאה ותצויד בהנעה כפולה ו-300 כ"ס. אנחנו מצפים.

 

לראשונה: M5 טורינג, בלי אוטומט...

 

ב.מ.וו מסיימת כבר את עבודת ההכנה ל-M5 חדשה, עם מנוע V10 ו-500 כ"ס ותכניות להצגה רשמית בתערוכת ז'נבה הקרובה. עד כאן אין חדש. מה שכן חדש (מלבד תוספת 100 כ"ס לגרסה היוצאת...) הוא היצע דגמים גדול יותר: הפעם תוצע גם כסטיישן שימושי, שיוצג ב-2005, פחות משנה לאחר הצגת ה-M5 סדאן בז'נבה.

 

אותם 500 כ"ס ו-4.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש צפוים גם לגרסה זו, שתתחרה ראש-בראש במרצדס E55 AMG טורינג. היצע תיבות ההילוכים יהיה אף הוא דומה ל-M5 סדאן, ויעמוד על שישה הילוכים ידניים או תיבת ה-SMG הסיקוונסיאלית המוכרת. בב.מ.וו דוחים על הסף שמועות שנפוצו בתעשיה כאילו תוצע תיבה אוטומטית ל-M5.

 

הונדה לא מאמינה בטייפ R

 

אהבתם את הסיוויק טייפ R? אם כן, וקיוויתם שהצלחתה תוליד גרסה קטנה (ג'אז) או גדולה (אקורד) יותר, אתם עשויים להתאכזב. לפי מידע שבידינו, צפויה הונדה להחליט שלא לייצר גרסאות טייפ-R למכוניות נוספות. מסתבר כי הצלחת הסיוויק הספורטיבית מכל הייתה נמוכה משמעותית מתוכניות אנשי היצרן מיפן.

 

סיאט לא בטוחה שהיא רוצה טנגו

 

סיאט טנגו, דגם תצוגה נאה ודוגמה אפשרית לרודסטר דו-מושבית, הוצג זה מכבר. אך בחברה הספרדית עדיין לא התקבלה החלטה לגבי יצור סדרתי. חלון ההזדמנות להחלטה שכזו מצטמצם, ועומד כך נראה על שלושה חודשים כעת, בתומם יהיו חייבים אנשי סיאט לאשר או לבטל. אגב, מרגע האישור יידרשו מהנדסי החברה לשנתיים של תכנון נוסף, כדי להביא את המכונית לייצור סדרתי.

 

מקורות בחברה, ללא ספק כחלק ממסע לחצים מתוקשר לאישור המכונית מול אנשי החשבונות של פולקסווגן, מספרים כי מכונית כזו חשובה במיוחד לתדמית החברה המתיימרת להיות "לטינית-ספורטיבית". אנחנו מסכימים איתם. אחרי הכל, עם סופר-מיני שגרתית, קומפקטית על בסיס הגולף ומיניוואן עתידי, לא בונים יצרנית רכב נחשקת.

 

אסטון מרטין מיוחדת

 

בתערוכת ז'נבה הקרובה תציג אסטון מרטין דגם תצוגה חדש, שיתבסס על ה-DB9 ויהווה "פירוש נוסף לעיצוב המכונית", כפי שסיפרו לאחרונה מקורות בחברה. בתכנון דגם התצוגה תשתתף סדנת עיצוב שלא נקבעה עדיין, אך נראה כי שמה יהיה פינינפארינה. אם תגובות הקהל לדגם התצוגה יהיו טובות, תייצר אסטון מהדורה מוגבלת של 99 יחידות, כפי שעשתה עם ה-DB7 זגאטו.

 

ולסיום פיאט

 

ומעילית עולם הרכב ליצרנית עממית יותר - פיאט. זו נמצאת בשלבי תכנון מתקדמים של גרסת ביצועים לפנדה החדשה. השם אבארת' יהיה שם ככל הנראה, כמו גם מנוע 1.4 ליטר עם 95 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסי העברה.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו מגאן. להתראות לישבן...
רנו מגאן. להתראות לישבן...
פורשה קאררה GT...
פורשה קאררה GT...
הפרארי אנזו בעוכריה
הפרארי אנזו בעוכריה
להתראות לפורד פוקוס RS
להתראות לפורד פוקוס RS
ב.מ.וו M5 הבאה גם כסטיישן
ב.מ.וו M5 הבאה גם כסטיישן
ריינג' סטורמר?
ריינג' סטורמר?
סיאט טנגו. החלטה בקרוב
סיאט טנגו. החלטה בקרוב
מומלצים