שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

גרסת סטיישן לגולף - לא לישראל

הגרסה ה-7,681 לגולף, לא כולל הדגמים של סיאט וסקודה, הוצגה בז'נבה: וריאנט. בישראל לא נקבל אותה מכיוון שהיא לא משדרת מספיק יוקרה

קודם היתה גולף עם חמש דלתות. מאז קיבלנו גרסת סדאן (ג'טה), קופה-קבריולה (איוס), מיניוואן קומפקטי (טוראן), מיניוואן קומפקטי מקוצר (גולף פלוס), וגם גרסאות שטח כמו קרוס-טוראן וקרוס-גולף. וזה עוד לפני שהזכרנו R32, או GTIגרסאות תצוגה וכמובן - דגמי סקודה וסיאט למיניהם. נדמה שמבול הגרסאות של המשפחתית הקומפקטית, אחת המכוניות הנמכרות ביותר אירופה, לא ייפסק לעולם.

 

בתערוכת ז'נבה החולפת הציגו הגרמנים את גרסת הסטיישן, שבחרה משום מה דווקא את השם גולף וריאנט, ולא ג'טה וריאנט - למרות הייעוד היותר משפחתי. בצ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן לישראל, אומרים ל-ynet כי זו תהיה גם הסיבה לכך שהווריאנט לא תגיע לישראל. "היא פשוט לא סקסית-יוקרתית מספיק בשביל להיות גולף", הם מסבירים. את האמת? יש בזה משהו.


לא נעים לעין מאחור (צילומים: רועי צוקרמן)

 

פגישה עם הווריאנט בדוכן פולקסווגן מגלה שמלפנים יש דימיון רב דווקא לג'טה (בשל סבכת הכרום הבוהקת), ואילו מאחור אין ממש דימיון לשום דבר. אלא שהמקוריות הזו, שלדברי הגרמנים נולדה מהצורך להעניק מראה גדול ומרווח, לא מטיבה עם הגולף ויוצרת בגרסת הסטיישן עיצוב לא נעים לעין.

 

לתוספת מאחור יש כמובן תועלת כשמגיעים לנפח ההטענה, וזה עומד על 690 ליטר - 340 יותר מגולף חמש דלתות ו-165 ליטר יותר מהג'טה. וכשמקפלים את הספסל האחורי, מקבלים 1,550 ליטר של נפח הטענה, מספיק בשביל כל הקניות לפסח וגם עודף לתרומה לנזקקים.


נראה כמו ג'טה מלפנים

 

הגולף וריאנט תשווק בתחילה עם שלושה מנועים בלבד. מי שעדיין מתעקש באירופה על בנזין, יקבל את יחידת ה-1.6 ליטר המיושנת עם 102 כ"ס. רוב הלקוחות, שמעדיפים ביבשת הקלאסית דיזל מוגדש, יוכלו לבחור בין 1.9 ליטר עם 105 כ"ס, או 2.0 ליטר עם 140 כ"ס. שיווק בישראל, כאמור, לא יהיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פולקסווגן גולף וריאנט
צילום: רועי צוקרמן
משפחת הג'טה. לא יותר מתאים כאן?
גולף רגילה. לא רוצים לפגוע בתדמית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים