ועדת השמות תקבע: לקרוא לחג "חנוכה"
משדר הפרסום "נ.ג.ה.פ" הציע כי את החג ילווה קמפיין ענק של הדלקת נרות בכל רחבי הארץ. בבית הלל ובית שמאי כבר החלו הדיונים על סדר ההדלקה הנכון
ברשויות יהודה החלו היום בישיבות קדחתניות, בניסיון למצוא את השם המתאים ביותר לחג שיסמל את הניצחון הגדול על היוונים. ועדת השמות צפויה להתכנס בקרוב ולהחליט על השם הנבחר, כשאחת ההצעות המובילות היא "חנו-כה", שהוצעה על-ידי משרד הפרסום "נ.ג.ה.פ".
עוד ב-ynet חנוכה - דיווחים מיוחדים:
- ועדת השמות תקבע: לקרוא לחג "חנוכה"
- חשש: השמן למנורה יספיק ליום בלבד
-
אתם תקבעו: מה יוטבע על מטבעות יהודה?
במשרד הפרסום הסבירו כי שם החג מרמז על יום הניצחון הגדול, שבו הופסקו הקרבות - ולכן חנו ב-כ"ה בכסלו. מחלקת הקריאייטיב במשרד הציעה להשיק קמפיין חסר תקדים שבמהלכו כל אדם יפרסם את הנס בביתו בהדלקת נרות בכל יום מימי החג. הדבר תואם גם את המועד כ"ה בכסלו, שהוא היום הקצר ביותר בשנה - ומכאן ואילך האור הולך וגדל.
על-פי הערכות מקובלים, כד השמן הקטן שנמצא בבית המקדש עשוי בדרך נס להספיק לשמונה ימים, ולפיכך צפויים חשל"ט (חכמינו שיבדלו
לחיים טובים) להכריז על שמונה ימי חג.
אך, כידוע, אצל היהודים דבר אינו פשוט. לעת עתה נראה כי המחנה מתחלק לשניים - בית שמאי מול בית הלל: האם מדליקים בכל יום נר נוסף, או שמא מתחילים משמונה נרות ובכל יום מדליקים נר אחד פחות. כל צד מתחפר בעמדתו ומביא ראיות לשיטתו. לדברי המקובלים, בעתיד תתקבל ההלכה כבית הלל וכך ידליקו יהודים בכל העולם גם במאה ה-21.
פרסום הנס לאורך שנים צפוי להפוך לסימן היכר יהודי שרבים-רבים יידבקו בו, עד לבניית בית המקדש השלישי.