שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בעיות אינסטלציה? הטיפים הקטנים שיצילו אתכם
    מה אפשר לעשות לפני שמזמינים אינסטלטור, כיצד מתמודדים עם פיצוץ צנרת או דליפה, ואיך נוהגים כשהשרברב כבר הגיע הביתה? ומסתבר שיש הרבה מה לעשות. פרק שני בסדרה

    הפומפה לא עזרה, החומרים המעולים שקניתם לא הזיזו לסתימה, או שהצינור התפוצץ לכם ישר בפנים? כנראה שאין מנוס וצריך להזמין בעל מקצוע

     

     

    גם אם הבעיה דורשת הזמנה של אינסטלטור, חשוב לזהות מה מקור הבעיה, לדעת מה לעשות כשעומדים מול צינור שלא מפסיק לנזול, וללמוד כיצד להתנהל מול האינסטלטור כדי לקבל את העבודה הטובה ביותר במחיר הטוב ביותר.

     

    אנו ממשיכים בחלק השני של סדרת הכתבות, בה נלמד אתכם להיות מקצוענים באינסטלציה. לשם כך אספנו כמה טיפים שיוכלו להציל אתכם בפעם הבאה שבה תתקלו בבעיה.

     

    מה עושים בזמן דליפה?

    - סגרו את הברז הראשי (שיבר) למספר שעות ולאחר מכן בדקו האם שעון המים הראשי עדיין מסתובב. כך תוכלו לדעתם האם יש נזילה. הבדיקה צריכה להיעשות אחרי שסגרתם את כל הברזים וצרכני המים (מדיח ומכונת כביסה, למשל) למשך מספר שעות.

     

    - הטפטוף של הברז הדולף מציק לכם? עד שהאינסטלטור מגיע, קשרו חוט על ראש הברז, כך שטיפות המים יגלשו עליו במקום לנחות אל תוך הכיור. פתרון פשוט וקל, שיחסוך לכם הרבה עצבים.

     

    - במידה שהדליפה סובלת דיחוי, הזמינו את האינסטלטור ליום המחרת בשעות היום. על קריאות אחרי שעות העבודה המקובלות (לילות וסופי שבוע), רוב האינסטלטורים מבקשים תוספת תשלום. אם אתם יכולים לחכות מעט בסבלנות - תוכלו לחסוך לעצמכם הוצאה מיותרת.

     

    - אינסטלטורים רבים דורשים תוספת תשלום על איתור הדליפות שבעל הבית לא איתר. במידת האפשר, נסו למצוא אותן לפני בואו.

     

    - תיקון דליפה בברז או בניאגרה נחשבת כבעיה קלה יחסית, שלא אמורה לקחת זמן רב. לכן, נצלו את ביקור האינסטלטור כדי לפתור בעיות אינסטלציה נוספות בבית, כדי לייעל את ההוצאות.

     

    - דניאל ארז סגל, מנהל "סגל שיפוצים ואינסטלציה", ממליץ לארגן את האזורים בהם האינסטלטור עתיד לעבוד טרם בואו, ולפנות את הארון שמתחת לכיור או ליצור גישה נוחה לאמבטיה. "ככל שסביבת העבודה תהיה נעימה יותר, כך תקבלו שירות טוב ומהיר יותר", אומר סגל.

     

    מה לעשות בזמן פיצוץ בצנרת?

    - סגרו את השיבר באופן מיידי והזמינו אינסטלטור. חשוב לזכור - גם אם מדובר במקרה חירום, אל תתפשרו. קחו מספר נשימות וחפשו אינסטלטור מומלץ, ממקור מהימן.

     

    - סגרתם את השיבר אבל הנזילה ממשיכה? אם אתם גרים בבניין דירות, יכול מאוד להיות שהפיצוץ התרחש בצנרת של אחד השכנים – ככל הנראה בדירה שמעליכם. וודאו שהוא סגר את ברז המים הראשי, וקראו לאינסטלטור.

     

    - הרכוש בדירה ניזוק בעקבות פיצוץ בצנרת של אחד השכנים? על פי החוק השכן הוא האחראי לתיקון ולשיפוי הנפגעים.

     

    אין זרם! טיפים לפתרון בעיות לחץ מים

    - אורגד אדיב, מנהל "אדיב איתורי נזילות צנרת", אומר כי בבתים ותיקים עם צנרת ישנה צפויות להיווצר בעיות בלחץ המים, משום שסוג הצנרת בבניינים אלו נוטה להיסתם בטווח הארוך. במקרים כאלו, לפעמים לא יעזרו לכם כל הניסיונות להגברת לחץ המים, והפיתרון היחיד הוא החלפה של חלק מהצנרת או כולה, על מנת להגיע ללחץ מים ראוי.

     

    - חווים בעיית לחץ מים רק באחד הברזים ולא בכל הבית? סביר להניח שיש סתימה רק בברז בעייתי מסוים ולא בכל הצנרת הביתית.

     

    - היווצרות אבנית בראש מקלחת היא אחת מבעיות לחץ המים הנפוצות ביותר. ניתן להמיס את האבנית על ידי טבילת ראש המקלחת בתרכובת של מים חמים וחומץ למשך כשעה. לחילופין, ניתן לרכוש נוזל להמסת אבנית בחנות לחומרי בניין.

     

    - באזורים שהיו חקלאיים בעבר, קיימת בעיה של לחץ מים גדול מידי. לכן מומלץ להתקין באזורים שכאלה מקטין לחץ, כדי לווסת את לחץ המים ולמנוע פיצוצי צנרת מיותרים. בנוסף, מומלץ להתקין בבתים אלו גם סנן מים, משום שהמסננים המותקנים שם לא מתאימים למגורים פרטיים.

     

    רב עם השרברב? טיפים להתנהלות מול האינסטלטור

    - חשוב להדגיש - אין אחריות על תיקון סתימות, משום שמדובר בבעיה שנוצרת בעקבות הרגלי השימוש של הצרכן.

     

    - היו ערניים ומעורבים בזמן שהאינסטלטור עובד בביתכם. אל תפחדו לשאול שאלות ועקבו אחר מעשיו. כך תוכלו לדעת שהאינסטלטור מבצע את עבודתו כמובטח ולא מחייב אתכם על עבודות שמעולם לא ביצע.

     

    - רגע לפני שהאינסטלטור עוזב, בדקו שהמים זורמים כשורה במקומות בהם הוא תיקן, או בברזים אותם התקין.

     

    - אם הנזילה התרחשה מאחורי קרמיקה יקרה או נדירה, ואין לכם אריחים נוספים להחלפה, בקשו מהאינסטלטור לתקן את הפיצוץ בעזרת "מעקף צנרת".

     

    - אם אין ברירה אלא לשבור את הקרמיקה, בקשו מבעל המקצוע לעשות זאת בהתאם לתוואי של האריח, כך שתוכלו לייצר העתק של האריחים ולהדביקם על הקיר לאחר סיום העבודה.

     

    - על מנת לבדוק שהנזילה תוקנה כמובטח, שרטטו באמצעות עיפרון מסביב לכתמי הרטיבות, לפני שהאינסטלטור מגיע. אם העבודה לא נעשתה כראוי, הכתמים יתרחבו מעבר לקווים ששרטטתם. אם הכתמים יצהיבו במקצת ויתחילו להצטמצם, הנזילה תוקנה בהצלחה, ככל הנראה.

     

    - בקשו תעודת אחריות חתומה בכתב על התקנת כלי סניטרי או נקודת מים.

     

    סגל ממליץ "תמיד להתקשר לשניים שלושה אינסטלטורים, להשוות מחירים. חשוב לראות גם מי הכי זמין ומתאים ללו"ז שלכם, והכי חשוב, מי הכי נעים. אם אתם לא מסתדרים בטלפון, המצב רק יחמיר אחרי שתפתחו לו את הדלת".

     

    בנוסף, תמיד כדאי להכיר מראש את המחירים המומלצים בתחום, כדי לא לשלם מחירים מופקעים ולהבין האם הצעת המחיר שקיבלתם הגיונית וסבירה:

     


    מחירון אינסטלציה מומלץ לעבודות נפוצות

    מחירון אינסטלציה מומלץ לעבודות נפוצות
    סוג עבודה מחיר מומלץ בש"ח
    ביקור אינסטלטור 150-250
    תיקון פיצוץ בצנרת גלויה 300-500
    תיקון פיצוץ צנרת בתוך קירתחת הרצפה- פירוק של עד 10 מרצפות, תיקון עד 2 מטר צנרת, ללא עלות צבע 800-1,400
    איתור פיצוץ (שימוש במכשור מתקדם) 600-1,000
    תיקון דליפת ברז 150-250
    תיקון דליפת ברז אמבטיה 200-300
    תיקון דליפת מים מהניאגרה 150-250
    פתיחת סתימה בכיור אמבטיה (קפיץ ידני) 200-250
    פתיחת סתימה בכיור מטבח 250-350
    פתיחת סתימה באמבטיה 250-350
    ניקוי ברז/ ראש ברז /פילטר 150-200
    מעקף צנרת 1,000-1,500
    התקנת משאבה להגברת לחץ מים

    (לא כולל עלות משאבה)

    1,000-1,500
    התקנת ברז 200-250
    התקנת כיור/אסלה 250-350
    התקנת ניאגרה 200-300
    התקנת אסלה 250-350
    התקנת אמבטיה 800-1,300
    החלפת סיפון 150-250

    רוצים לדעת עוד? היכנסו למחירון האינסטלציה המלא

     

    האינסטלטור דרש יותר מדי כסף. מה אפשר לעשות?

    "חברת המקצוענים מציעה פתרון ייחודי לצרכן הישראלי - מוקד גישור ויישוב מחלוקות בין צרכנים לבעלי מקצוע", אומרת יפעת צימרמן, סמנכ"ל השיווק של החברה. "אנחנו מקפידים על סינון בעלי מקצוע ועורכים בקרה ופיקוח על השירות והמחיר ששילמו הצרכנים אחרי העבודה, כדי לוודא שהכל נעשה במקצועיות והוגנות מלאה.

     

    "לכן, אם צרכן חש שגבו ממנו תשלום מופרז בגין העבודה, אנחנו מפצירים בו לא להסס ולפנות אלינו - מטרת המוקד היא בראש ובראשונה הגנה על הצרכן ואם יתברר כי טענותיו צודקות, אנו נדאג שיקבל החזר כספי. במקביל, בעל המקצוע שגבה תשלום מופרז יוסר משורות המקצוענים. באופן כזה אנחנו מעודדים את בעלי המקצוע לגלות הוגנות מלאה כלפי הצרכנים, מי שנהג בעבר 'לעגל פינות', מגלה מאד מהר שפשוט משתלם יותר להיות ישר".

     

    בפרק הבא של מדריך האינסטלציה תקבלו את התשובות לשאלות שתמיד רציתם לשאול ולא העזתם: ממה נוצרת סתימה? איך מאתרים את הנזילה? ממה נובע לחץ מים נמוך? ועוד 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים