פייסבוק זנחה לעת עתה את התוכנית להטמיע פרסומות בוואטסאפ, אפליקציית המסרים המידיים שבבעלותה - כך מדווח היום (ו') וול סטריט ג'ורנל. גורמים הבקיאים בנושא מסרו לעיתון כי בחודשים האחרונים פורק הצוות שהוקם על מנת להחליט כיצד להטמיע פרסומות בשירות, והעבודה שנעשתה עד כה נמחקה מהקוד של האפליקציה.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
(צילום: shutterstock)
וואטסאפ הוקמה בשנת 2009 ונרכשה על-ידי פייסבוק בשנת 2014 תמורת 22 מיליארד דולר. יש לה יותר מ-1.5 מיליארד משתמשים והיא נחשבת לאפליקציה הפופולרית ביותר בעולם בשנים האחרונות. ב-2018 חשפה פייסבוק את התוכנית להטמיע פרסומות בוואטסאפ, במסגרת המאמצים שלה להפוך את האפליקציה לרווחית יותר. הפרסומות היו אמורות להופיע כבר בשנת 2019 בעמוד הסטטוסים, שמאפשר למשתמשים להעלות פוסטים לזמן מוגבל, בדומה לסטוריז של אינסטגרם ופייסבוק. התוכנית עוררה סערה בקרב המשתמשים, שחששו מהשתלטות של הפרסומות על השירות. אבל הם לא היחידים שהביעו התנגדות ליוזמה: על-פי דיווחים מהשנים האחרונות, התעקשותו של מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג להטמיע פרסומות בוואטסאפ הייתה בין הגורמים להחלטתם של שני מייסדי האפליקציה, בריאן אקטון ויאן קום, לפרוש מהחברה. מהפרסום בוול סטריט ג'ורנל עולה כי פייסבוק לא ויתרה על האפשרות שתטמיע פרסומות בוואטסאפ בשלב מסוים, אבל כעת היא מעדיפה להתמקד בניסיון לייצר הכנסות באמצעות פיתוח שירותים שיסייעו לבעלי עסקים לתקשר עם הלקוחות שלהם. בוואטסאפ סירבו להגיב לדיווח.