• יונדאי מתחיל לשווק את האיוניק החשמלית עם טווח נסיעה של 311 ק"מ, תוספת של כ-33%
  • המנוע החשמלי התחזק, הביצועים שופרו במעט והמחיר נותר ללא שינוי
  • הצלחה שיווקית תהיה תלויה בתשתית טעינה חשמלית ששוק הרכב משווע לה כבר שנים
החשמלית הראשונה: האיוניק היא הדגם החשמלי הראשון של יונדאי שכולל גם גרסה היברידית-נטענת (שאינה משווקת כאן) והיברידית שמציפה את הכבישים. ההצלחה כה סוחפת עד כי יונדאי הודיעה לאחרונה כי איוניק יהיה שמה של החטיבה החשמלית במותג, בדומה ל-e-טרון עבור אודי, i של ב.מ.וו ו-EQ של מרצדס.
יותר טווח: השינוי המרכזי באיוניק העדכנית הוא מצברי 38.3 קוט"ש במקום 28 קוט"ש בדגם המוחלף, המאפשרים טווח נסיעה של 311 ק"מ על פי תקן WLTP העדכני. כבעבר תתאפשר טעינה מהירה אך בהספק צנוע יחסית (50DC). טעינה ל-80% סוללה תארך 54 דקות. המנוע החשמלי חזק יותר (136 כ"ס, 16+), אבל הביצועים הרשמיים נותרו ללא שינוי. זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות, הגבלה ל-165 קמ"ש. היצרנית מציינת כי תאוצת הביניים (מ-80 ל-120 קמ"ש) קוצצה ב-0.3 שניות (7.4 שניות) ונוספה אפשרות לבלימה רגנטיבית-אוטומטית שנעזרת ברדאר הקדמי ומשנה את העוצמה על-פי מידת הקרבה לרכב שמלפנים.
השאר כמעט ללא שינוי: העיצוב החיצוני מתעדכן קלות, בעוד שבתא הנוסעים יש לוח מחוונים חדש עם צג נתונים דיגיטלי גדול יותר ("7). באירופה מוצעת האיוניק החשמלית עם מסך מגע גדול עוד יותר ("10.25) שלא יגיע לגרסה הישראלית. רשימת האבזור כוללת מסך מגע בגודל "8, מצלמת נסיעה לאחור, מושב נהג מתכוון חשמלית, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חלון שמש וחישוקי "16 קלים. אבזור הבטיחות כולל כעת מערכת שמירה על נתיב (תיקון סטייה בעבר) בנוסף לבלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית שהוצעו בעבר.
מה אנחנו חושבים עליה: האיוניק החשמלית מטפלת בנקודת התורפה העיקרית של קודמתה – טווח הנסיעה. מצד שני, בעוד קודמתה נהנתה מכמעט בלעדיות בקטגוריה, הגרסה העדכנית תיאלץ להתמודד מול סוללת גדלה במהירות של מתחרים, החל ברכבי פנאי תוצרת סין ועד פיז'ו 2008 החשמלי שיקר ממנה רק במעט אך נראה "קרבי", גדול ומרשים ממנה.