בנוף הגליל (נצרת עילית לשעבר) ובמפרץ חיפה החלו השבוע העבודות הראשונות לקראת הקמתה של "נופית", הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת. העבודות החלו בסמוך לתחנת מרכזית המפרץ, שם תהיה נקודת היציאה של הרכבת הקלה, ובשלושה אתרים בנוף הגליל.
2 צפייה בגלריה
הדמיית תחנה לאורך תוואי הרכבת הקלה
הדמיית תחנה לאורך תוואי הרכבת הקלה
הדמיית תחנה לאורך תוואי הרכבת הקלה
(חוצה ישראל)
על פי לוח הזמנים הנוכחי, הרכבת אמורה להתחיל לנוע בשנת 2027. היא תצא ממרכזית המפרץ, דרך צפון קריית אתא (כביש 781) ולאורך כביש 79 בין שפרעם, ביר אל מכסור וריינה. הרכבת תמשיך לאורך ציר 79 עד לנוף הגליל, תחצה את העיר ותגיע למרכז העיר נצרת. אורך המסילה יהיה 41 ק"מ ועלות הפרויקט מוערכת ב-7 מיליארד שקלים. בחברת חוצה ישראל, המקימה את הפרויקט, אומרים כי בממוצע, מדי יום יעשו בה שימוש כ-100 אלף נוסעים.
2 צפייה בגלריה
 עבודות התשתית על קו הרכבת הקלה
 עבודות התשתית על קו הרכבת הקלה
עבודות התשתית על קו הרכבת הקלה
(עיריית נוף הגליל)
השבוע החלה העבודה בארבעה אתרים ראשונים. בנוף הגליל החלו עבודות תשתית להקמת תחנת קריית הממשלה, בשטח שמול העירייה. באזור השוק העירוני, סמוך למרכז המסחרי דודג' סנטר, החלו העבודות להקמת חניון "חנה וסע" בו צפויים להיות 120 מקומות חניה. גם באזור התעשייה בהר יונה, החלו העבודות להקמת חניון "חנה וסע", ובו 580 מקומות חנייה. במקביל, החלו העבודות להכשרת הקרקע בתחנת מרכזית המפרץ, שם תהיה תחנת המוצא.
בעיריית נוף הגליל אמרו כי בשטח העיר מתוכננות שבע תחנות (מתוך 20 לאורך כל הקו): הר יונה, אלון, גלעד, הגליל, שרת, קריית הממשלה ותחנת השוק. ראש העירייה, רונן פלוט: "כמו בכל פרויקט בסדר גודל עצום כזה נדרשת סבלנות רבה אבל היא בסופו של דבר משתלמת - לנוף הגליל תהיה בעוד כמה שנים רכבת קלה הכי חדישה, הכי משוכללת והכי יעילה שתשפר לאין ערוך את איכות חיי התושבים".