יושב ראש מפלגת "תקווה חדשה" גדעון סער הבטיח היום (ראשון) כי אם יקים את הממשלה הבאה, מספר 2 ברשימה שלו ח"כ יפעת שאשא ביטון תמונה לשרת החינוך.
סער אמר כי "ח"כ שאשא ביטון היא דוקטור לחינוך, עשתה את כל הדרך ממורה ומחנכת ועד לסגנית נשיא של מכללה אקדמית. אני יודע שהיא תהיה שרת חינוך מצוינת שתראה את הילדים של כולנו". סער ושאשא ביטון השיקו היום את תוכנית המפלגה בתחום החינוך, להתמודדות המיידית הנדרשת עם השלכות משבר הקורונה וצמצום הנזקים שנגרמו לתלמידים בשנה האחרונה.
2 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון באולפן ynet
יפעת שאשא ביטון באולפן ynet
יפעת שאשא ביטון באולפן ynet
(צילום: קובי קואנקס)
"לצערי במשבר הקורונה, הממשלה שנכשלה באכיפה בנתב"ג ובשמירה על העסקים נכשלה בחינוך ובהגנה על הילדים", אמר סער. "חינוך אמור להיות מבוסס על תכנון וראיה ארוכת טווח על בסיס תפיסות מגובשות. הממשלה הנוכחית ניהלה את החינוך כאילו הוא חלטורה - באלתורים. ככה מתייחסת להורים ולילדים ממשלה שרואה באזרחי ישראל נתינים".
שאשא ביטון אמרה כי "אני מניחה שיש לכם דז'ה וו ליציאה מהסגר הקודם והסגר הראשון כשהדברים לא היו ברורים, כאשר לצערי היום אנחנו נמצאים באותה נקודה בדיוק. אנחנו מציעים ברמה הפרקטית להחזיר את מערכת החינוך בצורה הדרגתית ומבוקרת. אנחנו מציעים לעשות את זה תוך התייחסות לאזורים הירוקים והצהובים ולתת לראשי הרשויות לנהל את האירוע, הם מכירים את התושבים ואת מערכת החינוך יודעים כיצד לנהל זאת".
שאשא ביטון ביקרה את התוכנית לפתיחת מערכת החינוך שהממשלה מתכוונת לאשר היום: "זהו חוסר הבנה אמיתי של משמעות פתיחת מערכת החינוך, הצורך בהיערכות, גם של צוותים גם של הורים וגם של ילדים. זו לא מערכת שבלחיצת כפתור אפשר להחזיר לפעולה. סיפור של יום כן יום לא, הריצ'-רץ' הזה לא טוב ולא נכון, לא מייצר שגרה אמיתית לילדים, משגע את המערכת והמשפחות. תייצרו משהו הגיוני".
2 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
גדעון סער
(צילום: אבי מועלם)
התכנית מבוססת על 6 צעדים עיקריים ומתמקדת בצמצום פערים חינוכיים ולימודיים ומתן תמיכה רגשית וחברתית לתלמידים שנפגעו קשות מהשנה האחרונה, שיכללו בין היתר לימודים בחופש הגדול, שיעורי תגבור לתלמידים בשעה שבתי הספר סגורים, העברת סמכויות ניהול למנהלי בתי הספר, צמצום פערי קרוא וכתוב לכיתות הנמוכות ועוד.
"אנו מתייחסים לאזורים, ובכוונה אני מדגישה אזורים - כי בערים ירוקות וצהובות יש רק כרבע מהתלמידים, אבל יש גם ערים גדולות מאוד כמו תל אביב, מודיעין, ראשל"צ - שבהן יש אזורים נרחבים שהם ירוקים, חלק גדול ממערכת החינוך שהוא ירוק ולכן צריך לתת לראשי הרשויות האלה לנהל את מערכת החינוך ביישובים שלהם", הסבירה שאשא ביטון.
שאשא ביטון פירטה נקודות נוספות בתוכנית: "הפיכת בית הספר לבית חינוך, צריך להחזיר את החינוך למערכת החינוך. צריך לתת תשתית רגשית וחברתית לילדים שמגיעים אחרי תקופה ארוכה ללא מסגרת. צריכים לעזור להם לחזור למערכת ולהחזיר להם אמונות בסיסיות רגשיות חברתיות, תקשורת בין אישית, לאורך כל התקופה הם תיקשרו דרך מסכים".
"הדבר השני זה לתת למנהלים לנהל, לתת להם אוטונומיה", אמרה שאשא ביטון. "צמצום פערים בעיקר בכיתות א'-ג', קרוא וכתוב - זו שנה אבודה, גם עבור תלמידי כיתה א' של שנה שעברה והשנה הנוכחית, כל שכן כיתות ב'-ג' שנפגעות ולכן אנו מבקשים להקדיש את מרב המאמץ בגילים הלאה לטובת צמצום הפער בקריאה וכתיבה, וביתר הגילים לצמצם את הפערים בלימודי הליבה".
"אנחנו ניתן שיעורי תגבור לילדים בכל אזורי הארץ גם במקומות בהם בתי הספר סגורים, נאפשר למידה בקבוצה של חמישה ילדים, ניתן את זה באמצעות תוכנית פרח/ גיוס סטודנטים. נבנה מערך שבו הילדים יפגשו מבוגר שיוכל ללוות אותם בתקופה המורכבת הזו ולא נמשיך להשאיר אותם בבית", הוסיפה.