רק לעיתים רחוקות אנחנו מקבלים רשות להציץ לעולמם הפנימי של אנשים שעומדים בקדמת הבמה הציבורית או התקשורתית, כדי לבחוןאת עולמם הפנימי, זה שנמצא מעבר למסכות, להעמדות הפנים המחויבות במציאות ומעבר לתדמית הציבורית שלפעמים היא רק כסות לאדם האמיתי שעומד מאחוריה.
נפל בחלקי הכבוד לנתח באמצעות הכירולוגיה האבחונית את מאפייני אישיותו של ינון מגל, איש תקשורת, שהיה תקופה מסוימת חבר כנסת מטעם מפלגתו של נפתלי בנט. כיום הוא ממשיך את דרכו בתקשורת ומנחה תכניות אקטואליה יומיות ברדיו ובטלוויזיה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: אוהד צויגנברג )
ינון מגל הוא אדם שמעורר הרבה מחלקות. הרבה אנשים, כפי שגם הוא מעיד על עצמו, יאמרו שלא אוהבים אותו בגלל דעותיו ואמירותיו, ומן הצד השני, הרבה מאוד אנשים אוהבים אותו ומרגישים חיבור טבעי אליו, אל השקפותיו, ובעיקר אל אישיותו הכריזמתית.
השאלה הראשונה ששאל ינון במהלך תהליך האבחון הייתה: "נו, אני מתאים לפוליטיקה?".
"זה לא שאתה לא מתאים לפוליטיקה. הפוליטיקה לא מתאימה לך", עניתי לו. אבל זה לא בגלל שהוא לא יכול לנהל את העניינים שם בכנסת. האופי רודף השלום שלו, כפי שנראה בהמשך, פחות מתאים לגוב האריות הפרלמנטרי.
אחרי שניתחתי את כפות ידיו, אני מבין בהחלט מדוע הוא הלך לעולם האכזר הזה של הפוליטיקה, ובגלל זה בחרתי לקרוא לו "האביר שרצה להיות פוליטיקאי". מסתבר שהכל כתוב בכפות ידיו.
מתוך ניתוח מדוקדק של מאפייני אישיותו של ינון מגל כפי שבאים לידי ביטוי במאפיינים הכירולוגים שלו, ניתן לומר על אישיותו את הדברים הבאים, אותם אני מביא כאן באישורו:
1. הדבר הראשון הבולט לעין בידיו של ינון מגל זה ידי האוויר שלו. ידיים מרובעות עם אצבעות ארוכות המאפיינות אנשי תקשורת מעשיים, בעלי אינטלקט גבוה, יכולת חקירה, ירידה לפרטים ויכולת ביטוי.
2. הקמיצה הארוכה שלו מלמדת על אדם יצירתי מאוד, שאוהב להיות בקדמת הבמה ואוהב לקבל את הערכת הסביבה. הזהות התפקודית שלו מושרשת היטב, מה שאומר שהוא יודע מי הוא ומה הוא רוצה, עם עקרונות ברורים.
3. אינטלקטואליזציה ורציונליזציה: המפרק התחתון של אצבעות הקמיצה והאמה, דק יחסית לעומת העובי של שאר האצבע, מה שמלמד על אינטלקטואליזציה ורציונליזציה של הדברים. הכוונה היא שההחלטות שהוא מקבל הן לא תמיד על בסיס של מה שמרגיש לו נכון אלא מה שהוא חושב שיהיה נכון כדי להשיג מטרות מסוימות. הוא מסביר לעצמו את הדברים ונותן להם כותרות שכליות במקום להתחבר לרגש בתהליכי קבלת החלטות. למשל, נגיד שהוא רוצה לעזור לאנשים, הוא מחליט לרוץ לכנסת כי לפי החישובים השכליים שלו, אם יהיה חבר כנסת הוא יוכל לעשות א-ב-ג כדי לעזור לקדם רעיונות מסוימים, למרות שבתוך תוכו הוא מרגיש שאולי זה לא הדבר שיעשה אותו מאושר. השכל במקרה הזה משתלט על האינטואיציה הפנימית, מה שלא תמיד נגמר בטוב.
4. רגישות: באצבע הזרת רואים סינדרום שבא לידי ביטוי בפרק העליון של הזרת שמתעקם מעט כלפי הקמיצה. סינדרום זה מעיד על טלטלות רגשיות שעבר ינון בילדותו. אלה יכולות להיות חוויות טראומטיות שצרבו את תודעתו בפגיעה רגשית מסוימת. אנשים שעוברים פגיעה מסוג זה, מרגישים שהם לא מספיק טובים או מוצלחים או שלא מגיע להם את כל הטוב של העולם, ומתקשים להילחם על מקומם. הסינדרום הזה נותן לו גם יתרון: זה הופך אותו לאדם רגיש לאחר, שיכול להזדהות עם קשיים של אחרים ועם אנשים שבעצמם עברו פגיעה. אותו סימן של פרק זרת עליון עקום במקצת גם מעיד עליו שהוא שנון וחד לשון, תכונה שמשמשת בין היתר על מנת לפצות על חוסר הביטחון שנובע מהטלטלה הרגשית בילדות המוקדמת.
5. אדם שאוהב צדק, הרמוניה ואסתטיקה: הזווית המרובעת בבסיס אצבע האגודל שלו מלמדת שיש לו חוש טבעי של צדק, חוש ליופי, הרמוניה, צלילים ואווירה. הוא אדם שנעים להיות בחברתו, אדם שנלהב בדברים החשובים לו.
6. יכולת דיפלומטית בתקשורת בינאישית: המותן במפרק השני של האגודל מלמד על אדם שיודע לשקול מילים ולהגיד את מה שנכון כדי לקדם את מסריו בלי לפגוע בצד השני. יחד עם זאת, כפי שנראה בהמשך, היות שהוא אדם שמאוד מאמין בדרכו, הוא יכול לבחור להיות בוטה בדברים שעקרוניים עבורו.
7. יכולת שכלית גבוהה: קו הראש של ינון מלמד על אדם בעל יכולת שכלית מאוד גבוהה, יכולת אבסטרקטית גבוהה מאוד שיודע להתמודד עם רעיונות מורכבים ולנתח מצבים לעומק בשילוב של לוגיקה ויצירתיות מעשית. קו הראש הארוך שלו, המקנה לו יכולת שכלית גבוהה הופך אותו לאדם יותר חושב מאשר בולדוזר של ביצוע. הוא קודם צריך לנתח דברים לעומק ואז לבצע.
8. רומנטיקן לוגי שלא אוהב עימותים: קו הלב הארוך והישר של ינון, יחד עם נתונים נוספים בכפות ידיו, כמו מרקם רך של כף היד, וסימנים נוספים, מלמדים שינון מגל איכפת לו מאוד מהאנשים הקרובים לו, רוצה שיהיה להם טוב ומשקיע רבות במחוות קטנות כדי להביע את האכפתיות שלו. הוא לא אוהב ריבים ועימותים, למרות הקולניות שלו בהבעת עמדותיו שלכאורה מנוגדת לנקודה זו, הוא מעדיף לפשר ולא להסלים את העניינים. אז מדוע הוא קולני בתכניות הרדו שלו אם כך? התשובה בסעיף הבא.
9. שמרני, משפחתי ואוהב דיונים ודיבייט: קו הראש של ינון מגל שיוצא מתוך קו החיים (ראו תמונת הדפס) מסמל שהוא אדם בעל ערכים שמרניים ומשפחתיים, שאוהב להגן על עמדותיו בכל אשר יפנה, ואוהב להשתמש ביכולת ההבעה המפותחת שלו ובשנינות שלו כדי לשכנע ולאתגר את הצד השני, לא במטרה לפגוע, אלא כי באמת ובתמים הוא מאמין בדרכו ועל כך בנקודה הבאה.
10. נאמן לדרכו ולאחרים: קו הנאמנות שיוצא בצורה אופקית בגבעת ונוס מלמד על כך שינון נאמן לדרכו ונאמן לערכיו ולאנשים החשובים לו.
11. בעל כריזמה, הומור ושמחה חברתית: מתחת לאצבע הזרת יש לינון מגל טביעת לולאה שנקראת לולאת ההומור. לולאה זאת מקנה לו חוש הומור מפותח, יכולת להיות הרוח החיה של המסיבה, מגנוט של כריזמה. ההומור שהוא ניחן בו אמנם לא מגן עליו מפני מצבי רוח מדוכדכים כאשר הוא לבד, אבל בסביבה חברתית יכול להפוך אותו למרכז האירוע בזכות האנרגיה החיובית שהוא מקרין.
12. רצון לעזור ויכולת ניתוח של אופי האדם: צלב יופיטר שנמצא מתחת לאצבע המורה, בנוי משני סימנים: קו האידיאלים וטבעת שלמה. שני אלה הופכים את ינון לאדם שאיכפת לו מאחרים, אוהב לעזור ולתרום למען הזולת וניחן ביכולת ניתוח מעמיקה של נפש האדם, דבר המאפשר לו לייעץ ולהרגיע כמו פסיכולוג או קואצ'ר.
13. בעל משמעת של עשייה ודרך ברורה: קו הגורל הברור של ינון מגל המתחיל משורש כף היד, מעיד על דרך ברורה בחייו, על חיבור נכון בין דמיון למציאות, על קבלה של כללי המשחק החברתיים ועל יכולת להשיג את מטרותיו בצורה טובה. בגיל 45-6 רואים עצירה של קו הגורל (קריירה) מה שמלמד על שינוי משמעותי בחייו המקצועיים אל עבר התמקדות ביוזמות פרטיות וחופשיות מכללים ארגוניים אדוקים.
אז עכשיו שאנחנו מבינים קצת יותר על אישיותו של ינון מגל, נוכל לסכם ולומר מדוע הוא לא מתאים להיות פוליטיקאי ומה הופך אותו לאיש תקשורת מצוין: הגעתו לעולם הפוליטי בזמנו נבעה מהרצון הכן שלו לעשות שינוי בכיוון בו הוא האמין ועל מנת לעזור כדי לקדם נושאים ללא אינטרס אישי. יחד עם זאת, הוא לא בנוי למסגרת שמגבילה את יכולת ההבעה שלו ויצירתיות עם משמעת סיעתית נוקשה.
הגבעות מתחת לאצבעות שהן שטוחות יחסית, מעידות שחסרים לו ה"מרפקים" והאגו הדרוש כדי להילחם מול "הכרישים" הוותיקים של הכנסת. הוא אוהב להיות על במה אבל הוא לא אוהב את הקרבות העקובים מדם המצריכות להיות עם הסכין בין השיניים כל יום כדי להשיג את מבוקשו. זה נכון שהוא אוהב להתווכח ולנהל דיונים פילוסופיים, אבל הוא סולד ממלחמות אגו וסכינים בגב, ולכן התמזל מזלו שעזב את הכנסת. המסגרת הנוקשה של משמעת סיעתית שמגבילה את יכולת הביטוי שלו היא בבחינת כלוב של זהב לציפור דרור.
מן הצד השני, כאיש תקשורת, יש לינון מגל את כל המאפיינים שהופכים אותו לאיש מקצוע מוצלח: יצירתיות, כושר ביטוי עם נגיעות של הומור, שנינות וציניות במידה, יכולת לחקור ולרדת לעומקם של דברים, חוש אסתטי מפותח הנחוץ בעולם הטלוויזיה. יכולת הצגה של עמדות תוך ניהול של דיונים רעיוניים עם עמדות ברורות, חשיבה אבסטרקטית גבוהה ויכולת תכנון.
ההבנה שלו את נפש האדם, יחד עם הרצון לתת ערך מוסף לאחר, מאפשרים לו ליצור תכנים בעלי ערך לאנשים רבים בצורה חופשית, בלי תכתיבים יותר מדי נוקשים מלמעלה.
לכל אחד יש ייעוד, יכולות ומגבלות שמאפשרות לו לבחור את הדבר הנכון לו ביותר, שיכול להביא לו סיפוק, מימוש והגשמה בחיים.
לאונרדו דניאל – מומחה לכירולוגיה אבחונית וטיפולית, מאסטר NLP, סו-ג'וק. הכוונה מקצועית והעצמה אישית