האהבה היא הרגש העליון, המזוכך, הטהור ביותר, שכל דבר חיובי אחר שקיים בעולם נובע ממנו. נתינה היא אהבה, הקשבה היא אהבה, הבנה זה אהבה, הכלה זאת אהבה, סבלנות וסובלנות נובעים גם כן מהאהבה הראשונית.
בספר "שיחות עם אלוהים" אומר האל שקיימים רק שני רגשות בסיסיים בעולם. אהבה ופחד.
כל מה שהוא לא אהבה נובע מפחד.
7 צפייה בגלריה
אהבה
אהבה
כולנו רוצים אהבה
(איור: Shutterstock)
כעס נובע מפחד - אולי הפחד שיפגעו בנו, תאוות בצע נובעת מפחד - אולי הפחד שלא יהיה לי מספיק או שלא אהיה מספיק, קנאה – הפחד מפני הנטישה למשל, אלימות, קמצנות, שרירות לב. כל אלה גם נובעים מפחד.
כל הטוב וכל הרע שאנחנו מרגישים בעולמנו נובע מהבחירה הבסיסית בין האהבה לבין הפחד.
אבל היום לא נדבר על הפחד. נכון, בימים אלה יש המון פחד בכל אשר נפנה. פחד קיומי, פחד בריאותי, פחד כלכלי ואחרים, וכל אלה מלווים בהתנהגויות שנובעות באופן ישיר מהפחד: אלימות, כעס, חוסר סובלנות ועוד ועוד.
אך כאמור, לא על הפחד נדבר אלא על האהבה ואיך נוכל לזהות ולהגביר אותה דרך טיפול בכפות הידיים.
אדם אוהב ומכיל ניתן לזהות בקלות בכף היד בשילוב של מספר נתונים, וגם כזה שחסר יכולת לאהוב ניתן לזהות על נקלה.
בחורה צעירה שהגיעה לטיפול, סיפרה שהייתה בעבר מורה בבית ספר יסודי, אבל פרשה. היא לא הצליחה להתמודד עם לחצי המקצוע ועם המשמעת של הילדים, כך היא הסבירה.
מבט בכפות ידיה מיד העלה את המסקנה שהיא לא מתאימה למקצוע ההוראה, ועל אחת כמה וכמה לא של ילדים קטנים.
"אין לך מספיק אנרגיה שדרושה כדי להכיל את הילדים הקטנים", אמרתי לה. "את מאוד חכמה, עם יכולת קוגניטיבית מעולה, אבל הרגש שלך לוקה בחסר. הילדים מרגישים את זה ולא יעשו לך חיים קלים בכלל."
"נכון", היא השיבה. "עשיתי טעות שלמדתי הוראה. אז מה עושים?".
אבל אין מדובר פה רק בענייני עבודה, כפי שהסברתי לה. חוסר האנרגיה יחד עם הפחדים שלה, משפיעים לא רק על העבודה, אלא גם על היכולת שלה לבנות זוגיות נכונה.
"כן. אף פעם לא הייתי בזוגיות. אני מגדירה את עצמי כ-א-מינית ואל-הורית. לא מעניין אותי לא מערכות יחסים ולא להיות אימא", ענתה.
לכל אחד מאתנו יש ייעוד לממש וארגז כלים שמאפשר לנו להגיע למקום הנכון לנו באמת. אבל זה לא אומר שצריך לוותר על המימוש הרגשי והאהבה.
כפות הידיים של אותה בחורה סיפרו סיפור של כאב אישי ורגשי, של חוסר יכולת להכיל את האחר ולתת אהבה מספקת, אבל זאת לא אשמתה. מכלי האהבה שלה לא התמלאו על ידי הוריה בילדותה. במקום שאמא שלה תטפל בה היא הייתה צריכה, כמעט כל חייה, לטפל באמה, כמו מכונית מרצדס שנוסעת על הטיפות האחרונות של הדלק. זה לא אומר שהמכונית לא טובה. פשוט צריך לתדלק אותה.

גבעת ונוס – מכל הדלק האנרגטי של האדם

גבעת ונוס היא הגבעה בכף היד שמקיפה את האגודל, והיא עצמה מוקפת על ידי קו החיים.
7 צפייה בגלריה
גבעת ונוס
גבעת ונוס
גבעת ונוס

במיתולוגיה הרומית, ונוס היא אלת האהבה, היופי, התשוקה, המין, הפוריות, השגשוג והניצחון. בתקופה הקלאסית היא הוקבלה לאפרודיטה, אלת האהבה והיופי היוונית. בלועזית קרוי כוכב הלכת נוגה על שמה. השם ונוס נובע מן המילה הלטינית Venia שפירושה חסד אלוהי (מתוך הערך בוויקיפדיה).
ברמה האנרגטית, גבעת ונוס היא מאגר האנרגיה והחיוניות של האדם. כשגבעה זאת מלאה וורודה, לאדם יש כוח פיזי, יכולת הכלה, נתינה, יכולת לאהוב ולהרגיש תשוקה. גם רמת הליבידו והמיניות באות לידי ביטוי בגבעה הזאת.
אם הגבעה שטוחה וחסרת חיוניות וחיוורת, לאדם תהיה רמה אנרגטית נמוכה יותר, בריאות יותר עדינה, ופחות כוח להתמודד ולהכיל אנשים אחרים. במצב כזה לאדם יש פחות יכולת לתת מעצמו במערכות יחסים ופחות רצון לעשות זאת.
אנשים שעוסקים בעבודה פיזית, עבודה שדורשת אנרגיה רבה, או במקצועות שדורשים נתינה גדולה לאחר, כמו עבודה עם ילדים, נזקקים, או במקצועות הרפואה ועבודה סוציאלית, רצוי מאוד שתהיה להם גבעת ונוס מלאה שתאפשר להם לבצע את תפקידם בצורה טובה לאורך זמן.
לאותה בחורה שעבדה בהוראה, גבעת ונוס הייתה ריקה וחלשה, מה שביטא את חוסר האנרגיה שלה וחוסר היכולת שלה לתת מעצמה לאורך זמן תוך שמירה על מצב רוח טוב, הכלה וסבלנות.
7 צפייה בגלריה
אמא וילדה
אמא וילדה
(צילום: shutterstock)

למה מתרוקנת גבעת ונוס?

גבעת ונוס היא המחסן של האנרגיה של הגוף והנשמה. כמו כל מחסן, צריך לדאוג למלא אותו.
האחראית הראשונית למלא את מחסן האהבה והאנרגיה שמשתקף בגבעת ונוס היא האם, בתקופת הינקות והילדות.
כשהאם מעניקה אהבה, מגע, חיבור. חיבוק ומזון לתינוק, הוא מתחיל להרגיש ולהפנים את אותה אהבה והכלה והמכלים שלו עצמו מתחילים להתמלא.
ילד שקיבל הרבה אהבה מאמו בילדותו יהיה לו מספיק אהבה גם לתת לאחרים.
ילד שלא קיבל מספיק אהבה בגלל חוסר היכולת של האם להעניק מעצמה מכל סיבה שהיא, יגדל עם חסך אנרגטי שיתבטא בגבעת ונוס ריקה יחסית, מה שימנע ממנו את היכולת להעניק מעצמו לאחרים בגלל המחסור הקיים בו. אדם כזה יהיה בעל תשוקה מינית ירודה ורצון נמוך להתחבר לאחרים ולהשקיע במערכות יחסים.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
חולשה בגבעת ונוס גם יכולה לנבוע ממחלות גופניות שונות שגוזלות מהאנרגיה של האדם שיתבטאו גם כן בדלדול של גבעת ונוס.
מחלות כמו אנמיה, למשל, שנובעת מחסך בכדוריות דם אדומות או ברזל גם יתבטא בגבעת ונוס שתהיה חלשה יותר, חיוורת, ולפעמים בצבע כחלחל.

איך ניתן לחזק את גבעת ונוס?

השלב הראשון לתיקון כל בעיה והכנסת השינוי בחיים זה להיות מודע שהבעיה קיימת ומה השורש שלה.
בנושא שלפנינו, כשאתם מזהים בידכם גבעת ונוס שטוחה, חיוורת וחלשה, תוכלו להבין את הסיבה לחוסר האנרגיה או התשוקה שלכם לפי מה שהסברתי לעיל.
עכשיו יש בידיכם שתי אופציות: 1. לרחם על עצמכם ולהגיד משהו כמו "ככה זה, לא קיבלתי מספיק אהבה מאמא בילדות ועכשיו אני בדיוק כמוה".
או אופציה 2, המועדפת, לקחת אחריות כדי לחזק את הרמה האנרגטית שלכם ולקבוע לעצמכם יעד ברור שאתם רוצים להגביר את הלהבה הפנימית שלכם כדי לשפר את איכות החיים ואת איכות מערכות היחסים בחייכם.
איך עושים זאת?
1. תזונה נכונה. תזונה היא חשובה מאוד לכולם, אך בייחוד לאנשים עם גבעת ונוס חלשה, חיוורת ודלילה. דיאטה עשירה בחלבונים שמשלבת פחמימות בריאות, ויטמינים ומינרלים, יחזקו את הבריאות הכללית שלכם את רמת האנרגיה, דבר שיבוא לידי ביטוי בהגדלת הנפח והחיוניות של גבעת ונוס.
2.צביעה בטוש אדום של גבעת ונוס פעם ביום. הצבע האדום הוא בעל תדר אנרגטי של הנעה, חיוניות, וחיות. הצביעה באדום של הגבעה תעזור לחזק אותה אנרגטית, ולאורך זמן יכניס יותר תשוקה ולהט לחייכם.
7 צפייה בגלריה
ונוס בצבע אדום
ונוס בצבע אדום
ונוס בצבע אדום
3. חיזוק השרירים של גבעת ונוס – חיזוק השרירים על ידי לחיצה עם כדור או חישוק אלסטי יעזור לחזק את השרירים של גבעת ונוס ובכך להגביר את הרמה האנרגטית הכללית.
7 צפייה בגלריה
חיזוק ונוס
חיזוק ונוס
חיזוק ונוס
4. חימום של גבעת ונוס על ידי מוקסה – תהליך זה נעשה בקליניקה על ידי מטפל מוסמך בסו-ג'וק או כירולוגיה טיפולית. החימום פועל פעולה דומה לצבע האדום, בכך שהוא מחמם ומחזק את אזור גבעת ונוס, שם גם נמצא ההשתקפות של הלב והריאות, דבר המגביר את זרימת הדם, השמחה והחיוניות.
7 צפייה בגלריה
טיפול במוקסה
טיפול במוקסה
טיפול במוקסה

הבריאות הפיזית, הרגשית והרוחנית שלנו היא תולדה של הרבה גורמים. ביניהם נוכל לציין, למשל, את הגנטיקה והתורשה, חוויות ההווה והעבר שהשפיעו על חיינו, אורך החיים שאנו מנהלים ועוד.
לא על הכל יש לנו שליטה. אבל יש לנו את האחריות לעשות הכל כדי להרגיש יותר טוב עם עצמנו, כדי לבנות חיים מלאים ומאושרים, וכדי לחוות שמחה, תשוקה ואהבה כלפי עצמנו וכלפי אחרים.
זה מתחיל בהחלטה מאוד פשוטה. האם נרצה להמשיך לפחד או נבחר באפשרות השנייה, היחידה שקיימת – האהבה?
כי אם נבחר באהבה אז רוב הסיכויים שכל שאר הדברים הטובים שאנחנו כמהים להם, גם יגיעו. ואולי, חיזוק גבעת ונוס, היא התחלה טובה.
לאונרדו דניאל – מומחה לכירולוגיה אבחונית וטיפולית ו-NLP להכוונה לקריירה, יחסים והעצמה אישית