תארו לעצמכם מרכז לימודים בבית או משרד מסודר עם עמדת עבודה, מחשב, מדפסת וכמובן פרטיות – מה שאצל רבים מאיתנו בתקופה זו חסר כל כך, משום שכרגע העבודה שלנו היא מחדר השינה, המטבח או במסדרון. תארו לעצמכם אינטראקציה עם קולגות ורובוטים לבושים בתחתונים מבלי לזוז מהכיסא, תארו איך זה כשמפגשים פיזיים יפחתו והפסקות הצהריים עם חברים לעבודה ישתנו ואיך בכלל מרגיש כשסביבת העבודה מתנהלת בבית בעולם החדש. הכל הולך להשתנות חינוך, עסקים, כלכלה ואין תחום שלא יידרש למפנה תודעתי ויצירתי.
3 צפייה בגלריה
עבודה מהבית
עבודה מהבית
המשרד שלכם בסלון?
(צילום: Shutterstock)
עבורי השינוי החל עוד בשנת 2014, כשעברתי לעבוד מהבית אחרי שהבנתי שהעולם הולך לשינוי עמוק, שעלי לשנות את התפיסות שלי, לעזוב את מה שהכרתי ולעצור. אחרי תנופת עשייה, אחרי שלימדתי יותר מעשור במרכז נהדר בתל אביב, הרגשתי שזהו, אני עוברת לכפר סבא. גם כשזה הפך רחוק לחלק מהסטודנטים, שהתרגלו למיקום קרוב ונוח, גמלה בי החלטה שמה שלא יהיה אני עוזבת ומי שחשוב לו יבוא - וכך קרה. באופן משעשע באותו יום גם באו להודיע לי מאותו מרכז בו לימדתי, שאין להם יותר חדרים פנויים להשכרה.
הצעד, שהיה נראה לי אז מוזר אך הכרחי לא רק תגמל אותי, הוא גם הוכיח לי שוב איך האינטואיציה משרתת אותי. בהסכמה שלי לזרום ולהתחדש, גיליתי בהמשך יותר ויותר, כיצד הידיעה הפנימית מכוונת אותי לחוות ולאמץ שינויים, שרבים עוד יחוו בהמשך.
השנה האחרונה שינתה אצל רבים מאיתנו את דרך ההסתכלות על מקום העבודה ויותר מזה, מיקום העבודה שאנחנו עושים. השבוע, למשל, התקשרה אישה שפגשתי לפני למעלה מעשור בייעוץ פנג שואי. היא שיתפה שהיא אוהבת את הבית, חווה פריחה אישית, יחסים הרמוניים במשפחתה וכעת מסיימת תואר שני ומבקשת יעוץ לתכנון קומה שניה בבית כדי למקם את המשרד שלה ושל בן זוגה.

3 צפייה בגלריה
עבודה מהבית
עבודה מהבית
עבודה מהבית
(צילום: Shutterstock)
עוד שיחה הייתה עם בעלת משרד אדריכלים מצליח הפעיל למעלה מ-20 שנה, שמיד בסגר הראשון ב-2020 בחרה באומץ לעזוב את משרדה המכובד והמצליח ולעבוד בבית עם בעל, שני ילדים וכמה תרנגולים בחצר. בצד הסתגלות לשינוי היה גם צורך למצוא את המקום היעיל והנוח עבורה לעבוד ובעת ובעונה אחת גם להישאר קשובה לצרכיה האישיים ולצרכי משפחתה.
אחרת שיתפה שמאז 2020 נדרש להוסיף בבית אזור עבודה ומחשב עם זום לכל ילד. בכלל, שנת 2020 נתנה הקדמה ודחיפה לכך שלימוד ביתי יהפוך בשנים הבאות שכיח יותר ויותר. הלימוד יותאם לכל ילד באמצעות בינה מלאכותית והצורך להגיע לבית ספר ככל הנראה יפחת.
יותר מזה, רוב האנשים בעולם בעיקר במערב לא יעזבו יותר את הבית כדי ללכת לעבודה. בעולם החדש נדרש להיערכות חדשה, אינטראקציות חדשות וטרנדים חדשים כדי לאפשר לכל אחד מרחב פשוט וקל התומך ביעילות ובנינוחות אישית ומקצועית.
3 צפייה בגלריה
עבודה מהבית עם ילדים
עבודה מהבית עם ילדים
עבודה מהבית עם ילדים
(צילום: Shutterstock)

פנג שואי מסייע להביא כלים של הרמוניה למבנה ומחבר אותו עם אנשים, עם זמן ,מרחב ומפות לידה. הוא מבחין בין אנרגיה התומכת בעסקים ובפעילות כלכלית, לבין אזור התומך בריכוז והצלחה בלימודים ובתוך כל אלו יש את המיקום והכיוון התומכים בכל אחד באופן אישי. מה שמחבר את הכל זו זרימה של אנרגיה היוצרת את התקשורת בין כל חלקי הבית מבפנים ומבחוץ ועם כולם. האם אתם מוכנים ופתוחים להיערך לחדש?
שרונה פומס, פנג שואי