השבוע הלך לעולמו העיתונאי רוני דניאל. הוא נסך על המסך ארשת של ביטחון, ידע ושליטה במצב, מה שנתן לצופים הרגשה שיש על מי לסמוך. גם כשהיה כועס, נראה כאילו זה כעס של סבא שמנסה לחנך ולא לפגוע או להעליב.
לכתו בפתאומיות הלם גם בי קשות ואין ספק שאתגעגע אליו בימי שישי בתכנית החדשות. משהו שם בפאנל יחסר ללא ספק. הרבה אנשים דיברו בשבחו של רוני דניאל לאחר מותו והרבה עיניים הזילו דמעות כשזכרו את רוני דניאל העיתונאי, החבר, המפקד.
2 צפייה בגלריה
רוני דניאל ב-2008
רוני דניאל ב-2008
רוני דניאל ב-2008
(צילום: משה מילנר, לע"מ)
ככירולוג מאוד עניין אותי לראות מה ניתן היה לזהות לגבי אישיותו מתוך כפות ידיו.
מצאתי תמונה אחת של רוני דניאל מלפני שנים רבות, התמונה היחידה בה רואים בבירור את כף ידו ועל פיה אפשר לדעת הרבה מאוד פרטים על מי היה רוני דניאל, לפחות נכון לזמן בו צולמה התמונה, כי הרי הקווים יכולים להשתנות עם הזמן, אבל גרעין הנשמה תמיד נשאר.
אז מה אפשר ללמוד על אופיו מהתמונה הזאת?
המספרים מתייחסים למספרים בתמונה.
2 צפייה בגלריה
רוני דניאל
רוני דניאל
רוני דניאל
(צילום: במחנה, סיון בן מיור, באדיבות ארכיון צהל במשרד הביטחון)
1. קו הלב שלו, שמתחיל נמוך יחסית בכף היד, והוא ישר ולא מאוד ארוך מעיד שרוני דניאל היה רגיש לאחרים ואוהב אדם אבל לא היה צריך שאחרים יעטפו אותו ולא היה צריך את האישור של אף אחד. היה טוב לו בספייס שלו כל עוד יכול היה לעזור לאחרים. הוא לא היה מהרומנטיקנים הרגשניים. ממש לא. אבל הוא היה אדם שאהב אדם.
2. קו הראש שמחובר מאוד לקו החיים מעיד שרוני היה אדם שקול וזהיר. לא הרפתקן חסר מעצורים אלא אדם שחושב לפני שעושה. חשובה הייתה לו היציבות בחיים.
3. קו הגורל שיוצא משתי נקודות: 1. מתוך קו החיים ו-2. מהצד החיצוני של כף היד (הצד של הזרת) מסמן שהוא בנה את עצמו ב-10 אצבעותיו, לא קיבל מתנות חינם והצליח להתגבר על קשיים שבאו מהמקור שלו- בית הוריו. הוא נועד לעבוד עם אנשים ולתקשר עם בני אדם.
4. הקווים שיוצאים מתוך קו החיים בגבעת ונוס באזור גבעת מארס תחתונה מעידים שרוני דניאל היה אדם אמיץ, עם משמעת פנימית, קפדן מאוד, ולכן היה יכול להיראות מבחוץ כיותר מדי קשוח, אבל בפנים היה רך. מתוך סימן מספר 7, האזור הבולט בתחתית כף היד בצד של הזרת (גבעת ירח), ניתן לראות שהוא לא ממש אהב עימותים אישיים והיה תמיד מעדיף להילחם בשביל אחרים מאשר להילחם בשביל עצמו.
5. הקו האופקי שיוצא בגבעת ונוס ליד האגודל לכיוון קו החיים, זה קו הנאמנות. הוא משקף שרוני היה נאמן לעצמו ולדרך שלו, אדם שפיו ולבו שווים לטוב ולרע.
6. הפיצול בקו החיים שיורד לכיוון מרכז שורש כף היד מסמן שהוא אהב עבודת שטח, יותר מעבודה משרדית. היה צריך את האקשן בחוץ. להסתובב בשטח ולהיות חלק ממנו. הוא גם היה אדם מאמין, למרות שמבחוץ אולי לא נראה ככזה.
אנשים שאלו אותי האם לפי כף היד היה ניתן לזהות את המוות הפתאומי הקרב שלו. על כך אענה שאינני עוסק בראיית עתיד וכן אין לנו אישור ככירולוגים לנבא או לצפות מראש אסונות כאלה או אחרים, מה גם שהתמונה בה השתמשתי לצורך האבחון היא תמונה לא עדכנית. מטרת הכירולוגיה היא להעצים את האדם ולכוון אותו אל הדרך הנכונה עבורו, כאשר יש באפשרותו לנקוט עמדה ומעשים כדי לשפר את חייו. אין שום טעם לדבר על דברים שאין לאדם שליטה עליהם ושיכולים להכניס אותו למרה שחורה, מצב שיכול להיות נבואה שתגשים את עצמה.
מתוך כף היד אכן ניתן לזהות מצבים בריאותיים מסוימים וכן לטפל כמעט בכל נושאי הבריאות, אבל בכל הנוגע לאורך החיים, רק לאלוהים הסמכות לקבוע מתי האדם יסיים את חייו.
מברך את רוני דניאל שנשמתו תעלה לספרות גבוהות ושינוח על משכבו בשלום.
לאונרדו דניאל – מומחה לכירולוגיה אישיותית, אבחונית וטיפולית, סו-ג'וק, NLP, ביופידבק. אבחון-הכוונה-העצמה