אנחנו בתחילת מאי ומזג האוויר מתעתע, יום אחד השמש חזקה מדי מכדי לשבת בגינה, וערב אחרי האוויר קר ומקפיא. אין ספק שמזג האוויר מרשה לעצמו, באופן טבעי, את החופש ששכחנו לתת לעצמנו. השינויים הללו מתרחשים לא רק בחוץ אלא גם בביתנו.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

הסינים ידעו שאם הבית שלנו מהווה הרחבה שלנו, ואם אין הבדל בין חומר ואנרגיה, הרי שזה אומר שגם בית עובר שינויים.
רבים לא יודעים שהאנרגיה משתנה לא רק בפלנטה אלא גם בבתים ואנחנו חווים כעת מעבר מעידן אחד לעידן אחר. זה לא אומר שהאנרגיה בבית משתנה בן רגע, זה אומר שהשפעות חיצוניות של זמן ומרחב הקשורות למבנה, משפיעות על איכות הבית, על קירותיו הקיימים, והוא חווה עליות ומורדות, יין וינג עם השנים.
האם פנג שואי מבקש לעבור בית כל שנה או כל כמה שנים? בהחלט לא, אולם כשבונים, משפצים או בוחרים בית, על פי פנג שואי, מומלץ לקחת בחשבון את שכבת הזמן התואמת לבית ולצרכי הדיירים ולבדוק אם הבית מתאים לטווח ארוך, טווח קצר או לשכירות קצרת מועד.
כבני אדם אנחנו חווים שינויים מידי יום, אך לא ערים להם, ורובנו מסרבים להכיר בעולם טבעי של שינוי. רבים מבקשים לאחוז ביציבות דרך חוקים, הסכמים, דרך אחיזה בזיכרונות העבר, מה שהיה או פחד ממה שיהיה, שעה ששינויים הם, למעשה, אנרגיה של חיים בתנועה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

באופן משעשע כשאנשים לא משתנים, זה הבית שמשתנה ונותן דחיפה לשינוי שנמצא בהתאמה למה שאנשים ביקשו עבור עצמם, לא במודע.
לאחרונה אני מלווה משפחה שמבקשת למצוא דירה לשכירות ארוכת שנים. לפני מספר שנים עברו לגור בדירה חדשה בבניין חדש, אך עם הזמן נפרצו סדקים בקירות והחלו נזילות שהשפיעו על בני הבית פיזית, מנטלית וכלכלית. השינויים שחוו מאז עברו לדירה, אילצו אותם לבקש לעבור לדירה תומכת ולהסתייע ביעוץ פנג שואי.
מצאתי שהמעבר מעידן אחד לאחר, ממש עכשיו, יחד עם החיפוש אחר דירה שתיתן למשפחה תמיכה להתחיל חיים חדשים, נמצאים בזרימה והרמוניה גם ברמה של אנרגיה שנתית משפיעה על מציאת הדירה.
כך, למשל, שתי דירות שבהן ביקרנו גילו אנרגיה נפלאה ותומכת עד 2024 אך משנה זו האנרגיה דועכת ובמקומה עולות אנרגיות המזמינות שינויים לעיתים לא נוחים. כיוון שהמשפחה ביקשה למצוא בית לשכירות ארוכת שנים, יש לוודא שהבית יאפשר תמיכה ארוכת טווח ויותר מזה, שיהיה בית שמביא נקודת פתיחה זורמת לפרנסה והילינג.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

לבית יש שכבות של אנרגיה ואם מסתכלים בעת ובעונה אחת על כל השכבות, רואים כמה יופי יש, בעיקר כשמבחינים באיכויות השונות של בתים, ורואים כיצד אנרגיה עובדת, כמו גם ומה קורה עכשיו כשהעולם משתנה. בסופו של דבר שינויים נחוצים לצמיחה ולהתפתחות והרי שנשמח להיפתח לשינויים, להתוודע לשינויים כדי ליהנות מאנרגיה מטיבה ותומכת, משום שכשנפתח לקבל את כל השינויים, יהיה לנו הרבה יותר קל בבתים ובאופן אישי.
שרונה פומס, פנג שואי