שר הביטחון יואב גלנט קיים היום הערכת מצב בעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה, ושוחח שם לוחמים בסדיר ובמילואים. חרף הדיווחים על מגעים לעסקה וההשלכות שלה על מהלך הלחימה, גלנט הבטיח בדבריו שצה"ל יפעל גם ברפיח, ליד הגבול עם מצרים. גלנט גם עדכן כי לפי ההערכות הנוכחיות, 10,000 מחבלים של חמאס נהרגו עד כה ועוד 10,000 אחרים נפצעו ו"לא מתפקדים" יותר.
"הפעולה במרחב חאן יונס מתקדמת עם תוצאות מרשימות, חטיבת חאן יונס של החמאס התפארה בזה שהיא תעמוד נגד צה"ל, היא מפורקת ואני אומר לכם כאן – אנחנו משלימים את המשימה בחאן יונס ואנחנו נגיע גם לרפיח ונחסל את כל מי שיש שם שהוא מחבל שמנסה לפגוע בנו", אמר השר בדברים שפרסמה לשכתו.
"אני רוצה להגיד לכם עוד דבר, הפעולה המבצעית שאתם עושים כאן בשטח, שחותרת אל יעדי האויב מתחת לקרקע ומעל הקרקע, הפעולה הזאת מקרבת את החזרת החטופים כי חמאס מבין כוח וכשאתה לוחץ עליו, אתה יושב לו על הצוואר, הוא בא ומדבר איתך", הוסיף.
"אנחנו נמשיך את הפעולה הזאת ובהיבט הזה, המעשים שלכם, הפעולות שלכם והלחימה שלכם חשובים פי מאה מאשר כל הדיבורים שמסתובבים סביב. הפעולה שלכם מביאה את התוצאות, זה הדבר המרכזי, גם משיג את חיסול האויב, וזה גם מביא לזה שבכל רגע נתון הוא שואל את עצמו - מתי אני מפסיק. והוא עוצר כשקשה לו".
1 צפייה בגלריה
יואב גלנט בהערכת מצב בחאן יונס שברצועת עזה
יואב גלנט בהערכת מצב בחאן יונס שברצועת עזה
יואב גלנט בהערכת המצב בחאן יונס
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
"זה קרב של נחישות לאומית. אנחנו צריכים להתמיד עד שאנחנו משלימים את המשימות שלנו. ולחמאס הרבה יותר קשה, תאמינו לי. אין להם נשק, אין להם תחמושת, אין להם יכולת לטפל בפצועים, יש להם 10,000 הרוגים מחבלים ועוד כ-10,000 פצועים שלא מתפקדים. זה מהלומה שהולכת ומכרסמת ביכולת, אבל צריך להגיע לכל המקומות ואתם רואים את הדברים מתחת לקרקע, מעל הקרקע - יש פה דברים מאוד מרשימים".