שר הביטחון יואב גלנט כינס היום תרגיל לבחינת מוכנות העורף האזרחי במחוז חיפה לתרחישי מלחמה, ואמר על רקע האיום מאיראן: "אנחנו מגבירים את המוכנות שלנו, ולצד זה אנחנו גם מרחיבים את הפעולה שלנו אל מול חיזבאללה ואל מול גופים אחרים המאיימים עלינו - אנחנו מכים את האויבים שלנו בכל רחבי המזרח התיכון", אמר.
גלנט: "צריכים להיות ערוכים ומוכנים לכל תרחיש"
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
הוא ציין: "אחד הנושאים שיגיעו לפתחנו בתקופה הקרובה יהיה כיצד אנחנו מתמודדים עם הנושא של החזרת התושבים לבתיהם. אנחנו מעדיפים את דרך ההסדרה וההסכמה שתביא לכך שיוסר האיום - אך עלינו לקיים היערכות לאפשרות כוחנית בלבנון שיכולה להביא בחשבון גם את התרחיש שאנחנו מתארים פה, שזה תרחיש של מלחמה, וצריך להיות מוכנים לנושא הזה ולהבין שזה יכול לקרות".
לדבריו, "אם חלילה נגיע למערכה כזאת, צריך שכמות הנפגעים והנזק שייגרם לשטחנו יהיו קטנים ככל האפשר, וכמות הנזק בצידם תהיה גדולה ככל הניתן. אנחנו לא מייחלים למלחמה בלבנון. מלחמה כזאת תהיה אתגר קשה למדינת ישראל, אבל תהיה קטסטרופה לחיזבאללה וללבנון - ובמיוחד בביירות ובדרום לבנון".
הוא סיכם: "אנחנו צריכים להיות ערוכים ומוכנים לכל תרחיש ולכל איום, נגד אויבים קרובים ונגד אויבים רחוקים. אנחנו נדע כיצד להגן על אזרחי ישראל וכיצד לתקוף את האויבים שלנו, ואנחנו מחויבים בהכנה גם בצה"ל, גם במערכת הביטחון וגם במרחב האזרחי".