לאחר הפגישה המצומצמת, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי קבינט המלחמה המצומצם - שר הביטחון יואב גלנט, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ והשר גדי איזנקוט.
בפתח הפגישה אמר נתניהו כי "זו תהיה מלחמה מסוג אחר, כי חמאס הוא אויב מסוג אחר. בעוד ישראל מחפשת למזער את מספר האזרחים שנפגעים, חמאס מחפש למקסם אותו". לדברי רה"מ, "חמאס רוצה להרוג אזרחים ישראלים רבים ככל האפשר ולא אכפת לו בכלל מחיי פלסטינים. היום הוא פוגע באזרחינו ומתחבא מאחורי האזרחים שלו - ומשתמש בהם כמגן אנושי. חמאס אחראי לכל הפגיעות באזרחים, וראינו את המחיר של זה אתמול".
1 צפייה בגלריה
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
ביידן ונתניהו בפגישה עם "קבינט המלחמה". "אני רוצה שתדעו שאתם לא לבד"
(צילום: יובל קרני)
לאחר נתניהו, דיבר הנשיא ביידן. "אני רוצה שתדעו שאתם לא לבד", אמר. "כפי שהדגשתי קודם, אנחנו נמשיך לגבות את ישראל בהגנה על אזרחיה. נמשיך לעבוד איתכם בשותפות בכל האזור כדי למנוע טרגדיות דומות. לפני 75 שנה מייסדי המדינה דיברו על כך שהיא תהיה מושתת על חירות, משפט ושלום. ארה"ב ניצבת לצידכם כדי להגן על החירות הזו ולתמוך בשלום - היום, מחר ולנצח, אני מבטיח לכם".
בפגישה משתתפים גם יו"ר ש"ס אריה דרעי, ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי, ראש הסגל של ראש הממשלה צחי ברוורמן, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל ושגריר ישראל בארה"ב מיכאל (מייק) הרצוג. מהצד האמריקני, מתלווים לביידן מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, סגן עוזר הנשיא לענייני המזרח התיכון ברט מקגורק ומ"מ שגריר ארה"ב בישראל סטפני האלט.