מנהיגי 18 מדינות קוראים לחמאס לשחרר את החטופים ולסיים בכך את המשבר בעזה. מדובר במנהיגי ארה"ב, בריטניה, ארגנטינה, אוסטריה, ברזיל, בולגריה, קנדה, קולומביה, דנמרק, צרפת, גרמניה, הונגריה, פולין, פרוטוגל, רומניה, סרביה, ספרד ותאילנד.
1 צפייה בגלריה
(צילום: תומר שונם הלוי, AFP, AP)
"אנחנו קוראים לחמאס לשחרר מיידית את כל החטופים, בכלל זאת את אזרחינו", מסרו. "זאת דאגה בילנאומית. העסקה נמצאת כרגע על השולחן, תביא להפסקת אש מיידית וארוכת טווח שתאפשר העברת סיוע הומניטרי לעזה ואזרחים יכולו לחזור לבתיהם. אנחנו קוראים לסיים את הסכסוך כדי להביא שלום ויציבות לאזור".
בכיר בבית הלבן אמר כי ההצהרה המשותפת מגיעה בין היתר בעקבות ההתפתחויות האחרונות והסרטון מהשבי של החטוף הירש גולדברג-פולין, שהתקבל בבית הלבן כבר ביום שני - לפני שחמאס פרסם אותו בפומבי - ועובר כעת תהליך בדיקה על ידי מומחים. "הוא נפגע בידו כדי להציל את חבריו מרימונים, ואנחנו בקשר עם המצרים ואחרים כדי להוציא אותו החוצה ולהוציא את כולם", אמר הבכיר האמריקני.
לדבריו, מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר הוא זה שמקבל את ההחלטות - והוא אישית דחה את העסקה, ובכך מתעקש להחזיק לצדו בקטגוריה של חטופים פגיעים. הבכיר ציין כי ביידן פגש אתמול את אביגיל עידן בת ה-4 ששוחררה מהשבי ושהוריה נרצחו ב-7 באוקטובר, ובילה איתה ועם המשפחה יותר משעה. "הוא פשוט נתן לה לשחק כמו שילדה בת 4 עושה. היא שיחקה בחדר הסגלגל, זחלה מתחת לשולחן עם התמונה המפורסמת של קנדי כילד. היא יצאה למדשאה ושיחקה בגן השעשועים והנשיא היה עם המשפחה ודן איתה במאמצים שאנחנו עושים כדי לשחרר את החטופים".