ראש מטה חיל האוויר, תת-אלוף עומר טישלר, אמר כי צה"ל תוקף "מרכזי פיקוד ושליטה, פעילי טרור בתוך ומחוץ לבתים, ותשתיות טרור בצורה מאוד אגרסיבית". הוא הוסיף כי "אנחנו לא תוקפים אוכלוסייה אזרחית כמו שחמאס עושה, אבל במסה רחבה, ולא בצורה כירורגית. אנחנו תוקפים באלפי חימושים".
לדבריו, "מגובה אפס עד גובה 40 אלף רגל אין פינה לדחוף סיכה בשמי עזה. מאות מטוסי קרב, מסוקי קרב וכטמ"מים שמגנים על הקו, כלי טיס נוספים כל העת. אנו פועלים בסבלנות ימים קדימה, כדי לעקור את מרכזי הטרור ושזה לא יחזור".
2 צפייה בגלריה
סג'עייה
סג'עייה
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
אל פורקן
אל פורקן
(צילום: דובר צה"ל)
על מתקפת הפתע אמר תא"ל טישלר: "כצבא היינו צריכים למנוע זאת ולא עשינו את זה. ברגע שזה קרה, כל הכוננויות של חיל האוויר הופעלו. מטוסי קרב שהגיעו לתא שטח עם ערבוב קשה מאוד של אזרחים ומחבלים. טייסים ראו בכוונות מקרוב מחבלים ואזרחים צמודים, וקיבלו החלטות קשות. כל מי שהיה בחיל האוויר זינק".
הוא הוסיף: "אנחנו מנהלים כלכלת קרב לתקופת לחימה ממושכת, ואת סד"כ החימושים האיכותי שומרים למקומות אחרים. אנחנו מוכנים לאפשרות של תמרון קרקעי, אפקטיבי ואגרסיבי". על נוהל "הקש בגג" אמר: "מונח שרלוונטי לסבבים ואנחנו במלחמה. איפה שיש אויב ואנו רוצים להשמידו - אין הקש בגג".
על "מכת הפתיחה" של חמאס: "אירוע בלתי נסבל, אסור שזה יקרה ושיתוחקר. אנו כצבא התנפלנו מיד כשזה קרה".